сряда, 14 януари 2009 г.

Магданозени кюфтета





Продукти

4 големи връзки магданоз
1 връзка пресен лук
1 връзка копър
2 скилидки пресован чесън
сол , черен пипер и индийско орехче на вкус
2 яйца
150 г натрошено краве сирене
1/2 ч.л. суха мая за хляб
брашно
20 г масло




Приготвяне

* Нарежете на ситно магданоза , копъра и лука. Задушете ги в маслото за кратко , колкото да намалят обема си , но да останат сурови. Прибавете чесъна и подправките. Разбъркайте и оставете сместа да се охлади.

* Към зелената смес добавете яйцата , маята и толкова брашно , че да получите гъсто , лепкаво тесто. Накрая разбъркайте и сиренето и оставете на топло за 20 мин. за да се надигне леко сместа. Може да видите трита етапа на тестото.






* С влажни ръце оформете кюфтета , оваляйте ги в брашно и ги изпържете в горещо олио. Поднесете с млечно - чеснов сос. Да ви е сладко!




35 коментара:

Dani каза...

здравейте отдавна искам да направя магданозени кюфтета -бихте ли ми казали приблизително количеството на брашното .благодаря

Dani каза...

здравейте отдавна искам да направя магданозени кюфтета ;бихте ли ми казали ориентировъчно колко е брашното

Йоланта Делибозова каза...

Здравей,Дани. Много се радвам , че следиш блогът ми - това е чест за мен. Благодаря ти за доверието.

Не съм написала точното количество брашно , защото наистина е много относително. Зависи и от количеството зелена смес , и от големината на яйцата. Трябва да получиш гъсто лепкаво тесто , което все пак да можеш да оформиш с мокри ръце. А най-лесно е да гребваш от сместа с лъжица и да пържиш в маслена баня (тук вече олиото трябва да е повече). Пак са същите на вкус , но стават по-базформени. Аз по същата технология правя кюфтета и от праз,спанак и тиквички. Дано съм помогнала и дано станат вкусни кюфтетата. Хубав ден ти желая.

Dani каза...

благодаря ще опитам

Анонимен каза...

Receptata e strahotnaq kuftencata stanaha neveroiatno vkusni. Blagodaria

Йоланта Делибозова каза...

Ам наистина ли ти харесаха?О,колко съм щастлива. Благодаря от сърце и да ти е сладко!

Joro gavrilov каза...

Dnes napravih tezi kiuftenca.MMMMMM stanaha velikolepni.Blagodaria ti Ioli

Joro gavrilov каза...

Kiuftencata stanaha velikolepni.Blagodaria za receptata Ioli.

Йоланта Делибозова каза...

Жоро,ако щеш вярвай,но тази вечер точно това хапнахме.Така се радвам,че ги оценяш тези кюфтенца!Чудни са наистина.Благодаря ти от сърце!

Анонимен каза...

Здравей, Йоли. Направих тези великолепни кюфтенца като предястие за рождения ми ден и обрах точките на гостите. Това е втора твоя рецепта която опитвам / първата беше тортата портокалов купол- и за нея нямам думи/ и съм вече много твой фен. Благодаря за хубавите рецепти и чудесното им представяне. Гергана.

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря ти Гери.Много са гот кюфтаците,нали?И аз ги обичам.Да ви е сладко на всички и весели празници.

kaloqnis2007 каза...

kym smestta добавих и орехи ,честно да ти кажа станаха божествени и ........ неостанаха!

Йоланта Делибозова каза...

Ах,че е хубава тази идея за орехите!Браво и благодаря.Веднага ще се възползвам и аз!Страхотно направо!

Анонимен каза...

Страхотни кюфтета мисля още утре да ги направя и мисля да добавя орехи:)))

Йоланта Делибозова каза...

Ооооооооооо,задължително с орехи!Идеята е прекрасна, както вече казах на една кулинарна фея, оставила коментар малко по-горе! И аз така ще ги правя вече.Благодаря ти много и да ви е сладко.Надявам се да ви харесат!

Анонимен каза...

Мила Йоли, направих ги! Яки са! След толкова време, в твоята рецепта открих истината за магданозените кюфтета! Добавих малко от себе си - половината количество сирене замених с кашкавал,просто защото не ми стигна сиренето, тъй като на момента реших да ти пробвам рецептата:)))Но това е просто една подробност;-) Поздравления и благодаря!
Ралка

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря ти Рали.Много съм щастлива,че сте харесали магданозените кюфтаци.Яки са,да!И аз си ги обичам много.Да ви е сладко!

marinels каза...

А дали има проблем ако сместа се направи от предната вечер?Предстои ми парти,но времето ми е ограничено,а ми се искаше да изненадам гостите с това невероятно предложение...

marinels каза...

А дали има проблем,ако сместа се направи предната вечер? Предстои ми парти,но времето ми е ограничено,а ми се искаше да зарадвам гостите с това невероятно предложение...

Гълъбина каза...

Йоли,това са най-хубавите магданозени кюфтенца на света!!! Така каза и щерка ми, която е почти на 6 и вече и тя ти е фенка!
Поздрави и целувки от мен!!!
Биби

Йоланта Делибозова каза...

Напълно съм съгласна с детенце.Страхотни стават,много ги обичам.По същият начин правя и други ... от разни зеленилки,тиквички или пък праз.Благодаря Биби,прегръдки и за двете ви.

Панайот каза...

Привет Йоли,

много пъти съм правил магданозени кюфтенца, но сега за първи път ще ползвам твоята рецепта, не се и съмнявам че няма да се получат.

На теб желая здраве и късмет :))

Със здраве и наздраве ;)

Йоланта Делибозова каза...

Наздраве и на теб!И със здраве най-вече!Наистина ще се радвам,ако ги опиташ.И ще ми пишеш после,нали?Ама честно!Ако не ти харесат ще ми кажеш,даже ще чакам и твой вариант.Да ти е сладко и мерси.

Анонимен каза...

Здравей Йоли

Днес аправих твоите магданозени кюфтенца,не съм и предполага , станаха уникални.Благодаря за страхотните рецепти.
p.s. Вчера направих и сладкиша с вишни, стана страхотен , разбира се вече нищо не остана от него хи хи хи
Благодаря и продължавай все така :)

Йоланта Делибозова каза...

О,да,наистина кюфтенцата с мая стават чудни.Много се радвам,че ги харесахте.Можеш да пробваш абсолютно същият начин да направиш с праз или спанак.Става екстра.Благодаря от сърце.

Rosena каза...

Здравей Йоли,
И на мене много добре ми се поличиха магданозените кюфтенца. Страхотна рецепта!
Роси

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря ти Роси. Много се радвам, че и ти ги хареса. И най- вече, че ги направи. Да ти е сладко.

Анонимен каза...

Здравейте, дали ще станат, ако вместо да се пържат се сложат на тефлонова скара? Не обичам пържени храни, а ме е страх да не се разпаднат на скарата. Благодаря!
Поздрави,
МЕД

Йоланта Делибозова каза...

Ох,не,Мед,няма да стане.Сместа е много мека,нищо няма да излезе.Но ще ти дам друг съвет. Сложи ги в намаслени форми за кексчета и ги изпечи във фурната.Мисля,че ще стане чудесно.Успех и непременно да пишеш какво е станало,ако решиш да опиташ.Благодаря ти.

Анонимен каза...

какво количество се получават ...долу/горе
Петя

Йоланта Делибозова каза...

Ами знам ли, поне 15 може би в зависимост от големината. Благодаря ти, ще се радвам да ги опиташ.

Zornitza каза...

Здравей Йоли, правих тези кюфтенца няколко пъти. Невероятни са! Благодаря ти за подробното описание, много ми помогна! :)

Йоланта Делибозова каза...

Мерси Зори,радвам се,че и на теб ти харесаха.Правя такива с и праз,опитай ги сега през есента.Много хубави стават.

Анонимен каза...

Чудни кюфтенца, Йоли! Благодаря за рецептата!
Само искам да вметна, че из интернет пространството и по-специално тук: http://vegebg.org/%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D1%8E%D1%84%D1%82%D0%B5%D1%82%D0%B0/ попаднах на твоята снимка на тези страхотни вкусотии. Искрено се надявам да са ти поискали разрешение за публикуването й...
Маргарита

Йоланта Делибозова каза...

Да,Марги,правилно подозираш.Разбира се,че не са ме питали.Напротив,изрязали са дори подписа ми.Благодаря ти за сигнала.Знаеш ли,кое е най-лошото?Че снимката ми изобщо не отговаря на рецептата,която са написали.Кюфтетата им са с чубрица и ориз,моите са с мая и съвсем други аромати.Ако някой реши да я приготви няма как да получи същите кюфтенца като тези от снимката.Глупави хора,ще си загубят читателите така.