събота, 18 септември 2010 г.

Мариновани смокини със сирене и ядки





Продукти

500 г смокини
200 г бяло саламурено сирене
100 г сурови ядки по избор
2-3 с.л.зехтин
балсамова редукция за поръсване

Марината

1 ч.ч.сухо червено вино
2 зрънца карамфил
1 малка пръчка канела
1 с.л.смесен пипер на зърна
2-3 зърна бахар
кора от 1/2 лимон
сол, оцет балсамико и мед на вкус







Приготвяне

*  В малка тенджерка смесете всички продукти за маринатата. Опитайте я на вкус, трябва да ви хареса. Не съм написала точните пропорции на солта, оцета и меда, защото това е много индивидуално. Просто я подправете така, че да е леко кисело-сладка, а същевременно приятна на сол. Кипнете всичко.

*  Нарежете смокините на половинки, сложете ги в плитък съд и ги залейте с врялата марината. Оставете ги да преседят в нея 2-3 часа.






*  Изцедете смокините от маринатата и ги сложете в тавичка за печене. Нарежете сиренето на кубчета и го разпределете върху тях. Поръсете с ядките, полейте със зехтина и запечете ястието в силна фурна за половин час или докато вие прецените.







*  При сервиране поръсете с малко балсамова редукция. Да ви е сладко!


.


14 коментара:

  1. Здравейте, Йоли,

    Мисля, че за първи път пиша коментар в блога Ви, но в действителност го следя много отдавна.
    Та тази великолепна рецепта ме провокира да не си трая повече, а да Ви споделя колко се възхищавам на всичко, което правите. Рецептите са изключителни, а представянето ... за него просто нямам думи.
    Всичко е направено с толкова усет и умение... Невероятно! Почти се усещат вкусът и ароматът през екрана, ;-)))
    Пожелавам Ви вдъхновение и неспирни кулинарни пътешествия.

    ОтговорИзтриване
  2. Йоли, любимите ми смокини, поднесени от теб много апетитно :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Това е нечовешка рецепта! Обожавам смокини а в тази комбинация... просто невероятно усещане за сетивата :) Страхотна си ! Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Пак ще кажа, че са чудесни, апетитни и си умирам от яд, че на нашия пазар вече няма!
    Вкусно, Йоли :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ех,момичета,благодаря ви! Без вас съм заникъде...

    Хубав ден на всички.

    ОтговорИзтриване
  6. Аз дори вече ги направих и станаха чудесни :)
    Сложих и малко зърна грозде и козе сирене :)
    Поздравления отново, Йоли!

    ОтговорИзтриване
  7. Уааааау Дани !!!

    Благодаря ти скъпа приятелко.Много ме зарадва.С козето сирене нещата придобиват съвсем други измерения.Разбираш ги ти тези неща,страхотна си.Благодаря ти още веднъж.

    ОтговорИзтриване
  8. Миличка, и аз ти благодаря :))))

    ОтговорИзтриване
  9. Йоли, само да попитам, балсамовата редукция как точно да я направя? Нещо не ми се получи преди време и от тогава не съм опитвала.
    Ина

    ОтговорИзтриване
  10. Инче,за да не се мъчиш е най-добре да си я купиш готова.Ако си в София я продават в горлемите супер маркети,в един специализиран италиански магазин за деликатеси на Аксаков и в едно малко магазинче за подправки на Иван Асен.Сигурно я има и на други места.

    А иначе просто трябва да извариш оцета докато намали обема си на половина,даже и по-малко трябва да остане и да заприлича на сос.Аз го овкусявам с малко мед,който го прави по-мек и апетитен.Това е .

    ОтговорИзтриване
  11. Ще пробвам твоята рецепта за редукцията. Тези смокини ме плениха. Искрено се надявам другата седмица все още да има, за да мога да ги направя. А ако не ми мине котка път утре ще пробвам сладкиша с медените круши. после ще докладвам какво стана...
    Ина

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотно, страхотно, страхотно!!!

    ОтговорИзтриване
  13. Инче,чакам отзиви! Дано ти хареса,но вкусът на смокините е наистина фин и нежен с комбинацията на вино и подправки.Благодаря ти за доверието.

    Ани ... ти си страхотното,знаеш го,нали? Благодаря ти миличка!

    ОтговорИзтриване
  14. magnifica combination . maravilloso blog yoli
    saludos desde españa .

    ОтговорИзтриване