петък, 24 април 2009 г.

Как да си направим рози за декорация





Отново за Марги ...

Сега ще ви покажа как да си направите рози за декорация. По принцип за моделиране на фигурки, цветя и т.н. от фондан има най-различни инструменти и шаблони. С тях работата е много лесна и приятна. Аз не разполагам с подобна техника и всичко, което правя е само с ръцете си. Лесно и забавно е. Опитайте и вие ....

* Розите можете да направите от много неща. Подходящи за тази цел са захарен фондан, руска мастика,марципан Варна, бадемов марципан,бонбони marshmallows и др. Ще ви прикача линк за да може да прочетете рецептите за тези покрития и да си изберете с кое да работите. А розите,които виждате съм направила от така наречения марципан "Варна", който всъщност е най-обикновено парено тесто. Това си е тесто за еклери, но вместо да му слагате яйца го примесвате с пресята пудра захар докато стане пластично за работа. Лично моето мнение - не е на вкусно. Правя тези рози само за украса и после ги изхвърлям, никой не ги яде. Дори понякога не примесвам тестото със захар, просто правя фигурките (така и така ще ги хвърля после...). Затова ви предлагам да видите тук и други рецепти за захарно покритие, има далеч по-вкусни.


* След като тестото ви е готово можете да го разделите на части и да го оцветите с бои в различни цветове. Аз го разделих на три и го оцветих с какао като нюансирах от по-светло към по-тъмно.





* Откъснете малко парченце от тестото с най-светъл цвят и го направете на топче. След това с пръсти го изтънете докато се получи тънък лист с кръгла или елипсовидна форма.




 * Завийте го на фунийка за да получите сърцевината на розата.





* От малко по-тъмния цвят тесто направете още две такива листчета и ги прикрепете към сърцевината.





* За крайните листа ползвайте най-тъмното тесто и процедирайте по същия начин. Накрая подрежете с нож долната удебелена част на готовата роза и с пръсти леко извийте листата и. Оставете розата да изсъхне.



* Ако желаете, моделирайте розата в обратния ред на цветовете - от по-тъмно към по-светло. И така е много красиво.

* Можете да направите фигурките предварително и да ги монтирате върху десерта когато го сервирате.






                                                                                    

44 коментара:

  1. Благодаря, Йоли :)
    Трогната съм от толкова много внимание. При това поднесено така красиво и примамливо, че ме засърбяха ръчичките да творя в кухнята :)))
    Великолепно обяснение! Искам още :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Много се радвам,Марги.Дано съм ти била от помощ.А бебчето ти е страшно сладко.Да ти е живо и здраво.

    ОтговорИзтриване
  3. Клавиатурата ми потъна в лиги! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Bla,давай пич.Няма да почнеш да връткаш розички,то е ясно,ама намери поне някоя мацка да го направи за теб.Благодаря ти.И...да ти кажа ...фен съм на музиката,която слушаш.Нали съм майка-метълка...

    ОтговорИзтриване
  5. Йоли, моята 13-год. дъщеричка е направила вчера рози и листенца по тези твои указания- перфектни и красиви са станали. С тях е украсила нейната торта по твоя рецепта- Лешникова торта с шафранов крем.Благодяри, че си вдъхновила детенцето ми ! А ние с баща й, я излапахме......

    ОтговорИзтриване
  6. Мария,за мен няма по-голяма радост от това,че съм вдъхновила едно 13 годишно момиче да прояви интерес към красотата в кулинарията.Храната се превръща в изкуство,ако бъде поднесена елегантно и с финес.А твоето детенце е усетило точно това,макар и на тези години.Гордея се с нея.

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасни идеи за декорация.Много благодаря.Искам да попитам кои захарни покрития са най-вкусни,щом това не е.

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за похвалата.Радвам се,че ти допадат розичките.

    Що се отнася до тестото,ето,погледни това : http://www.gotvetesmen.com/forum/index.php/topic,6.msg117576.html#msg117576

    Има много варианти за покрития на торти и фигурки.Което и да избереш на вкус ще е по-добро от пареното тесто.

    ОтговорИзтриване
  9. Йоли, на стайна температура или в хладилника трябва да съхнат??? И колко време отнема?
    Мирона

    ОтговорИзтриване
  10. О,Мирона ... няма значение наистина.Въобще не е нужно да ги приготвяш предварително и да ги оставяш да съхнат.Наистина можеш да ги направиш и веднага да ги предложиш.Фигурките от това тесто наистина са достатъчно издържливи и не е нужно да се правят нещо специално .... колкото повече съхнат,толкова по-неядливи ще станат.Ако ги оставиш много дълго време ще станат като камъни.И без това според мен това тесто е доста неприятно за ядене.Но за декорация е много лесно,пластично и ефектно.Както искаш така ги направи.Дали ще са сухи или не толкова ... както ти ги предпочиташ.Просто искам да те уверя,че не е нужно да съхнат предварително за да запазят формата си.Ще са чудесни и без много съхнене.

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря, Йоли! Вече ги направих. Оказа се изключително лесно! Розичките се получиха много красиви! Листенцата също! Мушнах ги в хладилника, там е и рулото - утре ще го сглобя и ще видя какво съм сътворила! Още веднъж - много, много благодаря за съдействието! Мирона

    ОтговорИзтриване
  12. Йоли, с един страничен въпрос, за което се извинявам, но нещо не мога да открия къде се намира магазин "Кадемлия". а по форумите срещнат твоето име, та реших, че ми е най-лесно да питам? Търся сладкарска боя, надявам се там да има? Та, моля те, адрес!!!! Мерси!
    Мирона

    ОтговорИзтриване
  13. Ха,ха ... представи си ... и аз живея на същата улица.Това си е често наказание,влизам вътре в магазина и направо фалирам ...ужас.

    Сега ще ти обясня : ако се движиш по бул.Ситняково посока - Румънското посолство - Подуене,трябва да завиеш пряката в дясно,която е веднага след кръстовището на ул.Оборище и бул.Ситняково.Това е кръстовището със светофар веднага след новия мол"Сердика".Улицата се казва "Марагидик".Стръмна и павирана.С дупки,както си му е реда в България. Така .... като тръгнеш нагоре по нея минаваш ... 2 пресечки и на третата,на самия ъгъл има сладкарница "100гр сладки".Ще я видиш,казвам ти го като ориентир.Завиваш покрай нея в дясно и веднага следващата пряка е Кадемлия.Номер 6 пише на магазина и няма никакви реклами или подобни неща.Но пък е помече от вълшебен.Ще се влюбиш и ще си оставиш портмонето вътре.

    Дано съм ти обяснила добре,Мирона.Ако не - пак ще обясня,но те уверявам ,че с общи усилия ще го намериш.

    Благодаря ти за доверието мила.Така ме зарадва,че си направила розичките ... нали е лесно и забавно?

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря много, Йоли! Като всичките ти обяснения и това беше страхотно - точно и ясно! Даже го намерих! За мой ужас и аз фалирах! Невероятно е магазинчето! Колко неща намерих, които съм търсила с години и влачила от къде ли не! А на теб, малко ти завиждам за прекрасното местонахождение! :)))) ....
    Сега с дъщеря ми творим торта в ужасно цикламено и оранжево, но това е нейното виждане за света!...

    Мила Йоли, много, много благодаря за вниманието!
    Мирона

    ОтговорИзтриване
  15. Йоли искам да те питам къде в София мога да намеря боя за тесто моля те много е спешно

    ОтговорИзтриване
  16. Веднага казвам за боите - в София в кв.Редута на ул.Кадемлия 6. Това е адреса.Магазина е за професионално сладкарско оборудване.Има страшни неща,май е по-добре да си вземеш повече пари,че все с нещо ще се изкушиш.Боите са страхотни.Продават се в малки бурканчета.По 5лв са,прахообразни,но количеството е голямо.На мен със сигурност до пенсия ще ме изкарат ... ха,ха.Има много цветове,страшно са концентрирани и качествени.Разбира се,там има и други бои...най-различни,но аз препоръчвам тези.Има и от сатенените бои,като гримове са направо.И те са по 5лв.Е,това е.Магазинът няма никакви реклами,в обикновен вход на кооперация е с щори на вратата.Просто с големи сини букви пише "Кадемлия"6.Намира се близо до светофара на "Оборище" и бул."Ситняково".Просто е 200метра нагоре по стръмната улица "Каймакчалан"."Кадемлия" е една от малките преки.Дано съм помогнала.

    ОтговорИзтриване
  17. мерси много като отида ще пиша за резултата още веднъж много ти благодаря

    ОтговорИзтриване
  18. Здравей Йоли, поздравления за блога и за компетентната помощ и съвети, които щедро раздаваш :)
    Предстои ми да украся три сватбени погачи. Две с цветя (вероятно ще направя рози с листенца) и една с две птички, които държат пръстени в човките си (още не съм сигурна как точно ще ги направя, но все ще измисля нещо). Хобито ми е да творя с моделин и нямам опит с тесто. Дали ще се получи с рецептата за Марципан Варна
    400 гр. пудра захар
    100 гр. брашно
    50 гр. маргарин
    100 мл вода,
    като вместо пудра захар сложа същото количество брашно и малко сол? Не държа да стават за ядене, а само да са красиви! Мисля да направя фигурките, да ги сложа върху погачите и преди да ги изпека да ги намажа с желтък, за да не стоят прекалено бели.
    Ще се радвам, ако ми дадеш насоки.
    Сияна

    ОтговорИзтриване
  19. Здрасти Сияна.Прекрасно име имаш! Щом умееш да работиш с моделин значи няма да имаш никакв ядове.Спомням си,че като ученичка правех много украшения от такова солено тесто.Гердани,обеци и т.н.Равни количества ситна сол и брашно и омесени на пластично тесто с малко вода.Много добре се моделира с него,но наистина не се яде.Първо,че е отровно солено и второ - като камък става твърдо.Опитай и с него,щом не държиш да се яде.Ще направиш приказни фигурки от него.Можеш да ги направиш дори няколко дена предварително и да ги оставиш да съхнат.Преди края на печенето на погачите ги залепи отгоре им с малко размито на каша брашно,намажи ги с яйце и леко ги запечи за цвят.Няма да се деформират при печенето,напротив.Може и с Варната да пробваш,но опитай и така както ти казвам.И да докладваш после,че ми е интересно какво ще се получи.

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря Йоли!
    Пробвах със солено тесто (добавих лъжичка нишесте и лъжичка олио и стана перфрктно за моделиране). Цветята са готови, днес ще направя и птиченцата (сватбата е утре). Грешка ли ще е да подредя фигурките след втасването на погачите, т.е. да ги пека (около 45мин) заедно?
    Сияна

    P.S. И аз харесах името ти, да си ги разменим? :)

    ОтговорИзтриване
  21. Мисля,че ще стане добре и така Сиана.Печенето не би трябвало да се отрази много на вида им.Все пак нямат набухвател.Единствено могат да се препекат.Но ти по някое време покрий цялата погача с фолио и така я доопечи.Иначе наистина отгоре бързо ще прагори,особено изпъкналите фигурки.Успех и ти пожелавам най-красивите погачи на света!

    ОтговорИзтриване
  22. Опитах и двата варианта. Най-добре се получава, както ти ме посъветва - фигурките да се залепят малко преди края на печенето. Сърдечно благодаря за инструкциите, погачите станаха прелестни! Майката на булката ги определи като "най-красивите, които е виждала"... дано е виждала много ;)

    ОтговорИзтриване
  23. Моля кажете ми колко шоколад е нужен за да се покрие торта с диаметър 26,и може ли шоколада да е Милка

    ОтговорИзтриване
  24. Разбира се,че може да е Милка.Чудесен избор! Мисля,че 2 шоколада ще ви стигат,не е нужно пласта да е много дебел.Само като съвет - след като шоколада се втвърди се начупва при рязане.Затова препоръчвам да ползвате горещ нож,затоплен под топлата вода и подсушен.Първо го задръжте на повърхността на тортата за да се стопи шоколада и после прережете надолу.Успех!

    ОтговорИзтриване
  25. Благодаря Ви много покрих тортата с шоколад както казахте и стана прекрасна. Сега ще и сложа и някакви цветя и гостите ми ще бъдат възхитени.Блогът Ви е прекрасен,моля продължавайте да ни показвате подобни тънкости и красоти

    ОтговорИзтриване
  26. Аз благодаря за доверието.Радвам се,че съм била полезна.Да ви е сладко на всички и весело парти!

    ОтговорИзтриване
  27. Йоли всичко е много красиво и вкусно. Не разбирам как успяваш да правиш толкова красиви неща и да отговаряш на всеки въпрос. Аз също имам въпрос към теб. Имам проблем с масления крем. Рецептите и продуктите които ползвам не се получават, захарта никога не се смесва с маслото дори след вековно разбиване. Използвам равно количество масло и захар.
    Моля те за съвет какво масло да използвам и съотношението между маслото и захарта. Ако можеш да ми кажеш и рецепта за класически маслен крем подходящ за цветя и украса.
    Ема

    ОтговорИзтриване
  28. Благодаря ти Еми.Много си мила.Първо, маслото трябва да се разбира само с пудра захар,но това го знаеш,нали? И е добре да я пресееш за да е по-фина.Това е само маслен крем. А за цветя има и друг - казват ме Американски.Рецептата е от "Рецепти за готвене"

    1 ч.ч. размекнато масло
    2/3 ч.ч. мляко
    1/2 ч.л. сол
    2 ч.л. ванилия
    6 и 2/3 ч.ч. пудра захар

    Смесва се всичко без захарта и се раз бива с миксер на гладка паста. След това се пресява и добавя захарта - може и като се пресява директно над купата за смесване. Разбива се дълго - колкото повече толкова по-добре. Оставя се за 30 минути в хладилник да се стегне и може да се използва след това.

    Гъстотата се регулира, като за по-гъст се добавя захар, а за по-рядък - мляко, но постепенно, по съвсем малко за да не се втечни.

    ОтговорИзтриване
  29. Благодаря ти Еми.Много си мила.Първо, маслото трябва да се разбира само с пудра захар,но това го знаеш,нали? И е добре да я пресееш за да е по-фина.Това е само маслен крем. А за цветя има и друг - казват ме Американски.Рецептата е от "Рецепти за готвене"

    1 ч.ч. размекнато масло
    2/3 ч.ч. мляко
    1/2 ч.л. сол
    2 ч.л. ванилия
    6 и 2/3 ч.ч. пудра захар

    Смесва се всичко без захарта и се раз бива с миксер на гладка паста. След това се пресява и добавя захарта - може и като се пресява директно над купата за смесване. Разбива се дълго - колкото повече толкова по-добре. Оставя се за 30 минути в хладилник да се стегне и може да се използва след това.

    Гъстотата се регулира, като за по-гъст се добавя захар, а за по-рядък - мляко, но постепенно, по съвсем малко за да не се втечни.

    ОтговорИзтриване
  30. Много ти благодаря мила Йоли за рецептата. Преди пробвах подобна рецепта. но от маслото и млякото не се получава гъста паста а пудрата захар остава неразтворена след много дъъълго разбиване. И крайният резултат е крем на трици с пясъчна консистенция. Утре ще пробвам твоята рецепта. Дано да се получи. пробвала съм много различни масла ама с никое не се получава. Сега сам купила специална захар за торти и се надявам да се получи хомогенна смес. :)
    Ема :)

    ОтговорИзтриване
  31. Еми,чуй ме сега и си помисли! Аз никога не ги ям тия украси.Супер са гадни на вкус, само са ефектни.И какво мислиш правя? Изобщо не ги меся с никаква пудра захар, ами направо с нишесте.Тоест,тестото не е сладко.И ... после на боклука.Като си свършат украсителната работа ги изхвърлям.така че,ако няма да ги ядете изобщо не се занимавай с тая захар.Омеси си тестото допълнително с нишесте докато ти стане като пластелин.

    ОтговорИзтриване
  32. Йоли,блогът е невероятен!И любимата торта на моето семейство е по твоя рецепта :) Искам да те помоля ако можеш да публикуваш рецепта със снимки за фондан,защото до сега имам няколко неуспешни опита.Ще съм ти много благодарна!
    Теди

    ОтговорИзтриване
  33. Благодаря ти Теди.Много си мила.За съжаление надали ще съм ти от полза с фондана.Не го обичам и много рядко го порзвам.При тортите ми има май само една Естерхази с фондан, който после хвърлям, така и не го ядем.Но непременно се отбий на този адрес при Дими. Момичето има златни ръце, хубави снимки и много добре обяснява. Със сигурност ще ти е по-полезна от мен. Благодаря ти отново, а ето и адреса.

    http://dimitranas.blogspot.com/search/label/%D0%A2%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%20-%20Feierliche%20Torten%20II

    ОтговорИзтриване
  34. Здравей, Йоли!

    Винаги се връщам към твоя блог за вдъхновение и идеи! Миналата година за рождения ден на приятеля ми правих торта покрита с шоколад по твоя начин. Тогава ми беше разяснила как да направя борда с решетка от бял и черен шоколад. Правих и рози от маршмелоус. Тази година ще му правя подобна торта - http://3.bp.blogspot.com/-eu1SA19qki4/TdBBBYYDdOI/AAAAAAAAAEs/R3prcG1ftBU/s1600/9a3543c4c75c.jpg
    Моята ще е от цял кръг, не отделни части. Може ли да ми дадеш съвет относно крема, с който да е намазана?Никога не ми се получава масления крем, а ми трябва по-гъстичък за намазване.
    И пробвала ли си някога тази рецепта за захарно тесто за фигурки? :

    Руска мастика I вид

    160 гр. сухо мляко
    160 гр. пудра захар
    200 гр. кондензирано мляко
    2 ч.л. сок от лимон

    Опитвам се намеря такова, което е приятно за ядене.
    Благодаря ти за вдъхновяващите рецепти и съвети!! :))

    Йоана Николаева

    ОтговорИзтриване
  35. Браво Йоанче.Много се радвам,че се занимаваш с такава украса на торти.Това си е изкуство!

    Опитай с руската мастика,аз не съм правила и не мога да ти дам съвет.Продават бързо съхнеща маса,която е специално за фигурки и най-вече за фини цветя.Има я в магазина на ул.Кадемлия 6. Много е добра за работа.

    Кремчето ти наистина трябва да е плътно.Масленият е най-доброто решение.Дори и само масло с пудра захар да разбиреш и да измажеш тортата с него пак е много добре,ако се притесняваш,че няма да се получи маления ти крем.Изобщо не се тревожи. Успех ти желая и пиши и прати снимка какво си направила.

    ОтговорИзтриване
  36. Здравей Иоли!
    Аз опитвам да направя рози от бял шоколад за моделиране, но връхчетата на листенцата слебват бързо... :( Какъв съвет ще ми дадеш?
    Благодаря предварително! :)

    Между другото - ще украсявам с тях торта Естерхази по твоята рецепта. ;)

    ОтговорИзтриване
  37. Божана,мисля,че проблема е в твърдостта на шоколадовото ти тесто.Може би трябва малко да пооставиш по отделно листенцата да изсъхнат и после да ги слепиш като роза.Ти какво тесто ползваш?

    ОтговорИзтриване
  38. Здравей отново!
    Ползвах рецептана на "www.aromashouse.com" за шоколад за моделиране. Мисля че сложих малко повече инвертна захар, но разреших проблема с разтапянето на листенцата, като слагах по мъничко нишесте на връхчетата и бързо прибирах във фризера. ;)
    Ето го и резълтата: http://bozhanahandmade.blogspot.com/2013/09/blog-post_8186.html (Похвал, похвал :)))

    ОтговорИзтриване
  39. Много красиво е станало,Божана.И явно си улучила точно какво да направиш.Браво на теб,браво!И ти благодаря сърдечно.

    ОтговорИзтриване
  40. След 3 неуспешни опита да направя розичка от бадемов марципан, си казах, че все някой ще е обяснил как става в нета. И къде попаднах още на първо четене?! При феята! Така добре си го обяснила и показала, Йоли, че първата ми розичка е готова!! И красива, въпреки че е доста затлъстяла! Благодаря ти! :)

    ОтговорИзтриване
  41. Способното ми момиче!Браво на теб,благодаря ти Тики!Знам,че си ги направила страхотни!

    ОтговорИзтриване
  42. О
    Аз ще правя торта слънчоглед :)дано стане,за пръв път ще ми е .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма начин да не стане, след като имаш желание. Повярвай си, фантазирай и всичко ще се получи супер. Успех ти желая.

      Изтриване
  43. Поздравления за тези невероятни рози,които сте направили.Лично аз мое би от десети нагодили правя от тесто и като че ли винаги стават все по добри и по- добри, разбира се рядко ги правя и то там идва постоянното по високо качество.Много е важно как се изпичат за да стана по твърди и да не мръднат като се поставят било то на торта или на красива погача.Ако направите и няколко листенца всичко ще бъде завършено.Последният път използват боя за оцветяване на яйца, след това украсата не се яде, но цветовете станаха доста пъстри.Може да се лакира и с безцветен лак за блясък в краищата.

    ОтговорИзтриване