петък, 11 септември 2009 г.

Маслена тарта с пияни сливи








Продукти за тестото

250 г брашно
125 г меко масло
125 г пудра захар
1 яйце
1/2 ч.л.настъргана лимонова кора
1/2 ч.л.настъргана портокалова кора

Плънка

120 г меко масло
120 г пудра захар
120 г ситно смлени белени бадеми
40 г брашно
2 яйца
1 ванилия

16-20 сини сливи
4 с.л.сливова ракия
кафява захар за поръсване
балсамова редукция за заливка

Приготвяне

* Почистете сливите от костилките, нарежете ги на резенчета и ги мариновайте в ракията.

* Разбъркайте маслото със захарта. Прибавете яйцето и подправките. С брашното бързо омесете меко тесто. Оставете го в хладилник за 30 мин.

* Поръсете плота с малко брашно и разточете тестото. Отрежете квадрати с големина 10-12 см. поставете ги в тава,покрита с хартия за печене. От тестото направете тънки фитили и обградете с тях квадратите. Притиснете ги с пръсти към основата за да получите борд. Надупчете подложката с вилица и изпечете до леко порозовяване в предварително загрята на 170* фурна.







* Смесете всички продукти за плънката и ги разбъркайте на крем. Намажете изпечените подложки. Изцедете сливите от алкохола и ги подредете върху крема като леко застъпвате краищата им. Поръсете ги с кафява захар и доизпечете докато се зачерви плънката.




* Сервирайте тартите охладени и заляти с балсамова редукция. Да ви е сладко!



.

7 коментара:

  1. Както винаги съм "опиянена "от рецептата.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Мерси миличка.Винаги знаеш как да ме зарадваш.

    ОтговорИзтриване
  3. wonderfullllllllllll..
    :) İstanbul- türkiye

    ОтговорИзтриване
  4. Йоли, за това харесвам блога ти- нестихващ извор на вдъхновение за разнообразни рецепти и идеи. А снимките стъпка- по- стъпка са чудесни.
    Тази тарта би се харесала на половинката, който обича този вид плодови десерти. А "пияните" вишни определно му придават особен аромат!

    Слънчев уикенд!
    хохох

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесно! - и на вкус (хич не се и съмнявам!), и на вид!

    Поздрав от мен и пожелание за ведър уикенд, Йоли!

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте! Рецептата ме изкуши и реших да я приготвя. Искам да споделя обаче, че нещо не се получаване както трябва .Не казвам, че не е точно описана, а че може ни аз не съм процедирала както трябва..
    Тестото ми стана перфектно, но при печенето стеничките се разляха благодарение предполагам на размекването на маслото.. И това затрудни изсипването на плънката вътре, която си се разля оттук оттам, излизайки от мястото си. Също така сместа за плънката излезе доста повече отколкото може да поеме основата. Сливите също останаха половината, мисля че указаното количество многократно надхвърля истински необходимото.
    Криво ляво го натъкмих и в момента сладкиша ми се пече. Да видим какво ще стане.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей и от мен. Толкова е става тази рецепти, че почти не я помня. Само си спомням, че беш от някаква френска книжка. Възможно е наистина крема са идва в повече. Сливите ... Боже, наистина не помня. Май трябва да ги направя отново. Добре де, чакай да те попитам: от това тесто колко квадрати ти излязоха? Аз може би съм заложила 6 квадрата и по 3 сливи за всеки. Ще ги направя и ще пиша. Благодаря ти за доверието, надявам се въпреки неприятностите да са ти харесали на вкус.

      Изтриване