вторник, 23 септември 2008 г.

Шоколадови кексчета с пияни вишни







Продукти

150 г масло
70 г черен шоколад
70 мл вишновка
120 г захар
4 яйца
220 г брашно
30 г какао
1 ч.л. бакпулвер
1 с.л. настъргана портокалова кора
1 ванилия
1 ч.ч. вишни от вишновка

Приготвяне

* Стопете на водна баня маслото и шоколада и оставете да изстине. Прибавете захарта и разбийте на пухкав крем. Едно по едно добавяйте яйцата, като продължавате да разбивате. Накрая сипете вишновката и портокаловата кора и разбъркайте. Заедно пресейте брашното, бакпулвера, ванилията и какаото.Прибавете ги на части към сместа, като разбърквате внимателно с лъжица или лопатка. Накрая сложете и почистените от костилките вишни.

* С лъжица сипвайте от кексовото тесто във формички за кексчета, като ги пълните 2/3. Печете в предварително загрята на 170* фурна.

* След като изстинат, гарнирайте кексчетата с бял шоколад. Да ви е сладко!

Снимката ми е предоставена от  сп. "Брава Каза"



.

8 коментара:

  1. Здравей,Йоли!Искам първо да ти кажа,че си много симпатична и обожавам да гледам предаването ти! Даже вече съм изгледала повечето и засичам повторенията ..готвиш прекрасни неща и ги обяснаваш по много разбираем начин,така че всичко изглежда лесно,вкусно и приятно!Въпросът ми е гледам,че слагаш бял или черен шоколад,които винаги е кръгъл и не мога да разбера откъде го купуваш какъв е този шоколад?

    ОтговорИзтриване
  2. Много,много си мила. И много,много ти благодаря!Шоколада,който виждаш ползвам от години.Уникален е като качество,белгийски е и е много удобен за работа,защото е направен на дребни парченца.Купувам го в София от магазина на ул.Кадемлия 13.Ако те интересува ми пиши и ще ти пратя адрес и телефон на фирмата.

    ОтговорИзтриване
  3. Ами аз не съм от София ,а от Кюстендил и тук никъде не съм засичала такъв шоколад то и не знаех какъв да търся де.А с някакъв друг шоколад,който да е по-достъпен знаеш ли ? Много ти благодаря,че ми отговори.И това,което казах е истина просто откакто те видях и ми стана симпатична и ме вдъхнови да се пробвам да готвя нещо,защото аз сега се уча на 15 години съм и колкото и може би да не ме вземеш насериозно имам голямо желание да се науча да готвя и да изпробвам още и още ! !

    ОтговорИзтриване
  4. Ах,сладурана такава! Ама ти знаеш ли колко много ме зарадва? Сега си седя широко ухилена! Благодаря ти мила.Прекрасно е това усещане, което ми даваш ... на младост, на желание, на творчество.Дано има повече хора като теб!

    За шоколада - купи си просто Своге натурален като искаш да готвиш нещо с шоколад.Ако имаш Метро наблизо може да си вземеш и кувертюр на плочка, но трудно се работи с него, не е удобно.Просто като решиш да направиш нещо сладичко с шоколад си го купи от първия магазин за който се сетиш.И още нещо - приемам те много, много на сериозно. Благодаря ти! Винаги съм с широко разперени ръце за теб. Прегръщам те и ми пиши редовно.

    ОтговорИзтриване
  5. О благодаря ти много тъкмо си записвах една рецепта за банички,която ми хареса и искам да я пробвам и така от време на време изненадвам мама вкъщи. Между другото казвам се Мариела и ми е много приятно,че ми отговори и ми помогна за шоколада! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесно Мариелка.Страхотно момиче си ми ти!

    ОтговорИзтриване
  7. Ох, звучи мн,мн апетитно. Но това с вишновката....Само домашно приготвена ли? Мога ли да намеря в магазин?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жане, ще се радвам да ги опиташ. Наистина са хубави. Вишновка има и по магазините, не се тревожи. Виждала съм я в по-големите супери на щанда за алкохол. Има и други ликьори, с които може да я замениш. Нубаво е да има и някоя друга вишна, но може да ползваш от компот. Изцеди плодовете, понакисни ги малко във вишновката и това е. Благодаря ти за доверието.

      Изтриване