сряда, 5 октомври 2011 г.

Манго торта





Продукти за блата

125 г меко масло
150 г пудра захар
4 жълтъка
30 г какао, размито в малко гореща вода
1 ванилия
250 г фино смлени орехи
4 белтъка
3 с.л.бренди


Продукти за крема 

400 г фина неовкусена извара или рикота
400 г заквасена сметана
1 манго
200 г захар
настъргана кора от 1/2 лимон
сок  от 1/2 лимон
1 ванилия
20 г желатин ( 2 пакетчета )


Продукти за желето

1 манго
1 ч.ч. вода
70 г захар
сок от 1/2 лимон
10 г желатин (1пакетче)







Приготвяне

* За блата разбийте маслото и захарта на пухкав крем. Прибавете жълтъците, какаото, брендито,  ванилията и орехите.

* Разбийте белтъците на твърд сняг и с внимателно бъркане ги прибавете към какаовата смес.

* Постелете дъното на тортена форма с хартия за печене. Сипете вътре тестото, загладете и изпечете в предварително загрята на 180* фурна. Оставете блата да се охлади добре.

* За крема разбъркайте изварата заедно със сметаната и захарта. Не е нужен миксер, ако изварата е наистина фина. Ако е зърнеста я претрийте първо през цедка или я пасирайте с пасатор. Подправете с ванилия и кората и сока на лимона.

* Обелете мангото и  го нарежете на парчета. Пасирайте го на пюре и го сипете в крема. Стопете желатина на водна баня в малко вода и го налейте в крема. Разбъркайте всичко много добре.

* Сложете шоколадовият блат в тортена чиния и го пристегнете с ринга на тортената форма. Излейте върху него манго - крема и оставете тортата да се желира за няколко часа в хладилника.

* За глазурата обелете мангото и го нарежете на кубчета. В малка тенджерка го смесете с водата, захарта и лимоновия сок. Кипнете всичко за 1-2 минути. Докато сместа е още гореща сипете вътре желатина и го разбъркайте докато се разтвори. Оставете глазурата да се охлади напълно.

* Извадете тортата от хладилника и излейте глазурата върху крема. Отново приберете на студено за да се желира и тя.

* Отстранете ринга от желираната торта и украсете с бита сметана и  малко червени плодове за контраст. Освежете със свежа мента. Да ви е сладко!










.

73 коментара:

  1. mmmmmmm nefis bir pasta olmuş,ellerinize sağlık..
    Sevgilerimle..

    ОтговорИзтриване
  2. Съвършена е, Йоли! Невероятно красива и вкусна!

    ОтговорИзтриване
  3. Que preciosidad de pastel , que colorido ..me encantan los ingredientes ...y los arandanos bsssMARIMI

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасна еееее, много свежест и красота струи от нея. Поздравления Йоли!

    ОтговорИзтриване
  5. Йоли, отново голямо изкушение ни предлгаш! Още повече с един от предпочитаните ми плодове. Веднага си записвам рецептата! :).

    ОтговорИзтриване
  6. Пиршество и наслада за сетивата!Поздрави, Йоли!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесно предложение, Йоли!
    Приеми моите искрени адмирации!

    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  8. Йолииии,имай милост!!Направо щях да се задавя да преглъщам!!Божкееее,жестоко е това чудо!Нали знаеш вече,че точно такъв тип торти с блат,много крем и плодове ме бодват в сърцето моментално!За украсата и снимките съм направо безмълвна,мила,и само мигам на парцали!
    Еййй,друго си е с поша да врътнеш някоя вълничка,нали,каквото и да ни убеждава Жорето :))!

    Сърдечна прегръдка,другарче мое!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря на всички. Много сте мили. Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  10. Сладко ни е! Весело , пъстро, приятно....Йоли, при теб винаги е рай!!!

    ОтговорИзтриване
  11. Пак чудесни десерти БРАВО!!!!!
    Поздравления и за предаването което водиш, справяш се много добре. С удоволствие те гледам.

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря Вили.Радвам се, че ти хареса тортата.

    Танче,много си мила.Благодаря ти от сърце.Надявам се предаванията да стават вс по-интересни.

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря Мъх.Не знам дали е красива,но стана слънчева.Въпросът е да има настроение,нали?

    ОтговорИзтриване
  14. Divna torta mila, fotografije su prosto očaravajuće da zastaje dah :)))

    ОтговорИзтриване
  15. Jacamaca, благодаря ти от сърце.Много си мила.Радвам се,че ти харесва тортата.

    ОтговорИзтриване
  16. Уау - страхотно кулинарно произведение!

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря ти Жоро.Радвам се,че ти хареса тортата.Особено пък оценена от мъж.Да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  18. Здравей Йоли!
    Отдавна и каня ня тази торта.Ноку що изпекох блата.Получи се.Утре продължавам с единият крем.

    ОтговорИзтриване
  19. Супер!Много се радвам,че си решила да я направиш.С нетърпение очаквам да споделиш крайния резултат.Успех!

    ОтговорИзтриване
  20. Здравей Йоли искам да те поздравя за хубавата торта вчера я направих много се притеснявах дали ще ми се получи и още повече се притеснявах,защото беше като изненада за рожден ден на мой приятел ,но стана перфектна покрих я с фондан и я украсих и стана много хубава.Благодаря ти за всичко,което споделяш с нас :) Поздрави

    ОтговорИзтриване
  21. Аз ти благодаря Стеф!Толкова ме зарадва,че си избрала да подариш тази торта на близък човек.Благодаря от сърце и да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  22. Йоли, направих я за Коледа, но с ананас че ни е любим!Много ни хареса!

    ОтговорИзтриване
  23. О,чудно ще е с ананас.И аз много го обичам.Така се радвам,че направи тази торта!Благодаря ти много и да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  24. Йоли благодаря ти за страхотните рецепти и най - вече за таза така диетична и лека торта :) за украса направих от сусамените дантелки стана приказно :)

    ОтговорИзтриване
  25. Йоли благодаря ти за страхотната рецепта. Снощи я направих с леки съмнения към желатина /не съм работила до сега с него/ но се получи страхотна торта лека и много приятна :)

    ОтговорИзтриване
  26. Страхото Весе!Така се радвам!Да ви е сладко на всички!

    А идеята за сусамените дантелки е уникална.Невероятно фектно ще стане наистина за украса.Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  27. Възхитена съм от вашите произведения на кулинарното изкуство!Тази вечер напълнихте душта ми!

    ОтговорИзтриване
  28. О,толкова се зарадвах!Много,много благодаря за милите думи.ДА ТИ Е СЛАДКО!

    ОтговорИзтриване
  29. Здравей, Йоли! Скоро не съм те тормозила с въпроси! Решила съм да правя тази торта, но се чудех дали да напоя блата с малко сироп или не е необходимо. Не виждам и брашно в рецептата - орехите ли го заместват? Благодаря ти. Диана

    ОтговорИзтриване
  30. Здрасти Дидка.Не,няма брашно в тестото.Правилно си разбрала, орехите го заместват.И не сиропирай.Блатове с ядки без брашно са много фини и нежни.Ще стане на каша.А и ядките като се овлажнят стават кофти.Давай така,пък дано ти хареса.

    ОтговорИзтриване
  31. тази е следващата,стига да се намери добре узряло манко,че обикновено са зелени и безвкусни:)))

    ОтговорИзтриване
  32. йоли,не си написала захарта в желето кога се прибавя,трябва ли да се карамелизира и въобще как се процедира с нея,ще бъда благодарна ако разясниш.

    ОтговорИзтриване
  33. Ха де,ми забравила съм я пустата захар.Като си пиша така наизуст,така е!Веднага ще го оправя.Благодаря ти мила,че ми обърна внимание.Иначе...желе като желе.Като сложиш мангото да се посготви леко заедно с него сипваш и захарта.Тя се разтваря бързо и това е.И няма никаква карамелизация.Благодаря ти наистина много.

    ОтговорИзтриване
  34. Здравейте Йоланта. Много ми харесва Вашият блог, пробвала съм доста от рецептите Ви, основно за сладкиши и торти, даже направих тортата с кремовете. Сега искам да направя тази торта, и имам няколко въпроса. Каква е големината на тортената форма, и може ли да заместя мангото с пъпеш. Живея в малък град и не винаги успявам да намеря точно всички съставки, които са нужни. Питам да големината на формата, защото ще сме много хора и най-вероятно ще се наложи да направя 2 еднакви торти. Благодаря предварително

    ОтговорИзтриване
  35. Много ти благодара.Радвам се,че си избрала тази торта,много е свежа.Бих ти препоръчала да замениш мангото с пюре от праскови,а не с пъпеш.Не ми се струва много удачен за десерти.А формата е стандартна около .... 26 см.Достатъчна е за 12 богаги парчета.Сама прецени.Успех и да ви е сладко на всички.

    ОтговорИзтриване
  36. Благодаря, Йоланта. Вчера съм забравила да се представя, казвам се Теодора. И аз мислех праскови, но понеже обичаме и пъпеш, затова попитах. Ще пробвам прасковите. А иначе, явно ще правя 2 торти, 12 парчета няма да са достатъчно. А и по добре да има повече, защото Вашите торти се изяждат до трохичка. Ще кажа резултата. Приятен ден

    ОтговорИзтриване
  37. Чудесно Теди.Ще се радвам после да споделиш резултата.Наистина направи 2 торти. Можеш да направиш някаква огромна торта за да ти стигне, но те уверявам,че чисто визуално не стои добре.Затова 2 отделни и най-добре.Щом обичаш пъпеш просто комбинирай плодовете.Сложи прасковено пюре в крема,а отгоре можеш да наредиш тънки резени пъпеш и да ги глазираш с прозрачно желе.Ще стои много добре,особено,ако пъпеша е с хубав цвят.И няма да ми говориш повече на Ви,нали?Моля те,много дължа на това.Тук е място,на което искам да има е приятно на всички,а не да сме официални.

    ОтговорИзтриване
  38. Много благодаря, Йоли! Ще споделя резултата, но още от сега знам че ще е впечатляващ. Между другото, искам да кажа, че съм правила и сладкиши по други рецепти, но по-добре и по-разбираемо обяснено от тук на никое друго място няма. Винаги се получава без проблем.

    ОтговорИзтриване
  39. Йоли,тортата е невероятна, много лесна, свежа и вкусна!Харесах много блата, ще го използвам често, а в комбинация с кремчето се получава много лек десерт. Аз я направих с консерва ананас, използвах и сокчето й,за да пасирам по-лесно изварата.Благодаря ти за оригиналните рецепти и най-вече за вдъхновението :) Венета

    ОтговорИзтриване
  40. СТрахотно Венета!Благодаря ти много.Идеята с ананаса е великолепна,със сигурност е много свежо и приятно на вкус.И аз ще се възползвам.Да ви е сладко на всички.

    ОтговорИзтриване
  41. Здравейте, Йоли! Рецептите Ви са невероятни! Искам да попитам проблем ли ще е, ако направената торта престой един ден в хладилника преди консумацията?Благодаря предварително и всичко добро!

    ОтговорИзтриване
  42. Здравейте, Йоли! Днас правих тортата, но крема ми явно стана рядък, въпреки, че спазих точните пропорции и изтече през ринга. Наложи се да го сложа да се стегне първо в хладилника и отново да полея блата, въпреки, че той се понапой от първоначално течния крем. При второто заливане кремчето вече не протече. Бихте ли казали на какво се дължи това според Вас и каква грешка съм допуснала? Благодаря предвартелно за отговора и за вкусните и красиви рецепти, с които ни радвате.

    ОтговорИзтриване
  43. Здравейте мили дами, но защо не сте си оставили имената? Така не мога да се обърна към вас.

    На първият въпрос - не само,че можеш да направиш тортата ден предварително,ами даже е задължително.Това е торта с желатин,колкото по-дълго престои,толкова по-сигурна ще бъдеш в крайния резултат.И два дена,и три,пак е добре.Действай смело и благодаря.

    На вторият въпрос - първо да ти благодаря,че направи тортата.Много се надявам да ти е харесала.Не се притеснявай,изобщо никъде не си сбъркала.Кремът си става течен,така е.Просто ринга на формата ти не уплътнява добре и много правилно си го сложила да се стегне първо в хладилника.Ама то неволята учи,какво да се прави.Наистина не си сгрешила никъде,като се разбият с миксер продуктите за да са съвсем гладки доста се втечняват.Много съжалявам за ядовете и искрено се надявам да си доволна все пак от крайния резултат.

    ОтговорИзтриване
  44. Страхотно изглежда тази торта, така изкусителна и свежа в това зимно време...Поздравления! Решила съм да я правя по семеен повод и имам въпрос относно количеството желатин. Не е ли много 20гр.? Знам, че се събира две по 400 гр сметана и рикота, но пак се страхувам че е много! На д-р Йоткер желатина стяга много.Притеснявам се да не стане гумено. Ако сложа 1 пакет дали ще е достатъчно според теб? И още едно питане, като сложа мангото за горния пласт да го оставя ли малко да поомекне преди да сложа захарта и желатина или да го оставя сурово? Предварително благодаря за отделеното време и хубава вечер.
    Яна

    ОтговорИзтриване
  45. Янче, тортата е много свежа, ще останеш доволна . Все пак сложи пакетче и половина желатин, с най- добре е да си спазваш укaзнанията на опаковката. За мангото отгоре - както сметнеш, че на вас ще ви е по- вкусно. Ако мангото е по- зелено може и да го оставиш да омекне малко със захар . Благодаря ти и приятно готвене.

    ОтговорИзтриване
  46. Йоли, много ти благодаря за бързия отговор! Имам още малко време до празника, но непременно ще споделя колко желатин съм сложила, и какъв е бил резултата. За вкуса нямам никакви съмнения така апетитно изглежда, че нямам търпение да я опитам!
    Хубав и слънчев ден :)

    ОтговорИзтриване
  47. Йоли, пак с молба към теб за отговор. Закупих мангото за тортата (надявам се за 2-3 дни да до узрее в къщи на топло), но не намерих рикота в магазина на който разчитах. Ако има време тези дни ще мина и през други магазини, но се очертава натоварена седмица и не знам дали ще успея. С какво бих могла да заменя? Филаделфия или маскарпоне или нещо друго? Правила съм сладкиш с фина безсолна извара, но не ми допада. Предварително благодаря :)
    Яна

    ОтговорИзтриване
  48. Много правилно мислиш, Янче!Точно като мен.За съжаление ние в България още нямаме технология за фина неовкусена извара каквато е рикотата или пък кварка.Поне аз не съм срещала такава.Недей в никакъв случай да ползваш наша извара.Купи маскарпоне,фладелфията е подходяща повече за чийзкейкове.С маскарпоне ще стане страхотно!Много по-хубаво отколкото с рикота.

    ОтговорИзтриване
  49. Много благодаря за светкавичният отговор! Страхотна си! Ще споделя резултата. Хубав ден :)
    Яна

    ОтговорИзтриване
  50. Йоли, тортата стана разкошна! Отново ти и твоите вкусни изкушения станахте част от нашия празник!Толкова вкусна и свежа! Не намерих рикота и я замених с маскарпоне, сложиш разтопен 1 бял шоколад и 1 и 1/2 пакетче желатин на д-р Йоткер. Крема стана чуден, нито течен нито гумен :) (това от което всъщност се притеснявах. В блата сложих топъл шоколад (на прах) вместо какао. Всички много я харесаха и е явно, че ще се прави често:) Хубав и усмихнат ден :)
    Яна

    ОтговорИзтриване
  51. Много се радвам,Янче.Казах ти,с маскарпоне ще стане къде къде по-хубава!Много ми харесаха измененията,които си направила.И аз ще се възползвам от тях.Благодаря ти от сърце и да ви е сладко на всички.

    ОтговорИзтриване
  52. Здравей мила Йоли, визхитена съ от цалото ти изкуство! Много ми се иска да направя тази тортичка за рождения ми ден, но тъй като с изварата ще срешна затруднение смятам да използвам маскарпоне. Смятам, че ще стане добре, но се чудя за количеството жалатин и дали да го използвам въобще? Благодаря още веднъж, че ме вдъхнови и видях кухнята от страната на доставено удоволствие за мен и моите момчета, а не както до скоро като задължение! Твой верен почитател Мила!!!

    ОтговорИзтриване
  53. Благодаря ти за милите думи, Мила. Ще се радвам, ако опиташ тортата. Не пропускай желатина, сложи си го. Спазвай това, което пише на опаковката и ще е ОК. На 500 мл течност 10 г желатин. Успех и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  54. Здравей Йоли :) Може ли брендито в блата да се пропусне или да се замени с ром?

    ОтговорИзтриване
  55. Всичко може, Хриси. В кулинарията няма нищо задължително,всичко е само въпрос на вкус.Променяй,непрекъснато променяй спрямо това което ти е вкусно.Махай брандито,слагай ром или нещо друго и си направи удоволствието.Благодаря ти,ще се радвам,ако опиташ тортата.

    ОтговорИзтриване
  56. МНОГО, МНОГО вкусна торта! Цялото семейство се влюбиха в нея. записвам си я в тефтерчето с любими рецепти. Йоли, БЛАГОДАРЯ, че я споделихте с нас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, благодаря ти Розе! Много се радвам, че ви хареса тортата. Да ви е сладко на всички!

      Изтриване
  57. Манго тортата е сууупер!!! Мерси Йоли, искам и днимка да ти пусна, но не ьнам как :-) направох я за мама, а децата така се изкефиха... Мерси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еха! Много ме зарадва, Еми. Благодаря ти от сърце! Наистина съм щастлива, най-вече от факта, че децата са я харесали. Това ми е най-голямата награда! Благодаря ти отново.

      Изтриване
  58. Йоли, благодаря за всички рецепти и съвети, които споделяте в блога. Тортата е страхотна. Направих я с маскарпоне и се получи чудесно.
    Поздрави,
    Деси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, че се радвдам, Деси! Благодаря ти от сърце! Много съм щастлива, че тортата ви е харесала! Сладко да ви е на всички!

      Изтриване
  59. Здравей, Йоли! Сестра ми направи тортата и е възхитена от резултата! Аз и семейството ми сме фенове на торта Магнетен и почти за всеки повод като кажа, че се чудя каква торта да приготвя мъжът ми отговаря "Онази хубавата от рождения ми ден!". Аз обаче много обичам да опитвам и различни неща, та винаги се прави пробно някоя нова рецепта преди самия повод и ако не ни хареса ми казва "Аз ти казах коя да направиш, но ти пак!" и в крайна сметка пак Магнетен :) Това не ме спира да продължавам да опитвам нови и примамливи рецепти, особено споделените от теб, за което ти благодаря. Чудя се дали би се получило добре с череши, че сега има в изобилие от тях или няма да е удачно. Как мислиш?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Извини ме за закъснелия отговор,Миглечче, но десетина дена отсъствах и нямах възможност да погледна кой ми е писал в блога. Много, много си мила! Знаеш ли, супер много се радвам, че Магнетен ви харесва и я правиш така редовно. И знаеш ли защо? Много хора имат проблеми с тази торта. Можеш да видиш от коментарите, че не на всички им се получава добре. И аз не знам каква е причината, не мога да променя рецептата, защото според мен си е съвсем точна. Както и да е, много се радвам наистина.

      Разбира се, че с череши ще е чудесно. Може да добавиш някакъв аромат към тях, тъй като са по-неутрален плод. Ванилия, лимонова кора, малко карамфил, ако обичате...ти си прецени. Ще се радвам, ако ти хареса и тази торта!

      Изтриване
  60. Привет,
    и мен привлече тази изкусителна торта, но понеже ще я правя за рожден ден с тропическа тема, искам да направя блата с червен цвят. Смятате ли че е подходящо вместо какао, да ползвам сироп/редукция от цвекло или нар или направо цели малини?
    Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ще се радвам да ви хареса тортата! Чудесна идея имаш за червен блат. Наровата редукцея няма да ти даде червен цвят, а само киселина. Ако използдваш тази, за която аз се сещам, разбира се. Цвеклото оцветява чудесно и е неутрално на вкус, а ако добавиш и малко малиново пюре ще стане повече от превъзходно. Комбинирай ги двете. Благодаря ти от сърце и дано не ти отговарям прекалено късно.

      Изтриване
  61. Йоли, здравей. Ще правя тортата с ягоди. Колко грама плод според теб да сложа в крема и желето?
    Правих я с манго стана прекрасна, сега искам да разнообразя
    Благодаря! Ива

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че ти харесва тортата. И с ягоди ще е чудесна. Виж, няма как да сбъркаш. За желето недей изобщо да кипваш ягодите. Нареди ги върху тортата пресни и ги залей с прозрачно лимоново желе. Все пак то трябва да има вкус, но е хубаво да е прозрачно. Ако все пак решиш да кипнеш ягодите, както е по рецепта с мангото, направи го много, много кратко. Ягоди ти трябват около 250-300г.
      За крема количеството е същото. Благодаря ти и пубави празници ти желая!

      Изтриване
  62. Daniela Parashkevova Lazarova23 септември 2019 г. в 21:15

    Здравей Йоли.Реших да направя тази торта за рождения ден на дъщеря ми ,но имам един въпрос с какво мога да заменя какаото в блата .Благодаря предварително.Очарована съм от твоите торти .Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Дани. Ще се радвам да опиташ, благодаря ти. Надявам се да се хареса тортата. Късно ти отговарям, извини ме, но нямах достъп до компютер тези дни.
      Не го заменяй с нищо, просто го пропусни. Или сложи същото количество кокос. Щъщо добре пасва на вкуса на мангото.

      Изтриване