петък, 3 юли 2009 г.

Пълнен домат с козе сирене и маслинена паста


Продукти

1 голям домат
меко козе сирене
магданоз
маслинена паста

Приготвяне

* Попарете за няколко секунди домата във вряща вода и веднага го охладете в студена. Обелете го , отрежете му капаче и го издълбайте с лъжичка. Подсушете го вътре с домакинска салфетка за да премахнете напълно останалата влага.

* Намачкайте с вилица сиренето и го подправете със ситно нарязан магданоз. Напълнете половината домат с него като се стараете да го натъпчете по-плътно. Върху него сложете от маслинената паста с дебелина 1 см. Завършете пълненето на домата с още един пласт сирене. Охладете и сервирайте като салата или предястие.

Може да си купите готова маслинена паста от магазина. Лично аз си я приготвям сама,защото така мога да я овкуся както предпочитам. Правя по-голямо количество и я ползвам за различни ястия и салати. Ето и съставките :

200 г черни маслини без костилките
2 рибки аншоа
2 скилидки чесън
1 люта чушка
настъргана кора от 1/2 лимон
1/2 ч.л. розмарин
1/2 ч.л. мащерка
1/2 ч.л. риган

Може да замените козето сирене с обикновено краве,извара или рикота. Просто аз предпочитам козе. Всъщност, това не е рецепта, а само идея за поднасяне на пълнен домат.

11 коментара:

  1. Благодаря за идеята!!!! Сина ми харесва пълнени домати и тъкмо се чудех с какво да го изненадам утре за рождения ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Йоли, това е само като за мен.:) Обожавам комбинацията на домати, сирене и маслини, а идеята за поднасянето е великолепна.

    ОтговорИзтриване
  3. Семпло, приятно и свежо.

    Колко малко понякога наистина трябва!

    Отдавна вече съм влюбен в усета ти за красиво Йоли!

    Благодаря!

    непознат почитател :)

    ОтговорИзтриване
  4. Софи,честет празник на сина ти.Желая му здраве и любов.Дано му хареса доматчето.

    Йоанче,похвалата ти е много важна за мен.Ти си такъв виртуоз в кухнята,че само мога да се уча от теб.Благодаря ти.

    Р.,радвам се,че харесваш усета ми за красота.Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  5. Zdarsti Yoli, v4era roveiki v net-a otkrih tazi snimka i rezepta : http://pomodorobistro.com/2111/menu/150653/%D0%9F%D0%9E%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%9E%D0%A0%D0%9E/ i vednaga se setih 4e sam ia vijdala niakade...

    ОтговорИзтриване
  6. Да,Ивче ... моето доматче е това. Е,погрижили са се да ми изтрият поне името. Писах им,че да видим дали ще махнат снимката. Благодаря ти мила.

    ОтговорИзтриване
  7. Здравей,Йоли!
    Днес за пръв път влизам в блога ти.Чудесен е!Рецептите ти са"висш пилотаж"!Естествено,ще се възползвам от тях.желая ти успех!

    ОтговорИзтриване
  8. О,Антонова,много се радвам,че ти харесват рецептите ми.Наистина ще съм много щастлива,ако опиташ нещо.Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  9. Йоланта, имате прекрасен усет :) Много отдавна чета блогът Ви и вече съм изпробвала няколко рецепти.
    Снощи сестра ми имаше гости и искаше да им организира малко вечерно парти. Аз избрах няколко от Вашите рецепти и ги направих: Баварската картофена салата, рулцата с бекон и пълнения домат. Тъй като не разполагах с козе сирене и магданоз, си позволих да експериментирам и сложих обикновено краве сирене и вместо магданоз прибавих сурови червени чувки нарязани на ситно.
    Аз лично не опитах нито едно от трите неща, които приготвих, тъй като съм на един режим на хранене, но пък сестра ми се влюби в домата и вече 2ри ден яде :))
    Благодаря Ви, че споделяте тези прекрасни произвенедия на изкуството с нас и ни превръщате готвенето в едно истинско удоволствие :))
    Пожелавам Ви успех!

    ОтговорИзтриване
  10. Извинете ме, пропуснах да се представя- Яна Стоянова, студент в Нов български университет и голям Ваш почитател.

    ОтговорИзтриване
  11. Мила Яна,толкова е радостно за мен да узная,че един млад човек се задържа за по-дълго време в кухнята.Рядко е в днешно време.Много ти благодаря,че си избрала точно мои рецепти за празника на сестра си.Да сте ми живи и здрави и двете и още веднъж благодаря,че така ме зарадва. Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване