вторник, 17 ноември 2009 г.

Торта с кафе и шоколад










Продукти за блата


5 яйца
1 1/2 ч.ч.захар
3 ч.ч.смлени орехи
1 с.л.брашно
1 с.л.ситно смляно кафе
2 с.л.какао
2 ванилии

300г натурален шоколад

Продукти за крема

1 литър прясно мляко
12 с.л.захар
8 с.л. с връх брашно
4 жълтъка
2 ванилии
250г масло

Приготвяне

блат

* Разбийте белтъците на сняг. Постепенно прибавете половината захар като продължавате да разбивате докато се абсорбират кристалчетата.

* Смесете жълтъците с останалата захар и ги разбийте на крем докато побелеят.

* В отделен съд смесете орехите,кафето,какаото,брашното и ванилията.

* Пригответе сместа за блата като към жълтъчната смес прибавяте сухите съставки и белтъците като ги редувате. Бъркайте внимателно с лопатка или с тел за разбиване.

* Изпечете тестото на три кори в кръгла или правоъгълна форма в предварително загрята на 170* фурна.

* Стопете шоколада на водна баня. С 2/3 от него намажете двете кори и ги оставете настрана докато се втвърди шоколада. Останалата част от стопения шоколад ползвайте за украса.





крем

* Смесете захарта с брашното и ванилията. Към тях прибавете жълтъците и постепенно разредете с млякото като бъркате непрекъснато. Сварете гъст крем и го оставете да се охлади.

* Разбийте маслото и го прибавете към студения крем. Разбъркайте всичко още веднъж с миксер.

* Сглобете тортата като слепвате блатовете с крем. Намажете я отстрани и отгоре и загладете добре.

* Украсете по желание.


Получи се много вкусна торта. Съчетанието на кафе и шоколад е чудесно,а като прибавим и орехите вкуса става неустоимо нежен и фин. Шоколадът хрупка и след това бавно се разтапя в устата.

Облякох борда на тортата с останалия стопен шоколад и гарнирах със стърготини. Ето тук може да видите това.




78 коментара:

  1. Йоли, няма ли някой комплекс от упражнения да покажеш най-сетне.., а само такива невероятни изкушения...?
    Прелестно, както винаги !
    Мария

    ОтговорИзтриване
  2. Йоли,
    така хубаво си я описала:
    "Съчетанието на кафе и шоколад е чудесно,а като прибавим и орехите вкуса става неустоимо нежен и фин. Шоколадът хрупка и след това бавно се разтапя в устата.."
    Няма нищо да добавям - неустоима е, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна е, Йоли! Великолепна комбинация: кафе, шоколад и злато :-D

    Сърдечен поздрав, мила приятелко!

    ОтговорИзтриване
  4. При това изобилие от рецепти наистина ще трябва да си организираме курс по гимнастика по коледните празници.Това в кръга на шегата.Йоли ,предусещам удоволствието при консумация на тази вкусотия!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Момичета,много сте мили с мен.Направо ме изчервявате вече.Благодаря ви,мили приятелки.Удоволствието е изцяло мое.

    ОтговорИзтриване
  6. HELLOOOOO-
    umarım bunu ceviri yaparsınız-Sizin sıkı bir takipcinizim inanılmaz güzel sunumlarınız var-Daha öncede sizden alıntılar yapmıştım ellerinize saglık-
    Her yaptıgınızı evde uygulamayı cok ama cok istiyorum-sevgiler
    www.yemekkahvekokusu.blogcu.com

    ОтговорИзтриване
  7. Zdravei Yoli! Az napravih i tazi torta! Ne sam ia opitala oshte zashtoto e za podaruk, no ia ukrasih po ukazania ot teb nachin i stana chudesna! Na men mi se iskashe otgore da ne ia porusvam s kakao, a da e sas sladkarski varak, no pak niamah uspeh i v kraina smetka e s kakao i e mnogo, mnogo krasiva! Mnogo blagodaria!

    ОтговорИзтриване
  8. Дианче,така се радвам.Ама страшно много се радвам. Благодаря ти от сърце мила.Дано подаръкът ти се хареса!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Otzivite za tortata biaha strahotni! Vsichko koeto ostana se vze za v kushti, a mejdu vremenno niakoi ot gostite iskaha dopulnitelno! Edin ot tiah dori kaza che tolkova vkusna torta ne bil ial nikoga prez jivota si! Mnogo blagodaria! Strahotni recepti ni predlagash! Sega idva red na teia susameni dantelki! Starhotno izglejdat!
    A, shtiah da zabravia, majut mi kaza che sam stanala strahotna domakinia, a za moite dvaiset godini tova e ogromen kompliment! Razlikata v gotveneto mai e ot kakto prigotviam tvoite recpti... taka che oshte vednuj Blagodaria!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Да,мила Диана.Така , прав е мъжът ти.Момиче на 20г.така да се впуска в кулинарията ... много рядко е наистина в днешно време.Нямаш си представа това как ме радва.Единици са такива като теб.И ако наистина мога да ти бъда вдъхновение за някои неща,то само мога да съм неимоверно щастлива.Нямах и грам съмнение,че ще направиш великолепна торта.Много ти благодаря за това,че винаги ми пишеш след като приготвиш някаква моя рецепта.Много ми е приятно и наистина ме зарежда с енергия и позитивни емоции.Прегръщам те мило момиче.

    ОтговорИзтриване
  11. Разкошна торта! С какви размери е блата? Стандартна форма за торта голяма ли е за изпичане на 3-те блата?

    ОтговорИзтриване
  12. Много благодаря,радвам се,че Ви харесва тортата. Да,тестото съвсем спокойно може да се изпече в стандартна кръгла тортена форма на 3 части.Всъщност няма значение каква ще бъде формата,това е въпрос на личното Ви моментно хрумване как би искала да изглежда тортата... правоъгълна,квадратна,кръгла...Аз просто този път реших да е малко по-различна на визия от стандартните торти,но тестото си е като за нормална кръгла форма и чудесно стига за 3 отделни блата.

    ОтговорИзтриване
  13. Йоли,

    направих тортата-чудесна е!!!
    Съчетанието на кафе,шоколад и орехи е неустоимо!!!

    Благодаря за чудесните обяснения!

    Поздрав:София

    ОтговорИзтриване
  14. тортата стана страхотна :)
    е, не успяхме да я направим така красива като по снимките, но не хартиса :)

    ОтговорИзтриване
  15. Страхотна торта, вече трети път я приготвям и които я е опитал остава изумен от вкуса и лекотата на тортата. Благодаря ти много за невероятната рецепта. Продалжаваи да ни изненадваш с още такива вкусотий. Желаяти касмет.
    Диди

    ОтговорИзтриване
  16. Имам един въпрос: къде бих могла да купя подложките за тортите?
    Питала съм в няколко магазина, но не внасят...
    предварително благодаря за отговора

    ОтговорИзтриване
  17. Анелия,аз ги купувам в София на ул.Кадемлия 6.Има всякакви размери.Чудесна работа вършат.

    ОтговорИзтриване
  18. Тортата е невероятна,божествена ! Благодаря за рецептата !!!
    Крема ми се получи малко по-рядък,дали не съм го варила достатъчно,днес ще се пробвам пак и се надявам да се получи по-добре :)
    Весели празници !!!

    ОтговорИзтриване
  19. Много се радвам,че опита тортата.И аз я харесвам като вкус. Да,може би е трябвало още малко да се повари крема,цащото 8с.л.брашно с връх са достатъчни за 1 литър течност. А и би трябвало маслото после да го стегне допълнително като се охлади м хладилника. Благодаря още веднъж.

    ОтговорИзтриване
  20. Yoli zdravei,moje li da popitam neshto na barzi4ko,kolko struva zlatnia sprei,ili ako ne e sprei kakvo e zashtoto tuk pri men namerih sprei,no 100ml flakon e 27 evro.Blagodaria ti predvaritelno i lek den.

    ОтговорИзтриване
  21. О,миличка,това са просто прахообразни бои.Сатенени са,най-различни на цвят.Представи си ги буквално като грим за очи.Страхотни са и струват само по 5 лева,което ще рече 2.25 евро.И на количество всеки цвят ще ти стигне до пенсия.Може да се нанася направо като прах с четчица или пък да се разтвори с малко алкохол и да се рисува. Направо са супер.Но нямам представа от къде се внасят.Може би трябва да потърсиш първо в нета някаква информация за тях.И аз ще пробвам и ще пиша.

    ОтговорИзтриване
  22. Здравей, Йоли! Вълшебница си!! (...Нали знаеш?) Толкова ти се радвам на фантазията и прецизността с която работиш, че сърцето ми се стопля!
    Йоли, имам нужда от помощ! Реших да направя тази шоколадова торта с кафе за подарък, но имам няколко питанки...
    - Мисля да използвам шоколадов кувертюр (от калъп), трябва ли да го разтопя със сметана или само на водна баня? Изобщо, ще стане ли с кувертюр?
    - Принципно когато се прави крем Ганаш какво е съотношението на шоколада и млякото?
    - И последно - блатовете не стават ли сухи без сиропиране? Може ли да се сиропират блатовете на тази торта?
    Искрени благодарности, че те има!!!

    Ани, В.Търново

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря ти Ани.Много си мила!И си избрала вкусна торта за подарък.Веднага ще ти отговоря на всички въпроси.

    1.Кувертюра е най-добрия вариант,изобщо не се колебай да го ползваш.За намазването на корите аз просто съм стопила шоколада на водна баня за да може след като изстине върху тях да се втвърди.Целта ми беше като се отреже парче от тортата в него да има начупени парченца твърд шоколад и да се усеща по-добре при хапване.Но ако не искаш да е чак толкова твърд можеш да му прибавиш малко сметана за да стане ганаш.Ако все пак се спреш на първия вариант бих посъветвала да режете тортата с горещ нож заради втвърдения шоколад.
    2. В крем ганаш мляко няма.Само сметана и шоколад.И съотношение няма,зависи колко гъст искаш да ти е крема.Аз правя така - кипвам сметаната и я махам от огъня.Прибавям на части натрошен шоколад и бъркам.Кремът трябва да е с гъстотата на гъсто палачинкава тесто.Това е когато кремчето е меко и ефирно като изстине.За бонбони трюфел е дабре да е гъсто като кексово тесто за да може след това лесно да се оформят бонбони.Сам аще усетиш.Примерно на 100мл сметана се слага 250г шоколад,но пак повтарям,зависи колко гъст искаш да е крема.Това е крем,който винаги поме да се поправи.Като ти се стори гъст просто го затопли леко и налей малко сметана и обратноно.
    3.Не те съветвам да сиропираш блатовете.Много са ефирни, а и са с ядки.Ще станат на каша.Ако искаш можеш само леко да ги напръскаш с кафе или с някакъв алкохол.Не всяка торта със сиропирани блатове е хубава,повярвай ми. Дано съм ти помогнала.Успех и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  24. Страхотна си! Не очаквах толкова бърз отговор! Много си изчерпателна, за което благодаря!! Стискай ми палци, Вълшебнице! :)))) Изпращам ти милиарди усмивки и ти пожелавам нестихващо вдъхновение!!

    Ани

    ОтговорИзтриване
  25. Здравей Йоли,много харесвам твоя блог и вече няколко рецепти съм изпробвала.Утре имам РД и реших да почерпя с тази торта :) Не съм я правила преди и дано не се изложа.Имам обаче един въпрос,искам да я покрия с марсипан Варна,дали ще стане и трябва ли да мажа с маслен крем или мога да използвам крема на тортата.Поздрави и продължавай все така да ни радваш с вкусни и атрактивни рецепти.Твоя почитателка Тити :)

    ОтговорИзтриване
  26. Здравей Тити.Дано не ти отговарям много късно.Разбира се,че можеш да я покриеш с каквото си искаш.Мсля,че кримът на тортата е достатъчно гъст и маслен и ще свърши идеално работата с измазването.А ако не ти стигне,просто направи малко маслен или пък я намажи с конфитюр.Весел празник и наздраве!

    ОтговорИзтриване
  27. Yoli, zdravei!

    Iskam da ti blagodaria za rezeptata, mnogo e spolu4liva, vkusovete sa v 4udesna harmonia,tortata obra to4kite na 40godi6ninata na mnogo dobar na6 priatel.I na tova otgore be6e prodalgovata, kato tvoyata,samo zlatnata boi4ka mi lipsvashe. Tvoyat blog mi e lubim, blagodaria za vdahnovenieto i kreativnostta. Vsi4ko nai ot men i do skoro

    ОтговорИзтриване
  28. Благодаря ти много за хубавите думи, миличка! Много ме зарадва коментарът ти.Да е жив и здрав приятеля ви и да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  29. Здравейте! Страшно много харесвам какво правите! Преди Ви гледах по Ютилисима, за съжаление вече го няма. Това, което най-много ми харесваше беше лекотата с която правехте толкова красиви неща. Докато Ви слуша и гледа човек, никога не съм си мислела, че няма да ми се получи само защото никога не съм правила нещо. Напротив! Това ме накара да направя тортата за рождения ден на съпруга ми. Явно има неща, за които трябва повече усет и сръчност. От коментарите дотук не видях на някой да му се чупят блатовете, направо ронят. Може би една от причините е, че оставих орехчетата по едро смлени. Естествено, няма да се спра да изпълня рецептата докрай, пък ако ще да ядем торта с лъжица, но...

    Дано с писаното от мен не Ви натъжа. Искам ако се сетите за нещо друго освен това, че съм лаик в кухнята, да ми помогнете при следващ опит.
    Благодаря от все сърце! Желая Ви здраве и нови вдъхновения!


    Maya

    ОтговорИзтриване
  30. Благодаря ти Мая.Толкова си мила!Сега ще ти кажа нещо, но искам да го запомниш наистина като принцип за бъдеще. НАЙ-ЛЕСНО И БЕЗПРОБЛЕМНО СЕ ОПРАВЯТ СГРЕШЕНИ ТОРТИ!Изобщо няма никакво значение блатът дали е начупен, крив,сух и т.н.Като се измаже всичко с крем никой не вижда и не разбира какви ядове си имала с блата.Да не мислиш,че на мен не ми се чупят?разбира се,че се чупят.Понякога ги чупя и сама от бързане и невнимание.Но наистина няма значение.Ако е сух блата - сиропираш го.Ако е твърд крема - разреждаш с мляко.Ако е течен - слагаш желатин да стегне.Винаги има решение.И като я понапудриш дори само с какао става истинско вълшебство.Не се отказвай и изобщо не се притеснявай.това е истината.Готви с желание,свобода и въображение.С ще се получи страхотно,искам да ми вярваш!

    ОтговорИзтриване
  31. Здравейте! Не се отказах Направих още един блат - обикновенно кексово тесто - за основа и капак. Натрошените блатове останаха по-средата. Това, което казаха всички е, че е супер, но най-вкусен е "пълнежа" на тортата. Крема стана превъзходен. Правя го втори път от тогава /миналата седмица/. А през нощта, за няма и час време спретнах и рогчетата с пушен кашкавал и сирене. Направо се топят в устата / а уж бях на диета/..
    Утре ще ги направя отново.За завършването на учебната година, в класа на дъщеря ми ще има малка почерпка. Като си оближат малчовчите пръстите и направо ще блесна.:)


    С благодарност за всичко, което правите и с топлината, с която говорите с нас! БЛАГОДАРЯ!

    Мая

    ОтговорИзтриване
  32. Благодаря ти Майче!Много,много ме зарадва коментарът ти. Радвам се, че всичко е станало страхотно.А на малчовците да им е сладко.

    ОтговорИзтриване
  33. Здравей, Йоли!
    Тортите ти са страхотни, особено Династия, която приготвям за всеки рожден ден. Тази година обаче съм решила да поразнообразя и се спрях на тази торта... Тъй като много обичам Марсала в кремовете, се чудех дали ще е подходящо да се добави и в тази рецепта или ще бъде прекалено?

    Цвети

    ОтговорИзтриване
  34. Ах,Цвети! Феноменално ще стане с марсала!Много добре си избрала.Давай смело,особено след като я обичаш.Виж,каквото и да правиш запомне,че трябва да приготвяш храната както най-много я обичате ти и близките ти.Задължителни неща няма.Благодаря ти за избора мила и весел празник!

    ОтговорИзтриване
  35. Много благодаря за бързия отговор!
    Следващата седмица ще я приготвя и ще споделя какво се е получило.

    Цвети

    ОтговорИзтриване
  36. Здравей отново, Йоли!
    Тортата е мнооого вкусна. Благодаря ти за страхотната рецепта! :)
    Ето и нагледно резултата (извинявам се за лошата снимка, но малко бързах):
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4178778437496&set=a.1942235045309.2118417.1525461257&type=3&theater
    Малко пооплесках шоколада отгоре, но нищо... все пак човек се учи от грешките си :)

    Цвети

    ОтговорИзтриване
  37. О,Цвети,това е страхотно,което виждам!Прелестна торта!Благодаря ти скъпа.Много ме зарадва!А шоколадчето отгоре е на перфектни килийки.Какво не му харесваш?

    ОтговорИзтриване
  38. Някои килийки не се получиха, понеже остана въздух между фолиото и шоколада. Затова на места отново нанесох шоколад, който явно бях темперирала по-добре и стана по-гланциран.
    На празника всички много харесаха тортата и на вкус и на външен вид. Аз обаче съм доста критична към себе си що се отнася до десертите, които приготвям. Винаги мисля, че нещо е можело да го направя по-добре. :)
    Цвети

    ОтговорИзтриване
  39. Здравейте!Тортата изглежда невероятно!А продуктите в нея много ми допадат!Мисля да я приготвя за 21 си рожден ден, който е съвсем скоро!Йоли гледам предаването ти и всеки път се възхищавам от нещата които правиш..Твоите рецепти ме вдъхновяват..продължавай да ни радваш с превъзходните си сладкиши, торти, украси и т.н.
    Поздрави Мария!

    ОтговорИзтриване
  40. Ах,Мария!Че ти си колкото моето дете!Така ме радваш,изобщо не подозираш дори!Благодаря ти мило момиче!Ще се радвам да опиташ тортата.Много си мила и ако имаш въпроси винаги ще съм насреща!Приятно готвене!

    ОтговорИзтриване
  41. Тортата стана невероятно вкусна!Всички останаха очаровани, въпреки че украсата ми не стана така както исках да стане...Аз сърдечно благодаря, че има истински кулинар като теб в нашата малка родина!(Извини ме, че си позволявам да говоря на ти..но те чувствам близка)
    Поздрави Мария!!!

    ОтговорИзтриване
  42. Благодаря ти мила Мария!Толкова съм щастлива да прочета това!Да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  43. Здравей, Йоли,
    За мен ти си истинско вдъхновение. Винаги, когато има специален повод в семейството, правя някоя от твоите торти. На всички опитали ги безкрайно им харесват. Утре съм рожденичка и съм решила да направя тази. Моля те уточни в какъв размер тава да пека блатовете?
    Предварително благодаря.
    Пожелавам ти още много готварски вдъхновения :-)

    ОтговорИзтриване
  44. Благодаря ти Веси,много си мила.Аз пека блатовете за правоъгълни торта в тавата от фурната и после ги изрязвам на размер,какъвто искам.Ако искаш кръгла торта я изпечи в тортена форма или нещо друго кръгло.Няма значение в какво ще ги изпечеш,просто зависи каква форма искаш да е тортата.Благодаря ти отново и приятно готвене.

    ОтговорИзтриване
  45. Здравей Йоли! Искам да ти дам едно голяяяяяяяямо БЛАГОДАРЯ,че от известно време насам/откакто се ровя в сайта ти де/ :) направо изтрепах рибата в къщи - всичките ти рецепти са уникални и много добре обяснени.Отново - БЛАГОДАРЯ! А сега към въпросчето ми: мога ли кафето да го заменя с нес кафе? Поздрави от всички в моя дом :) Светлана

    ОтговорИзтриване
  46. Ех,Светле,какви хубави думи.Благодаря ти много миличка!Разбира се,че можеш да го замениш с нес кафе.И аз понякога слагам нес,дава друг вкус и не по-лош от на нормалното кафе.Сложи това,което ще ти хареса повече.

    ОтговорИзтриване
  47. Йоли, страхотна си! :) Продължавай все да радваш почитателите си с такива страхотни рецепти! :) Моят съпруг има рожден ден другата седмица и мисля да му приготвя тази торта, като я превърна на външен вид с помощта на фондан в една от любимите му книги - или "Зеленият път", или "Махалото на Фуко". Исках да те попитам в тава с какви размери си пекла блатовете, за да направя сметка дали трябва да забъркам 2/3 от дозата :) Благодаря ти предварително за отговора и с риск да стана досадна - страхотна си! :) Приготвяла съм няколко твои неща и съм възхитена! :) При първа възможност ще продължавам да изпробвам страхотните ти рецепти! :)

    ОтговорИзтриване
  48. Благодаря ти Светле,много си мила.Тази торта е хубава и блатовете са подходящи за обличане с фондан.Аз пекох в правоъгълната тава от самата фурна и после ги оформям както си искам.Нсе пак ти трябва височина на тортата за да ицтлежда като книга, ако е разлистена.В този случай направи цялата доза.А ако правиш затворена книга ... май пак цялата доза.По-добре да изрежеш малко от блата и да остане,отколкото после да си скъсаш нервите,че е малко.Весел празник ви желая и наздраве!

    ОтговорИзтриване
  49. BLAGODARIA ZA SPODELENATA RECEPTA.PRIGOTVIH TORTATA ZA DNESHNIA PRAZNIK NA SINA SI-NIKULDEN.SAS SIGURNOST SHTE IMA MNOOOOGO POVTORENIA.KOMPLIMENTI.

    ОтговорИзтриване
  50. Много се радвам, че избра тази торта за празника на сина си! Да ти е жив и здрав! Да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  51. Здравей Йоли,мисля да направя тази прекрасна торта за РД на съпруга ми,а той е сена на 24-ти.
    Дано се получи защото ще е като подарък,а и ми е за първи път да правя торта :)

    ОтговорИзтриване
  52. Винаги има първи път,Събче.А когато има и желание и любов няма начин да не се получи страхотно.Изобщо не се съмнявам.Благодаря ти,че си избрала тази торта за такъв специален ден.А и 24 принципно е много специална дата сама по себе си.Весел празник ви желая и не се колебай да ме питаш,ако имаш въпроси и нещо не е ясно.Успех.

    ОтговорИзтриване
  53. Благодаря за пожеланията,утре мисля да я направя и ще непременно ще пиша,ако нещо не ми е ясно,а нямам въпроси ще пиша за резултата :)
    Благодаря за вниманието :)

    ОтговорИзтриване
  54. Привет,вече съм почти на финала чакам крема да изстине,да сглобя тортата и фич не ми е ясно как ще я облека в шоколада:),прочетох внимателно указанията та ви пък ще видим,Ако колко въпроса имах като започнах,но и да ви пиша едвали стойте пред компютъра и чакате Събина да ви пише :)
    В първият момент въпроса беше колко голяма да е тавичката(имам две кръгли малки и не знаех коя),
    в следващият момент-да сложа ли хартия за печене,след не дълго чудене,сложих.
    Ами следващата чуденка,крема стана на бучки и започна да залепва(може би тенджерката ми не е от най читавите)-Ужас,ами махнах я от котлона,прецедих през цедка и го преместих в друга тенджерка и си казах каквото стане е стана,после пък колко гъст трябваше да стане крема,че да го махна :). Е за сега мисля че е добре пък на края ще видим ;)
    Благодаря за подкрепата ще пиша и за крайният резултат.

    ОтговорИзтриване
  55. Браво, Събче. Каквито и чужденки да си имала си се справила сама. И то повече от чудесно! Нали знаеш, Неволята си е най- добрия учител. Ще чакам непременно да споделиш крайния резултат. Вече е късно да ти давам съвети. Весели празници

    ОтговорИзтриване
  56. Здравей Йоли,Честита Коледа и весело посрещане на Нова Година.

    Това е най-хубавата торта дето съм хапвала,не можах от горе да я украся като теб,но отстрани успях беше страхотна.
    Искрено ти благодаря за рецептата,за обясненията и вниманието.Пак ще я направя скоро. :)
    Весели празници от нас :)

    ОтговорИзтриване
  57. О,Събче,така се радвам!Да ви е сладко на всички и весели празници отново.

    ОтговорИзтриване
  58. Йоли, едно бързо съветче, ако може :) Ще правя тортата за рождения ми ден (който е днес:)). Смятам да я направя в кръгла форма, за тези продукти според теб в 24 или в 26 сантиметрова форма е по-удачно? Благодаря предварително! Благодаря ти и за рецептите, които качваш, правил съм поне 5-6 от твоите торти и винаги гостите ми остават очаровани! Успешен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  59. Макс,една зодия сме с теб.Да си ми жив и здрав!Май късно ти отговарям.Направи я в 24 см. ще стане по-висока и по-сериозна на вид.По-ще си тежи на мястото.Като за рожден ден.Весел празник ти желая.

    ОтговорИзтриване
  60. Здравей Йоли,
    Неотдавна направих тази торта за едно гости и се получи страхотно. Убрах овациите на всички присъстващи.
    Блягодаря ти за страхотните рецепти и за креативните съвети.
    Ето и снимла на творението ми:
    https://www.evernote.com/shard/s274/sh/eda6cfa0-bd4c-456e-85ac-c12f419e2978/c56ac550298820c39da74536df343bfd/res/490deaec-a684-4ef0-9172-dafaa85b2543/skitch.jpg
    Поздрави,
    Диана (Париж)

    ОтговорИзтриване
  61. Диди,изумително красива торта си направила!просто е съвършена.Благодаря ти от сърце,много ме зарадва.Поздрави на Париж и от мен,страхотен колорит има този град.Обичам го.

    ОтговорИзтриване
  62. Здравей, Йоли! Много ми харесват всички рецепти и особено начина, по който ги презентираш. Тази торта ме заинтригува, но бих искала да попитам брашното наистина ли е само 1 с.л., а също и за орехите 3 ч.ч. колко грама са или с каква вместимост е чашата, която използваш, понеже не ми е много ясно, а сигурно има голямо значение. Също така колко време е необходимо за изпичането на блата. Продължавай все така да радваш сетивата с прекрасни ястия, да помагаш така отзивчиво със съвети и да окуражаваш всеки, решил да се впусне в изпълнението на такива кулинарни изкушения :)

    ОтговорИзтриване
  63. Тъкмо ми трябваше голяма торта когато видях тортата от Ани, разбрах че рецептата от Йоли и така и за миг не се поколебах дали ще стане.И наистина когато я завърших бях доволна от себе си.Йоли,за пореден път ти благодаря за всичко/за рецепта,за идеи за украси и разбира се за подробните обяснения/. Стана невероятна торта.

    ОтговорИзтриване
  64. Много ти благодаря,Шине,че опита тортата и толкова ти е харесала.Много ме радват такива отзиви.Да ви е сладко на всички у дома!

    ОтговорИзтриване
  65. Здравей.Не си оставила име,затова ме извини,че не се обръщам към теб по-лично.Не се притеснявай за тортата.Щом мерките са в чаши значи,че няма кой знае какво значение.Просто си вземи една чаша за чай,каквато си избереш и си мери всичко с нея.Моите са по 200г вместимост.А 1 с.л. брашно с връх е 20г. Но и малко повече или по-малко да сложиш не е фатално.Няма повече брашно в рецептата,принципно блатовете с ядки са си все така,те са тези,които сгъстяват,а не брашното.Ще се радвам да опиташ тортата.Благодаря и приятно готвене.

    ОтговорИзтриване
  66. Здравей Йоли,
    след превъзходната ти Династия,за рожденния ми ден,който е след два дни,реших да приготвя и тазу прелест...струват ми се лейко идентични,а блатовете с орехи са убийствени!
    Само исках да попитам 3 ч орехи горе долу колко грама са?
    Благодаря ти,че споделяш с нас уникалните си творби!
    Пламена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, Плами. Тортата наистина е чудесна. Не съм ги теглила орехите, давай с чаши с вместимост 200 г. Така ще ти е по- лесно. Благодаря ти, дано ви хареса.

      Изтриване
  67. Йоли, все се каня да пиша и ето сега му дойде времето. Направих тази торта за рождения ден на половинката...СТРАХОТНА Е!!! И крем тортата много се хареса, но моите хора са си по блатовете, ядките и мноооого шоколад :))Сега за майските празници се наложи и да я повторя :) От останалите белтъци станаха и целувки. Ето ги номер 1 - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203705690912661&set=a.1542054201168.94850.1529345474&type=3&theater и номер 2 - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203777803155422&set=a.1542054201168.94850.1529345474&type=3&theater
    На Великден пробвахме и козунака със сладко от смокини. Определено и той ни влезе в менюто за догодина :) Поздрави от нашето семейство и отново благодаря за невероятните ти творения, които споделяш с нас!
    Дени

    ОтговорИзтриване
  68. Страхотна торта,Дени!Цялата облечена м шоколад,а вътре много ядки.И аз така обичам,като твоите хора.Благодаря ти много мила,страшно ме зарадва!

    ОтговорИзтриване
  69. Здравей,Йоли. Невероятна си,и всичките ти рецепти също. Незнам откъде черпиш вдъхновение,но аз определено от теб,благодаря.моят въпрос е ,колко време/мин. се пекат блатовете?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от сърце за милите думи. Радвам се, че дк решила да опиташ тази торта. Блатът се пече бързо, тестото е тъничко. 15-20 мин да достатъчни.

      Заповядай в сайта ми yoli.bg, тъй като тук няма да публикувам повече нови рецепти.

      Изтриване
  70. ЙОЛИ уникална си винаги те гледам с голям интерес
    НАДЯ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Наде. Много се радвам, че ти харесва предаването. Ще се радвам и да опиташ някоя рецепта.

      Ако искаш да следиш нови рецепти заповядайт в yoli.bg, тъй като тук повече няма да публикувам. Благодаря.

      Изтриване
  71. Здравейте,Йоли!Много се радвам,че открих блога Ви.Рецептите са обяснени подробно и простичко,продуктите ги има всеки решил да приготвя торта.Правила съм тортите"Династия","Медена",а вчера -тортата с кафе...всички,които ги опитаха останаха мнооого доволни,утре ще я правя отново,за друг повод у дома.Приемете моите поздрави,за това,което споделяте и правите!
    Атанаска от град Шабла

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Наси, благодаря ти от сърце! Страшно мтого ме зарадва! Щастлива съм да чуя, че ви допадат рецептите ми. Да ви е сладко на всички у дома!

      Ще се радвам, ако занапред посещаваш сайта ми yoli.bg, тъй като тук няма да публикувам повече нови рецепти. Благодаря ти. Поздрави на красивият ни град Шабла!

      Изтриване
  72. Здравей Йоли,правя някои от твоите торти и много ми харесват.Имам въпроси към тази.Шоколада на долните два блата ли се маже или на горните два.И също, блата с шоколада на горе ли да гледа или на доло.БЛАГОДАРЯ.Много си добра ,страхотни торти получават ми се от първия път.Всичко добро ти желая.

    ОтговорИзтриване
  73. Здравей и от мен. Благодаря ти много за хубавите думи и доверието. Надявам се тортата да ти хареса. Да, шоколадът се маже върху две от корите - долната и средната. И трябва да е отгоре, а не отдолу. Но както и да го направиш, няма кой знае какво значение. Вкусът ще си остане все същия.

    ОтговорИзтриване