вторник, 20 октомври 2009 г.

Есенен сладкиш с круши




Продукти

за блата

125г меко масло
175г пудра захар
2 яйца
60г кокосови стърготини
200мл прясно мляко
180г брашно
1 ч.л.бакпулвер
2 ванилии

за крушите

5-6 круши
1 литър вода
400г захар
подправки по ваш вкус (канела,кардамон,бахар,лимонова кора,карамфил)

Приготвяне

* Обелете крушите като им оставите дръжките.

* Смесете продуктите за сиропа и го кипнете. Варете в него крушите 10 мин. и ги оставете напълно да се охладят в сиропа.Извадете ги ги ги отцедете добре.

* Разбийте на пухкав крем маслото и захарта , добавете яйцата , а след това кокоса. Накрая сипете и брашното , примесено с бакпулвера и ванилията като го редувате с прясното мляко. Сипете тестото в тортена форма,покрита с хартия за печене. Набодете в него крушите и изпечете сладкиша в предварително загрята на 170* фурна.

Остатъка от сиропа може да редуцирате и да го ползвате като заливка на други сладкиши или плодове. А ако нямате време да се занимавате с крушите,просто ги обелете и ги сложете в тестото сурови. Когато много бързам правя точно това и пак се получава чудесен есенен кекс с круши.

Източник - сп. "Меню"


19 коментара:

  1. Аууу, Йоли... пак есенно изкушение с круши! Наговорили сте се всички.. точно, когато друго имам в план-менюто. Ех, мога само да се облизвам пред поредната фантазия :-)

    Изглежда чудесно!

    Сърдечен поздрав и много :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Много оригинално!Интересна идея с целите круши.

    ОтговорИзтриване
  3. Йоли,
    елегантно и впечатляващо!
    Това, че е много вкусен
    е сигурно - щом ти го препоръчваш.
    Чудесна рецепта, целувки - Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви момичета. Знаете ги тинейджърите,все трябва да има нещо сладичко.А това кексче ,(по-скоро е такова,отколкото сладкиш)е наистина подходящо за закуска с чаша мляко.

    ОтговорИзтриване
  5. А на мен пък тези щърчащи опашчици са ми най-весели! :)

    Може мъничко да е, но винаги оригинално.

    Това е вкусното Йоли! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Йоли, направих този сладкиш с круши и много се хареса у дома и сред роднини. Презентацията му е запомняща се :). Много ми хареса, това, че си добавила кокос в твоята рецепта. Допълнително я обогатява. Благодаря за рецептата и хубави дни ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря,Станимира.Радвам се,че направи този сладкиш.Наиситна е много подходящ за сезона.Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  8. Този сладкиш е прекрасен! за 2 дни направих 3 броя, изяждаше се моментално. Аз обожавам круши във всякакъв вид. Бих го пробвала и с круши от компот. Хубав ден!
    п.с. Голямата ми дъщеря (4 г.), както и аз, много те харесва на екран!

    ОтговорИзтриване
  9. Съвсем го бях забравила този сладкиш.Добре,че ме подсети.И аз го харесвам.Благодаря ти и тук.И пак да щипнеш малката за солта.Тя си знае защо ... Сладурана!

    ОтговорИзтриване
  10. Здравей, Йоли. Всички твои предложения са възхителни и истински празник за мен като почитател! Много ми хареса този десерт, още повече тестото е универсално и бързо за приготвяне и аз често го правя. Предполагам, че може да се направи с ябълки, но дали процедурата ще е същата? Ако не се варят, вероятно ябълките ще останат недопечени. Аз бях харесала преди време и един ябълков пай на рози, но за жалост не се отваря този пост, а не помня рецептата. Сърдечни поздрави
    Жени

    ОтговорИзтриване
  11. Жени,и с ябълки ще стане.Може да станат по-твърди,но в товаа има друг чар.Ябълките ще са съвсем свежи,не мисля,че няма да ти харесат.Ако се притесняваш от твърдостта им просто преди това ги свари за малко в захарен сироп с някакви подходящи за тях подправки.Благодаря ти за хубавите думи.Да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  12. Здравей, Йоли,

    Сладкиша с круши е като истинско произведение на изкуството...много елегантен с тези цели круши. Твоите рецепти винаги освен много вкусни са също много красиви и изискани. Бих искала само, ако може да те попитам за размерите на тавичката подходяща за изпичането на този хубав есенен сладкиш?

    Поздрави, хубав и забавен уикенд Ти, желая :-)

    ОтговорИзтриване
  13. Много си мила,благодаря ти.Ще се радвам да опиташ сладкиша.Този,който виждаш е изпечен в тортената форма,май бешеоколо 26-28см.Можеш и в по-голяма,просто няма да стане толкова висок,не е проблем.Успех и да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  14. Привет,
    иска ми се да го направя днес този сладкиш с крушови опашки ), може те ли да уточните времето за печене?
    Дани

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет Дани. Май позакъснях с отговора. Извини ме, но не винаги имам нет. Не съм в България в момента.

      Около 45 мин. се пече сладкиша. Проверявай го с клечка непременно. Като излезе суха е готов. Благодаря ти, ще се радвам да опиташ.

      Изтриване
  15. Здравейте,
    ще пробвам рецептата, но ще извадя сърцевината на крушите със семките - мисля, че ще стане още по-добре :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей и от мен. Да, разбира се, ще стане по-фино. Даже може като извадиш сърцевината на крушите да ги напълниш с нещо. Някакво сладко например, шоколад или сушени плодове с ядки. А защо не и с локумче? Благодаря ти, ще се радвам, ако ти хреса.

      Изтриване
  16. Здравей, Йоли,
    Поздравления за страхотните рецепти. Имам въпрос - като разбия маслото и захарта на пухкав крем - след това яйцата и кокоса ги добавям с бъркане със шпатула или пак с миксера разбивам?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, давай всичко с миксера, Янче. Няма нищо по-специално, което да трябва да се спазва в този сладкиш. Надявам се да ти хареса. Благодаря ти.

      Изтриване