сряда, 27 май 2009 г.

Троен крем








 Продукти

300 г сирене Маскарпоне
100 г заквасена сметана
80 г пудра захар
1 ванилия
настъргана кора от 1/2 лимон

600 мл прясно мляко
3 жълтъка
4 с.л. брашно
2 с.л. какао
8 с.л. захар
1 ванилия
100 г натурален шоколад
50 мл бита сметана

100 г меко масло
50 г захар за карамела

печени безсолни бадеми за гарниране

Приготвяне

* Сварете крем от прясното мляко, жълтъците, брашното и захарта. Подправете с ванилията и разделете крема на две части. В едната сложете пресятото какао и начупения на парченца шоколад докато крема е още горещ. Разбъркайте шоколадовия крем до гладкост.

* Оставете другата половина от ваниловия крем да се охлади напълно. Разбийте добре маслото и го прибавете към напълно изстиналия крем. Накрая направете карамел от захарта. Изсипете го на тънка струйка в крема като бъркате с миксер на високи обороти. Най-накрая прибавете битата сметана, която ще направи крема пухкав.

* Смесете сиренето маскарпоне със сметаната, пудрата захар и подправете с лимоновата кора и ванилията. Разбъркайте докато получите хомогенен крем.

* В чаши сипете трита вида крем един върху друг както желаете. Аз съм ги подредила така : на дъното крем маскарпоне, върху него шоколадов и отгоре карамелов. Гарнирайте с печените бадеми и ако желаете завършете с карамелизирани портокалови резени или плочки втвърден карамел. Да ви е сладко!


Една малка хитринка : за да не се притеснявате, че кремът ще стане на бучки. В купичка смесете захарта и брашното. Разбъркайте и разредете с малко студено мляко докато получите гъста каша. Прибавете жълтъците и отново разбъркайте. Разредете с останалото мляко. Сварете крема.



.

16 коментара:

  1. Привет Йоли,
    Отново изкушения – този път кремчета! ...

    Идвам с награда и една игра.
    Ще се радвам да ти хареса.
    Виж я:
    http://trydiani.blogspot.com/2009/05/blog-post_6602.html
    Поздрави, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Привет,Йоли!
    Предлагам ти още една награда и една задачка-закачка.Ще дойдеш ли да си ги вземеш? :-)

    Целувки,Краси!

    ОтговорИзтриване
  3. Vkusno!!!!
    In my blog Astal,awards weiting for you!!!
    http://vojvodjanskakuhinja.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  4. Скъпа Йоли и аз идвам с награда за теб :)
    Hard Working Food Blogger Award, която можеш да намериш в блога ми
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  5. Йоли, чудни са кремчетата, миличка! Поздрави и благодарности от мен и приятелите ми, които ги опитаха. И силна прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Мерси,Светле.Заклет фен си ми ти,страхотно ме радваш винаги.Ама я вземи пак да ми пратиш някоя интересна рецепта,че да я направя.Супата ти със сирена и броколи е направо страхотна и много често я приготвям.Благодаря ти миличка.Прегръщам те и аз!

    ОтговорИзтриване
  7. Здравейте,
    Къде точно слагате битата сметана?

    ОтговорИзтриване
  8. Здравейте Тути.Ами да,къде се слага я? Много благодаря,че ми обърнахте внимание. Оправих веднага пропуснатото. Понякога наистина забравям да напиша това,онова. Добре ,че ви има вас,читателите,че да ми оправяте грешките.Благодарности още веднъж.

    ОтговорИзтриване
  9. Здравей Йоли,страхотни кремчета,веднага привлякоха вниманието ми искам само да те попитам колко чашки ти излязоха?:))

    ОтговорИзтриване
  10. Ха сега де,хвана ме в крачка.Изобщо не си спомням.Ама като гледам пропорциите със сигурност излизат от 6 до 8 крема,е зависи и от големината на чашите.Много е хубав крема,опитай го.Благодаря ти и успех.

    ОтговорИзтриване
  11. Скъпа Йоли, не знам колко време ти е отнело да сътвориш баланса на вкусовете в тези три крема - във всеки поотделно и в трите като комбинация, но усещането за сетивата е наистина галеща, блажена наслада! За човек като мен, който не обича много кремовете - ако към тях не е прикрепен блат, това беше вълнуващо и щастливо откритие! Цветомира

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, Цвети, мислех, че никой не го прави този крем. И аз го бях забравила. Наистина не е лош, много се радвам, че ти хареса. Благодаря ти сърдечно!

      Изтриване
  12. Здравейте, смятате ли, че могат да се използват за торта или консистенцията не е подходяща?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Гриша. Да, напълно спокойно можеш да използваш тези кремове за торта. Единствено да те посъветвам нещо за крема с маскарпоне. Не го бъркай с миксер като прибавяш сметаната и захарта за да не се разводни. Просто смеси продуктите с телена бъркалка и това е. Благодаря ти, ще се радвам да опиташ.

      Изтриване
  13. здравейте ! как да сваря жълтъците в крема без да ги "пресека " , защото винаги когато съм се опитвала да приготвям крем в който се варят жълтъци не ми се получава

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей. Изобщо не се притеснявай, няма да имаш проблем, само трябва малко да внимаваш. За да си напълно сигурна, че яйцата няма да станата на "бъркани яйца" непременно си вари кремовете на водна баня. Ако случайно имаш от старите млекоравки, става чудесно в тях. Иначе сложи една тенджера с вода на котлона и я загрей до кипване. Водата трябва да е вряла, но да не ври. Отгоре сложи друг съд, в който ти е крема и бъркайки го свари до сгъстяване. Това е. Водната баня ще предотврати проблема. Може да направиш всичко това и на много слаб огън, без водна баня, но все пак има риск. Що се отнася обаче до тази рецепта, изобщо няма да ти се пресече крема, гарантирам. В него има брашно и няма белтъци, които са главният виновник за пресичането на кремовете. Свари си го най-нормално. Лично аз винаги ползвам съд с незалепващо покритие за да не ми загаря крема и варя на много слаб огън. Но водната баня си остава сигурен вариант. Успех и благодаря за доверието.

      Изтриване