събота, 20 септември 2008 г.

Ябълкови пирожки







Продукти

300 г брашно
80 г топено масло
3 яйца
150 мл прясно мляко
60 г захар
настъргана кора от 1/2 лимон
1 ванилия
20г прясна мая или 1пакетче суха

2 големи ябълки
лимонова кора
1 ванилия
счукани орехи
стафиди
1/2 ч.ч.  захар








Приготвяне


* Размийте маята с топлото мляко, захарта и малко брашно на гъста каша. Оставете да шупне.

* Към втасалия квас прибавете яйцата, маслото, подправките и солта. Омесете меко и еластично тесто. Оставете го на топло да втаса.

* От втасалото тесто откъснете топчета с големина на голям орех. Оформете на тънки кръгове.

* Настържете ябълките в последния момент за да не почерняват. Смесете ги с орехите, стафидите и лимоновата кора. Най-накрая сложете захарта. Ако я сложите в началото тя ще отпусне ябълките и сместа ще стане много водна. Целта е плънката да остане максимално суха. Ако е нужно може да добавите малко галета за допълнителна плътност.

* В центъра на всяко кръгче сложете по малко от плънката. Прегънете, слепете краищата и оформете на пирожка.

* Поставете пирожките в тава, покрита с хартия за печене. Оставете ги да втасат за още 15 мин. Намажете ги с разбито яйце, поръсете с кристална захар и изпечете в предварително загрята на 180* до зачервяване. Да ви е сладко!





10 коментара:

  1. Привет, Йоли :) Реших да направя тези вкусни пирожки, но като че ли има някакво несъответствие в рецептата. квасът, който замесих не шупна, за пръв път работя със суха мая и не зная да не би от нея да е причината. Тестото също не иска да бухне. По-долу в обясненията за плънката пише, че се прибавя към настърганите ябълки и захарта, но никъде няма вписано към плънката захар и колко да е тя. А в тестото има 100 грама :( притеснявам се, че тази захар е много за тестото и поради тази причина не иска нито да шуне кваса, нито тестото. Съшо има и вписана сол, която не виждам в продуктите за рецептата .... този ми опит май ще претърпи пълно фиаско :(

    ОтговорИзтриване
  2. Привет, Йоли. Реших да направя тези вкусни пирожки, но за пръв път работя със суха мая. Квасът, който направих не ми шупна, а тестото не иска да бухне. Не зная на какво се дължи това и започнах да се притеснявам да не би маята да не е наред..... в продуктите за рецептата е вписана захар 100 грама, която се прибавя към кваса, изглежда ми много и си мисля да не би от това да е проблема. По-долу в обясненията пише да се прибави захарта в плънката, но в продуките по-горе няма захар към плънката. Та се чудя в крайна сметка да не би да има някакъв пропуск в продуктите? Много пъти съм правила твои рецепти от почти всички групи и до сега сме оставали у дома всички изключително доволни, но се притеснявам, че сега ще претърпя пълно фиаско :(

    ОтговорИзтриване
  3. Мила Роси,ужасно съжалявам.Да почна отзад напред.Права си! Напълно съм изтървала да напиша, че в пълнежа има захар.Веднага ще го добавя. Рецептата е от една много стара книга на майка ми.Правила съм я много пъти и не мисля,че захарта е проблем.Но за всеки случай ще погледна и ако пак нещо съм огелпила веднага ще поправя.Дано не съм,че само се излатам.Може и от маята да е.Не би трябвало да има проблем с нея,но...знам ли?Всъщност това си е нещо като козуначено тесто. Трябва да е леко сладичко.Сега ще проверя мила и веднага ще оправя рецертата, ако има грешка.Благодаря ти,че опита,както и за забележките.Много са ценни за мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси,пак съм аз.Права си мила за захарта.Не знам защо така съм я написала.Проверих в книгата и там е 60г.Много те моля да ме извиниш.Провалът ти е лично мой,ти нямаш никаква вина!Благодаря ти още веднъж за това,че ми обърна внимание за грешката.

    ОтговорИзтриване
  5. Здравей, Йоли :) сега мога спокойно да пиша, без дъщеричката ми ( която е на година и 4 месеца) да натиска всички останали клавиши :)))) Първо искам да благодаря за отговора ти. И бързам да добава, че въпреки всичко, пирожките се получиха сполучливи. Изчаках не малко време за да започне да бухва тестото, не напълни купата, както очаквах, но все пак имаше напредък. В крайна сметка след като ги сложих да се пекат, станаха като максикифлички и бяха много вкусни! Благодаря още веднъж хубав ден и спорна седмица.
    P.S. Аз съм един аматьор в кулинарията, но с голям интерес следа ежедневно твоя блог за да видя поредната интересна вкусотия за изпробване :)
    За 1-я рожден ден на дъщеря ми направих две от твоите торти :)

    ОтговорИзтриване
  6. Благодая ти Роси и пак ме извини за грешката,моля те.Така се зарадвах,че все пак са се получили пирожките.Защото са си хубавки инаме,не са лоши. И за тортите ти благодаря, и за доверието, и въобще за всичко.Прегръщам ви и двете с бебка!

    ОтговорИзтриване
  7. Боже, колко е хубаво! Как не съм я видяла досега тази рецепта?! Толкова обичам такива неща! Непременно ще ги пробвам, Йоли! Благодаря ти за поредната невероятна идея!
    Много, много прегръдки от мен!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, чудни са. непременно ги опитай. И аз обичам такива неща. Излишно е да казвам на майстор като теб, че можеш да ги направиш с плънка, каквато ти душа иска. Благодаря ти!

      Изтриване
  8. Йоли, първата ти снимка така ме грабна, направо ме разтопи... уникална е! Няма да мирясам, докато не ги направя!

    ОтговорИзтриване