неделя, 24 май 2015 г.

Сладолед брюле






Един фантастичен сладолед с вкус на крем Брюле.


Продукти:

750 г течна сметана
8 жълтъка
125 г захар
ванилия
50 г суров шамфъстък

Приготвяне:

* Затоплете сметаната без да я кипвате. На водна баня разбийте жълтъците и захарта на пухкав крем. Към тях бавно прибавете сметаната, като бъркате непрекъснато.

* Сварете крема на водна баня до сгъстяване. Като гъстота трябва да оставя плътни следи по лъжицата.

* Охладете крема и го сложете във фризера. През два часа го изваждайте и разбивайте с пасатор на високи обороти, за да не се получат кристали. Разбира се, ако имате машина за сладолед го направете в нея. Когато сладоледът замръзне до консистенция на гъст крем спрете да разбивате и добавете счукан на едро шамфъстък. Замразете сладоледа напълно и сервирайте с пресни плодове. Да ви е сладко!




7 коментара:

  1. Честит ти подарък, Йоли :)
    И прекрасен сладолед ни предлагаш :)
    Очаквам и хайвера, на който съм голяма почитателка!
    Сестра ми му е невероятна майсторка.
    Не се усеща никакво зрънце :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много му де кефя, наистина разбива чудно. Да не говорим, че наистина съм късметлийка. Новият пасатор дойде точно когато стария вече ме изоставяше. Мерси Дани, ще се постарая с хайвера.

      Изтриване
  2. Ммм... Докато всички чакаме хайвера, аз мисля да се подсладя и с тази вкусотийка! Кой не обича брюле, пък и сладолед - е, чудесна комбинация! И честита нова джаджа, Йолинка. :) Да разбиваш много шейкове с нея на набора. ;)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  3. Разкошен сладолед, Йоли и чудесна придобивка -
    съставки, вкусове и аромати - страхотни, поднасянето - неустоимо...
    Благодаря, поздрави за теб, а днес, 24 май и честит празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Честито, Йолинка! Аз тъкмо споделих в последния си пост за кончината на моя миксер! Но явно нещо трябва да си замине, за да дойде по-добро! Сладоледът е неустоим. Благодаря ти много за рецептата! Обезателно ще я опитам!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз по пасатора няма да се прехласвам, но сладоледааа, сладоледаааа. Чудесен е!

    ОтговорИзтриване