вторник, 23 септември 2008 г.

Шоколадов десерт






Продукти за тестото

150 г масло
200 г захар
4 с.л. какао
100 г орехи
50 г бадеми
50 г лешници
4 яйца
60 г брашно
1 ванилия


Продукти за глазурата

1/2 бурканче конфитюр по избор
200 мл сладкарска течна сметана без захар
100 г черен шоколад






Приготвяне

* Загрейте в тефлонов  съд на умерен огън маслото, захарта и какаото. Бъркайте докато маслото се стопи и се смеси с останалите продукти. Прибавете накълцаните ядки. За по-добър вкус  може първо да ги запечете леко. Разбъркайте сместа и я оставете да се охлади. Към студената маса прибавете жълтъците, ванилията и брашното, а накрая и разбирите на сняг белтъци. Разбъркайте внимателно с лопатка. Сипете тестото в правоъгълна тавичка, покрита с хартия за печене и го изпечете в предварително загрята на 160* фурна за около 30-40 минути. Проверявайте дали сладкиша е изпечен с дървена клечица.

* Кипнете сметаната. Махнете я от котлона и добавете натрошения шоколад. Разбъркайте докато всичко се стопи. Приберете шоколадовата сметана в  хладилника  я оставете да се охлади добре. След това я разбийте с миксер  на гъст крем.

* Намажете изстиналия сладкиш с конфитюра. Препоръчвам  кайсиев, ягодов  или малинов. Колкото по-ароматен  е конфитюра, толкова по-вкусен  ще стане сладкиша. Върху него намажете с разбитата шоколадова сметана. Поръсете с малко какао. Нарежете сладкиша на пасти и сервирайте с чаша горчиво кафе. Да ви е сладко!








.

22 коментара:

  1. Йоли, мила, привет!
    Нещо ме впечатлиха тези пастички :) Можеш ли да ми кажеш колко броя долу горе излизат или по-скоро в каква големина съд се пече сладкиша преди да се нареже?
    Благодаря ти!
    И весели празници с много усмивки и красиви емоции! :))

    Ема

    ОтговорИзтриване
  2. Емче,съвсем съм ги забравила тия сладкишчета.Добре,че ме подсети и аз да ги направя.Няма да сбъркаш,много са хубавки.За бройките ... чакай сега да сметна.Около 30 квадратчета ще станат.Май ги правих в страндартно правоъгълно плаке.Благодаря ти и да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  3. Здравей, Йоли!
    Направих тези сладкишчета - само,че без крема отгоре. Така и не останаха за да ги залея. Отдавна не бях хапвала така с кеф - по принцип напоследък почти не опитвам сладките неща, които приготвям. Сега, срам не срам ще си призная - основно аз ги ометох. Просто невероятен вкус. А ги направих и като малки кексчета,че нямам квадратна форма. Благодаря и да е сладко на всички, които ги опитат!
    Ина

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти Инче.И аз много харесвам този сладкиш.Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  5. Много ми хареса рецептата и я пробвах преди време, но нещо не се получи при мен. Сложих маслото, захарта и какаото в тефлонов съд на котлона да ги стопя, но захарта не се стопи, а започна да се карамелизира и не стигна до никакво хомогенизиране. Опитах два пъти, втория път на по - слаб котлон и даже добавях постепенно захарта и какаото, но пак така не се стопи... Да не би така да е трябвало да се получи и излишно да съм се отказала? :) Светослава

    ОтговорИзтриване
  6. Светле,ти какво направи със сместа?Да не я изхвърли?Ама нищо и няма,защо изобщо се притесняваш.Целта е само да се смесят нещата.Много важно като не се е стопила.Нали след това ще се пече,всичко ще си се стопи идеално.Права се,ако се държи дълго време на котлона побва да загаря.Може би аз излишно сложно съм го написала в рецептата.Веднага ще го поправя.Благодаря ти,че ми обърна внимание.И изобщо не се притеснявай,всичко си е било съвсем,съвсем в ред.Благодаря ти,нали пак ще опиташ?

    ОтговорИзтриване
  7. Невероятен десерт Йоли! От доста време набирам смелост да го направя тъй като сладкишите при мен никога не се получават и винаги съм предубедена когато ги правя. Днес вечерта най-накрая се престраших и запретнах ръкавите,малко видоизмених рецептата. Нямам миксер(не ми е нужен) и затова разбих яйцата в блендер,добавих и 0.100мл кондензирано мляко и парченца черен шоколад. Не сложих глазура тъй като половинката не обича. Десерта е невероятно мек и пухкав.
    Йоли всяка една твоя рецепта е невероятна!От 2009г следя блога ти и винаги съм оставала доволна от чудните ти гозби,макар и винаги да съм ги поправяла по вкус на семейството ми(подправки най-вече).
    Продължавай да бъдеш така креативна,за да можем ние твоите читатели да се радваме на прекрасните ти творения!

    ОтговорИзтриване
  8. Много ти благодаря,мила.Така се радвам,че ви е харесал десерта.Да ви е сладко и на двамата!

    ОтговорИзтриване
  9. Момичета, десертът е невероятен! Спазвайте точно пропорциите на Йоли, те са абсолютно коректни (за по-малка форма, според мен 20/20 см.) ! Ако ви притеснява евентуално загаряне на захарта на котлона, просто разтопете маслото на микровълнова и добавете захарта и какаото. Аз прибавих и щипка сол (подчертава шоколадовия вкус)...И задължително го пробвайте, както е по рецептата - със сладко и прелестна шоколадова сметана...наистина е РАЗКОШЕН! Ани Канева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти си прелестна, Ани! Каквото и да пипнеш ти се получава, не е от рецептата. Благодаря ти, миличка! Много ме зарадва. Отново!

      Изтриване
  10. Здравей, Йоли! Ти си ми кумир от много дълго време. Благодарение на теб станах запален сладкар за радост на семейството ми.Първата ми торта направих на 33- преди две години( доста късно), но от тогава нямам провал с нито една твоя рецепта. Кажи, моля те, каква сметана да използвам? И аз се присъединявам към всички останали твои почитатели- ти наистина си творец във всяко едно отношение. Възхищавам ти се безкрайно на таланта в музиката, фотографията и кулинарията!!! Бъди здрава и все така креативна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Толкова ти благодаря! Много мили думи, дано ги заслужавам. Никога не е късно да започнеш някакво ново начинание, няма възраст за това. Когато му дойде времето, тогава.

      За сметаната - честно да ти кажа, не съм почитател на растителната сметана. Това си е чисто и просто течен маргарин. Сметана може и има право да се нарече само млечен продукт, нищо друго. Така че, каквато и да ползваш е добре, стига да е млечна. Обикновено купувам от Лидл. На Пилос е и е в червени картотени кутийки от 200мл. И на Президент купувам понякога, но по-рядко, защото е скъпа. Заквасената също много я предпочитам и за солени ястоя, и за десерти. Наистина няма значение каква е марката. Важно е сметаната да е животинска.

      Благодаря ти отново за доверието!

      Изтриване
  11. Здравейте, исках да попитам защо няма набухвател в рецептата и изпича ли се добре или целта е да не се навдига толкова, благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте и от мен. Не, в рецептата няма набухвател. Това е десерт, бодобен на Брауниз. Това, което замества набухвателя са разбитите на сняг белтъци и внимателното им прибавяне към тестото. Получава се една много гъста смес. Изпичането си зависи само и единствено от този, който пече. Сладкишът се пече като всички останали сладкиши, напълно нормално. Дали има или няма бакпулвер в него не играе роля за доброто му изпичане, а само за консистенцията. Мога да кажа, че това е един от най-вкусните шоколадови сладкиши, които правя. Ще се радвам, ако и на Вас Ви хареса. Благодаря!

      Изтриване
  12. Здравей Йоли ! Не съм писала до сега но съм приготвяла повечето от твоите торти и сладкиши. Преди няколко дена ни се роди внуче и използвах твоята рецепта за печен чийзкей с ягоди като замених рикотата с 500 гр маскарпоне. В родилното отделение бяха очаровани от вкуса му и вече поискаха рецепта. Снощи подарих този десерт на таткото на моето внуче, който беше рожденик. Всички много го харесаха. Правя го повече от десетина пъти и всеки, който е консумирал от него е оставал очарован. Благодаря Йоли ! Благодаря за много точните и вкусни рецепти ! Благодаря за прекрасните идеи за украса ! Пожелавам ти да си здрава и да ни предлагаш все такива хубави ястия ! Поздрави : Светла

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, отдавна никой не ме е усмихвал така. Благодаря ти от сърце за тези думи. Така мило ми стана, да ви е живо и здраво малкото човече! Да расте безгрижен, усмихнат и много палав! Пожелай ми и аз да имам внуче, така ми се иска!

      Благодаря ти отново за доверието и хубавите думи!

      Изтриване
  13. Страхотен сладкиш,всички които го опитаха останаха възхитени и ми поръчаха скоро пак да направя.Много благодаря за страхотната рецепта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз благодаря за хубавите думи. Много се радвам, че ти хареса сладкиша. И аз много си го обичам. Да ти е сладко!

      Изтриване
  14. Здравей Йоли ! От давна исках да ти напиша , че от тестото за този страхотен сладкиш правя точно три блата за торта. Получават се невероятни. Сиропирам леко с вишновка, слагам сладко от вишни и шоколадов крем с маскарпоне. Моите близки искат торти все с тези блатове. Благодаря Йоли ! С уважение: Светла

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Светле. Еха, как ме зарадва само! Благодаря ти за милия коментар. Супер идея ми даваш! И за нея ти благодаря. И с това сладко от вишни ... ох, и вишновка ... ммм...

      Изтриване
  15. Йоли ще бъде ли добре в тестото да сложим сушени вишни или чевени боровинки?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Винаги е добре в едно тесто да има и сушени плодове. Ще стане чудесно, давай смело. Ще се радвам, ако ти хареса сладкиша. Благодаря ти!

      Изтриване