сряда, 17 септември 2008 г.

Картофена тарта




Продукти

6 -8 големи картофа
300 г спанак
1 глава лук
3 скилидки чесън
50 г масло
розмарин
салвия
сол
2 яйца
100 мл сметана - заквасена или течна готварска

100 г кашкавал
100 г синьо сирене
100 г пушено сирене

масло за намазване
1 с.л.галета от пресен хляб за поръсване
2 с.л. зехтин
1 ч.л. накълцан микс от розмарин и салвия





Приготвяне

* Обелете 3 -4 картофа, нарежете ги и ги сварете. Докато са горещи ги намачкайте на едро така,че да останат и цели парченца. Сложете в картофите половината масло, подправете по ваш вкус със сол, розмарин и салвия и разбъркайте.

* В останалото масло задушете ситно нарязаният лук. Добавете го към картофите. След като изстинат сложете яйцата и сметаната и разбъркайте.

* Почистете спанака и без да го режете го задушете да омекне без вода или на пара.

 * Сложете лист хартия за печене на дъното на тортена форма 26 см.  Намажете формата навсякъде с масло  и я поръсете с галетата. Останалите картофи нарежете на тънки кръгчета като за чипс. Покрийте с тях дъното и стените на формата.






* Изсипете половината от картофената смес. Сложете отгоре спанака и го поръсете с чесъна, нарязан на тънки филийки. Нарежете видовете сирене на едри кубчета и ги наредете върху спанака.






* Отгоре покрийте с останалата картофена смес и загладете.

* Стрийте хляба на трохи и ги смесете с накълцаните билки. Омаслете трохите със зехтина и ги разпределете върху тартата. Изпечете в загрята на 180* фурна за около половин час. 

Сервирайте тартата топла (не гореща) със зелена салата или млечен сос. Да ви е сдладко!









.

36 коментара:

  1. Napravih kartofenata tarta i komentara beshe, citiram: 'Mmmm, tova e neveroiatno!' Skoro shte imam gosti i shte ia napravia pak. :) Blagodaira!

    ОтговорИзтриване
  2. Много се радвам,Дианче! Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  3. направих я, и то както е в рецептата със спанак/а въобще не обичам спанак/,и стана превъзходно и в къщи също всички я харесаха. Много добро попадение!!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Много се радвам,че ти хареса тартата.Отдавна не съм я правила и направо не си спомням вкуса и.Непременно ще я направя скоро.Благодаря от сърце и да ви е сладко в къщи!

    ОтговорИзтриване
  5. Ioli otnovo edno goliamo mersi.Ako znaesh sina mi kolko losh apetit ima ne e za viarvane,che iziade za nula vreme polovinata ot tartata.Opredeleno shte prisastva na trapezata ni.Barkanata torta napravih vchera kakto pisah,a dnes i tartata.Mai vseki den shte ima neshto ot tvoite idei.Ani Garrido.

    ОтговорИзтриване
  6. Ей,Ани,това пък да накараш едно дете да яде с удоволствие ми е най-голямата радост.Благодаря ти миличка.Винаги много ме радваш.

    ОтговорИзтриване
  7. Йоли,тартата е прекрасна.Излапа се на мига.Не зная колко неща съм направила по твои рецепти,но всички са с чудесен вкус.Продължавай да ни бъдеш "Пътеводна звезда".

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ти Ели.Да ти е сладко мила.А аз ще се старая да ви бъда полезна и занапред!

    ОтговорИзтриване
  9. Здравей Йоли,това е поредната твоя рецепта, която пробвам и отново съм възхитена - този път не само аз, но и цялата ми мъжка банда(мъжа ми и двете ми момчета), която предпочита предимно месо. Радвам се, че в кухнята ми ще присъства и тази уникална картофена тарта, защото аз съм вегетарианка и обожавам да готвя безместни ястия.Вкусът от комбинираните сирена с спанак, картофи и сметана е неповторим, а рецептата бърза, лесна и оригинална.Поздравления за това невероятно картофено-спаначено вълшебство.Мария Добрикова

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ти Мими.Абе ти как се оправяш с месоядните мъже у вас след като си вегетарианка?Хич не ти е лесно.Много се радвам,че ти хареса тартата.А и на мъжете ти.Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  11. Сметаната каква е - заквасена или готварска ? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря за коментара.Обикновено като не конкретизирам сметаната това значи,че оставям изцяло на вашия избор.В случая няма никакво значение дали ще е заквасена или течна.Само да не е подсладена, разбира се.Нека всеки сложи такава,каквато предпочита.Но май наистина не е ясно и затова веднага ще допълня рецептата.Благодаря отново.

    ОтговорИзтриване
  13. това беше уникално вкусно,хапнахме си го с голям кеф,благодаря ти че сподели рецептата!

    ОтговорИзтриване
  14. Ти си страхотна Дени!Много ти благодаря.Всеки път така ме радваш!

    ОтговорИзтриване
  15. Здравей отново, Йоли. Благодаря ти и за тази страхотна рецепта - направих я в събота за рождения си ден и всички си облизаха пръстите (направих съвсем малки промени според нашите вкусове) - а вида й е толкова празничен! Карамелените яйчица също обраха овациите и изчезнаха за минути :) Ти си моето вдъхновение, страхотна си! Поздрави от Варна, Екатерина

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря ти Кате.Толкова се радвам!Да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  17. Отново невероятно вкусна рецепта Йоли.Аз съм привърженик на безместните ястие( за щастие и съпругът ми също ) и това съвкупие от сирена и ароматни подправки се получи наистина много леко пролетно ястие и със сигурност ще се прави отново и отново. А това е тартата, която аз направих https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3799346536653&set=a.2416187158533.2132549.1066968124&type=3&theater

    ОтговорИзтриване
  18. Много се радвам мила.Да ви е сладко!За съжаление не мога да ти видя снимката.Пише ми,че съдържанието на страницата не е достъпно в момента.Ще опитам по-късно.Благодаря ти много!

    ОтговорИзтриване
  19. Здрасти,Йоли.Рецептата звучи невероятно и много бих искала да я направя.обаче имам един проблем-приятелят ми не обича спанак ама изобщо:( искам да да попитам дали мога да го пропусна спанака или да го заместя с нещо друго?благодаря за чудесните идеи.

    ОтговорИзтриване
  20. Наистина е хубава рецептата.Няма проблем да заместиш спанака,но трябва да е с нещо зеленко все пак.Обича ли листа от цвекло,лобода или пък магданоз ще стане великолепно.Пък ако не,махай го и карай без спанак.Няма нищо задължително в кулинарията.Благодаря ти и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  21. отново страхотна рецепта! Тъй като ме домързя да търся спанак, киселите краставички и леко сварени моркови свършиха прекрасна работа! Продължавам с експериментите, благодаря за чудните рецепти

    ОтговорИзтриване
  22. Супер!Най-много обичам точно това,да се влага собствена фантазия в една рецепта!Чудесна ти е идеята!Благодаря от сърце и да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  23. Здравей, Йоли!
    Много ми харесва идеята за тартичката и според коментарите, очевадно е превъзходна.Предстои ми състезание по готварство и все още се чудя какво да приготвя. Много бих се радвала, ако можеш да ми дадеш съвет. Колебая се, нали сме в пости, дали е уместно да приготвя ястие с месо, те все пак са по силни (така си мисля, за първи път ще участвам в подобен род състезание). Таза рецепта също мисля, че е подходяща .. Ти какво мисли?
    Благодаря!
    С уважение, Надежда!

    ОтговорИзтриване
  24. Чудесно,Наде!За състезанието говоря.Желая ти успех,разбий ги!Виж сега моята гледна точка.Това си е конкурс и на такъв род подобни събития всеки гледа да се представи максимално добре.Което значи,че и рецептата ти трябва да е интересна,вкусна и най-вече да изглежда много добре чисто естетически.Не забравяй,че първо се храни окото на човек.Трябва да ги грабнеш първо с визията на ястието.Затова си избери нещо ефектно.Не се притеснявай за постите.Малко хора постят,а за кулинарно състезание е направо смешно да се бориш с постна рецепта.Картофената тарта е хубава,вкусна и ефектна е.Става идеално за целта,а и не е постна.В нея има и масло,и яйца и сирене.Можешда я приготвиш,ако не се спреш на нещо друго.Погледни и тортата ми салата като визия,ако искаш.Наистина ти трябва нещо красиво.Желая ти успех мила и непременно да ми кажеш какво е станало.

    ОтговорИзтриване
  25. Невероятно вкусна и ефектна тарта !Вече присъства в менюто ни за гости :)Правим я няколко пъти , като всеки следващ става все по-хубава! Благодарим , Йоли за споделеното !

    Поздрави,
    Гергана

    ОтговорИзтриване
  26. Аз ти благодаря Гери.Много си мила и много ме радваш. Да ви е сладко на всички.

    ОтговорИзтриване
  27. Какъв вид е синъото сирене ?

    ОтговорИзтриване
  28. Мисля,че беше някакво от немските, тоест от по-евтинките.Е,най-ми е приятно да готвя с Горгонзола,но не винаги ме устройва финансово цената и.Така че,май е въпрос на личен избор.Ще се радвам,ако пробваш тартата.Благодаря.

    ОтговорИзтриване
  29. Здравей, рецептата изглежда интересно и вкусно и мисля да я пробвам, но се чудя за това количество което е посочено ще ми свърши ли работа тортена форма 26-28 см и дали ще стигне за 4 човека /трима от които големи мъже/?Благодаря предварително

    ОтговорИзтриване
  30. Разбира се, мила.То си става цяла торта.Ще стигне.Благодаря ти и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  31. Изглежда вкусно! Единствения ми въпрос е как тартата се озовава в красив поднос от тавата без да се разсипе?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, хубава е тази тарта. Доста хора я правят и са ми писали, че са доволни от резултата. Няма никакъв проблем с пренасянето от формата върху подноса. След като тартата изстине се откопчава страницата и се маха ринга. тартата остава само на подложката, която е на дъното. Лекичко е се хваща единият край на хартията за печене и ястието просто се придърпва върху подноса. Никак не е трудно. Даже няма нужда и от хартия. Когато има масло и галета, всичко се отлепва без проблеми. Ще се радвам да опиташ, балгодаря ти.

      Изтриване
  32. А на мен ни не ми се получи. Картофите останаха сурови и безвкусни, от синьото сирене накъртваше на мухъл и в комбинация с чесън....съжълявам, но не ми хареса

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, аз пък да знаеш колко съжалявам! Не, че не се е получило, а че не е твоят вкус. Нищо. Няма да се отказваш от рецептите ми, нали? Много ще се радвам, ако се решиш да опиташ още нещо. Без синьо сирене и чесън. Каквото и да е, много, много ти благодаря за доверието и че опита.

      Изтриване
  33. Благодаря за отговора! Днес докато си го хапвам, си мисля, че мога да направя и втори опит. Да внимавам да не останат картофите сурови, да заменя синьото сирене с др. вид.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ето това исках да чуя. Рецепта, която не е станала добре или пък не се е харесала не е повод човек да се отчайва и отказва. Напротив. На всички нас често нещата не ни се получават добре, това е така нормално. Радвам се, че мислиш и ти като мен. Благодаря ти още веднъж. Определено ме усмихна!

      Изтриване