вторник, 23 септември 2008 г.

Сладоледена ягодова торта




400 г бита сметана разделяме на две части. Към едната прибавяме 1 ч.ч. пасирани ягоди със захар на вкус,а към другата 1 ч.ч.прясно мляко със захар и ванилия.

Покриваме стените и дъното на тортена форма с полиетиленово фолио,слагаме тънък блат за торта и изсипваме ягодовата сметана.

Поставяме формата за 1 час във фризер.Към останалата сметана добавяме портокалови корички,стафиди и счукан орехов крокан. Върху ягодовия сладолед слагаме 2 нарязани на дребно меденки(от магазина),изсипваме ваниловата сметана и замразяваме до пълна готовност.

Преди поднасяне отстраняваме фолиото и гарнираме с бита сметана,ягоди и ягодов сос.

6 коментара:

  1. ще се пробва... идва лято и мисля, че много ще дойде много добре :) благодаря за идеята :)
    Яна

    ОтговорИзтриване
  2. Вкусничко и точно като за сина ми изглежда тортичката :)Извинявам се за въпроса, но как да направя орехов крокон? Това което ми хрумва е да направя орехите с карамел и след това да ги начукам? благодаря предварително :)
    Мери

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря Янче.Ще се радвам, ако я пробваш.

    Мери,точно така мила.Абсолютно правилно!така се прави крокан.Абе май се пише кроканТ, ама и аз незнам.Някой ако знае как е правилно да каже, че да поправя.

    ОтговорИзтриване
  4. ето ме отново :) направих вчера тортичката, като във ваниловия крем сложих само крокан с бадеми, че моето момче не обича стафиди. Между двата пласта сложих натрошени чаени бисквити с мед, защото не намерих меденки. Днес вече е достатъчно замразена за да може да се реже. За мен е малко тежичка, но все пак е само сметана, но важното е, че на децата им хареса ;) При мен обаче ягодовият пласт се получи много по-твърд от горния, горният почти се разтопява, а ягодовият е все още доста твърд и трудно се яде? Така ли е или аз нещо съм сбъркала?
    Поздрави за страхотният сайт и вкусите рецепти които споделяш с нас :)
    Яна

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ти Янче! Да ви е сладко на всички! Нищо не си объркала. Това не е истински сладолед, а просто замръзнала сметана и затова става така. Всъщност е един студен десерт, нищо повече. Със сладолед ще е супер.

    ОтговорИзтриване
  6. Имам въпрос: мога ли да направя тортата предварително? Уточнявам: ако преседи 2 седмици във фризера ще загуби ли от вкусовите си качества?

    ОтговорИзтриване