понеделник, 31 май 2010 г.

Еклер торта










Продукти за блата

1 яйце
2/3 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. кисело мляко
1 ч.ч. брашно
1/2 ч.л. бакпулвер
1 ванилия
1 ч.л. настъргана лимонова кора
75 г стопено масло












Продукти за крема

500 мл прясно мляко
2 жълтъка
8 с.л.захар
5 с.л.брашно
1 ванилия
15 г желатин (1,1/2 пакетче)

100 г черен шоколад
100 г бял шоколад

1 ч.ч.течна пълномаслена сметана

24 бр.малки еклера

Глазура

2 белтъка
100 г захар
 ванилия








Приготвяне

*  За блата разбийте яйцето със захарта и добавете млякото. Пресейте брашното с бакпулвера и ванилията и ги сипете при яйчената смес. Подправете с лимоновата кора и накрая налейте и маслото. Разбъркайте добре. Сипете тестото в тортена форма 24 см, покрита с хартия за печене. Изпечете блата в предварително загрята на 170°C фурна за около 25 минути.

*  За крема смесете захарта и брашното. Разредете с малко мляко и разбъркайте,  за да получите гладка каша. Сложете жълтъците, размесете и доразредете с останалото мляко. Сварете гъст крем. Отнемете от огъня и сипете желатина. Не е нужно да го стопявате предварително, той ще се разтвори от горещия крем, но не забравяйте да бъркате, докато се стопи. Докато крема е горещ го разпределете в два отделни съда, като в единия сипете 2/3 от него. В по-малката част крем сложете начупения черен шоколад. Бъркайте, докато се стопи. В повечето крем сложете белия шоколад и отново бъркайте, докато и той се стопи. Оставете кремовете да изстинат. Разбийте сметаната на сняг. 2/3 от нея сложете в белия крем, а останалата прибавете към тъмния. Разбийте добре двата крема поотделно с миксер на бързи обороти. Целта е да станат леки и пухкави, може да се поразредят от разбиването, но след това ще се стегнат от желатина.

*  Всеки има своя рецепта за еклери. Ако желаете, можете да ползвате  тази , която аз правя. Напълнете еклерите с тъмния шоколадов крем.

*  Сложете блата в равна тортена чиния и го стегнете отстрани с ринга от тортената форма. Ако желаете може леко да го сиропирате по ваш вкус. Намажете малко от светлия шоколадов крем. Ако ви е останал тъмен крем го разнесете на тънък пласт върху светлия, за да се получи при разрязване  нещо като тъмна ивица. Подредете половината еклери.






* Залейте еклерите с белия крем. Сложете тортата в хладилника за няколко часа, за да се стегне добре желатина.

*  Разбийте белтъците на сняг. Постепенно прибавете захарта и ванилията, като продължавате да разбивате, докато получите твърди връхчета белтъчен крем.

*  Отстранете ринга от желираната торт,а като си помагате с нож. Наредете отгоре останалите еклери и ги покрийте с белтъчния крем. Ако желаете, запечете за кратко тортата под загрят грил, докато получите приятен загар. Да ви е сладко!











.

123 коментара:

  1. Йоли,
    отново страхотна торта!
    Чудесно ароматно съчетание и естествено - майсторско изпълнение.
    Поздрав и усмихната нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Изглежда и звучи невероятно вкусно. Парчето ми изглежда голямо, но предполагам, че просто се топи в устата и едно няма да ми стигне. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, Йоли пак ни изкушаваш....
    Тортата изглежда страхотно, а за вкусът и не се и съмнявам!
    Записвам си и тази рецепта!
    Благодаря ти и нека седмицата да е хубава усмихната и ведра!

    ОтговорИзтриване
  4. Йоли, приказна е! Невероятно неустоимо предложение и снимки!

    Спорна седмица :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудна е тортата, Йоли!
    Обожавам еклери, а твоето предложение е много изкушаващо!

    Хубава и много усмихната седмица :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Пухкаво, ефирно и шоколадово изкушение :))
    Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  7. :) О, това не е торта, а просто едно неустоимо желане!

    Сега и в нея вече съм влюбен. :(

    Видя ли какво направи!

    Но... благодаря ти! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотно съчетание! А аз така обожавам всякакви еклерови експерименти....... Поздрави и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Йоли,
    след невероятно вкусната торта Ривиера и Династията, на която съм й голям фен, мисля че ако пробвам скоро нова рецепта, кантарът ще се разсърди :)
    Еклеровата изглежда невероятно!
    Дали пък да не скрия кантарчето под леглото и да му обръщам внимание?!

    Приятна и прекрасна средмица, Йоли

    ОтговорИзтриване
  10. Присъединявам се към коментара на Дани. Обожавам еклерова торта. А тази изглежда страхотно!Поздрави Йоли:)

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря ви приятели.Да ви е сладко на всички с моите еклерчета.Почерпете се,макар и виртуално го правя от сърце.Благодаря ви още веднъж.

    ОтговорИзтриване
  12. искам да изненадам моя татко с тази торта с наближаващият му имен ден, но за колко парчета е рецептата.Надявам се че ще се справя

    ОтговорИзтриване
  13. Чудесен избор за торта,Таня.Много вкусна става.Тортата си е съвсем стандартна на размер ... 22-24 см.,колкото е големината на тортените форми с подвижен пръстен.Спокойно могат да се отрежат 10-12 парчета.Ако например направиш Гараш със същия размер тогава можеш и 16 парчета да отрежеш,но тортата е ниска и много стегната.А при торти,които са с повече крем и са високи обикновено се получават 12 парчета.Дано да са ти достатъчно.Разбира се,ако разполагаш само с ринг за печен,който се разтяга можеш да направиш тортата много по-голяма или по-малка,но не знам къде се продават такива в България.Страшно са удобни,защото са високи,а възможностите им са много големи.С такъв ринг може да направиш блат с диаметър от 16 см до 28 см.А височината му е 8,5 мм.Това е.Успех с тортата и ако има нещо,което не съм обяснила ясно в рецептата не се колебай да ме питаш.С радост ще помогна,но не се съмнявам,че ще се справиш.

    ОтговорИзтриване
  14. Йоли, не мога да се нагледам и нарадвам на вкуснотийките, които предлагаш в този перфектно подреден блог - истинска кулинарна симфония. Адмирации.
    В скоро време - в края на месеца синът ми има рожден ден и обожава еклери, смятам да направя тази еклерова торта. "Стискай ми палци" да се получи...

    ОтговорИзтриване
  15. Стискам,стискам,стискам...отсега даже.Много ще се радвам,ако я направиш.Тортичката е много вкусна.Благодаря ти за хубавите думи.

    ОтговорИзтриване
  16. Йоли, надникни при мен, за да видиш стъпка по стъпка приготвянето на еклер тортата.
    С пожелание за нови кулинарни забавления през новата 2011 година.
    Бъди здрава, обичана и щастлива.

    ОтговорИзтриване
  17. Вълшебница си,а не вещица.Истинска и много готина! Благодаря ти от сърце за всичко. Чудесна торта,а така е обяснена,че свят ми се зави.Аз не мога като теб.Страхотна си!

    ОтговорИзтриване
  18. Йоли, регулиращи се рингове за торта се продават в Метро, май струваха 23 лв без ДДС

    ОтговорИзтриване
  19. Страхотно! Много благодаря! Полезна информация. Препопъчвам горещо на всички да си купят. Цената е добра,определено!

    ОтговорИзтриване
  20. Днес за първи път влязох във вашия блог.Невероятна сте,а тортите са са фантазия във всяко отношение.Започвам с изпълнението на всяка показана рецепта.

    ОтговорИзтриване
  21. Страшно много се радвам Джани. Благодаря ти за милите думи.Ще съм наистина много щастлива,ако пробваш някои от рецептите ми. Желая ти прекрасни празници.

    ОтговорИзтриване
  22. Super Torta!!Napravihia za rojdenia si den i ...neveroiaten rezultat no vmesto krokanti slojih laminirani bademi i otgore leka karamelena mrejichka.blagodaria za ideiata strahotna beshe i se izade mnooogo barzo.POzdravi ot Barcelona .Lidia

    ОтговорИзтриване
  23. Страхотно Лидка! Много се радвам,че се е получила хубава тортата. А допълненията,които си направила са чудесни. Благодаря ти много.

    ОтговорИзтриване
  24. Стана страхотна торта ! Благодаря

    ОтговорИзтриване
  25. Еееее,ама ти я направи ли Марианче? Страхотна си просто.Така си ме радваш винаги ....

    ОтговорИзтриване
  26. Ми да, аз ! Заради твойте рецепти в къщи трупаме килца ! Наистина стана фантастична, и от вън и от вътре. Разкош !

    ОтговорИзтриване
  27. Днес направихме тази торта за рождения ден на баща ни и е просто разкошна ние направихме еклери с бял крем а основния направихме с шоколад получи се страхотна торта.Цялото семейство ви благодарим за чудесната рецепта.
    Любка

    ОтговорИзтриване
  28. Аз пък благодаря от цялото си сърце за доверието и добрите думи.Да ви е сладко на всички.Толкова съм щастлива,че сте зарадвали така баща си!Бъдете здрави!

    ОтговорИзтриване
  29. Здравейте,наистина невероятен вкус има тази тортавече всички вкъщи я харесват.Правих я вече два пъти и благодарение на подробните описания в рецептата,дори начинаеща като мен успя да се справи.

    ОтговорИзтриване
  30. Много,много се радвам,че се е получила хубава тортата.Благодаря от сърце за хубавите думи.Весели празници и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  31. Йоли тортата изглежда великолепно и както винаги със стил! Тортата, която направих беше различна, но следващия път ще се придържам точно към твоя вариант.
    СТРАХОТНА Е! Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  32. Благодаря ти мила.Много ще се радвам да опиташ и моя вариант.Да ви е сладко на всички у дома!

    ОтговорИзтриване
  33. Страхотно изглежда и съм замислиа да я направя за рождения ден на баща ми. Обаче имам въпросче, трябва ли да отлежава ден -два преди да се яде, както е с повечето торти, или е достаъчно хубава и ако я направя в същия ден? И още един въпрос, ако я направя по-рано, белтъците отгоре няма ли да спаднат? благодаря предварително за отделеното време.
    Яна

    ОтговорИзтриване
  34. Ще се радвам, ако я пробваш Янче.Ще се радвам и да ви хареса. Можеш да я направиш предварително, може и не.Не е капризна торта,че да има чак такова значение.Направи я според свободното си време така, че на теб да ти е удобно.А ако се притесняваш за белтъците може само тях да ги оставиш за последния момент. Разбий ги няколко часа преди празника ви и ги сложи върху тортата.Благодаря ти много.

    ОтговорИзтриване
  35. Много благодаря за бързия отговор! Мисля обаче да оставя белтъците за накрая. Ще споделя как се станала и как се е приела :) Хубава вечер
    Яна

    ОтговорИзтриване
  36. Йоли, да се оплача :( Тортата не се получи. Не знам защо! Направих тортата вечерта преди рождения ден. Блата го опекох с размер 24 см, стана сиропирах го, но въпреки това беше сух. Направих еклерчетата с размер малко по-голям от лешник, но се надуха само на височина и останаха мънички, но все пак успях да ги напълня. И сега за кремовете, не е ли много това количество желатин - 2 пакетчета? Крема ми стана тегав и жилав. Мисля следващия път да го направя само с 1 пакетче желатин. Не знам къде съм объркала, ако можеш дай съвет, защото много обичам еклерова торта и се надявам другия път да стане лека и пухкава, такава каквато е в моите представи. Поздрави и хубав ден.
    Яна

    ОтговорИзтриване
  37. Ох,Янче.Много ми е мъчно.Може и да е много желатина,намалих го на 30 г.Написала бях 40 г/това са 2 пакетчета/,защото 1 пакетче е за 500 мл течност.И като сметнах млякото и сметаната реших да го увелича,но явно е много.Извини ме миличка и не ми се сърди,моля те.А за сиропирането ... всека сам си го преценя.За него не мога да дам съвет,защото наистина е въпрос на вкус колко да е сочен блата.Извини ме отново.

    ОтговорИзтриване
  38. Йоли, няма за какво да се извиняваш, споделих защото исках съвет какво да променя за следващия път. Ще се пробвам с това предизвикателство отново :) За сиропирането разбира се, че въпрос на вкус аз просто предпочитам по кремести торти. На снимката твоята торта изглежда точно такава. И да те зарадвам, за вечерята бях заложила на твоето "кондор бльо с бешамел" и стана страхотно! Поздрави и приятен ден.
    Яна

    ОтговорИзтриване
  39. Ох,такава си ми душичка Янче!Благодаря ти мила и още веднъж се извинявам,че ти причиних такива ядове.

    ОтговорИзтриване
  40. Привет Йоли!Тортата изглежда стахотно и това ме провокира да се опитам да я приготвя.
    Искам да изкажа своята благодарност за прекрасната рецепта,която си споделила с всички нас и да ти благодаря за настроението което ни достави тази вкусна торта на семейния ни празник!
    Ти си невероятна!
    Поздрави!
    Дани

    ОтговорИзтриване
  41. Благодаря ти Дани.Чест е за мен,че сте посрещнали празника си с тази торта.Да ви е сладко на всички.Не ти ли стана крема на латекс,че много се бях изложила с желатина.Бях написала 40 г за крема и на Яна наистина крема стана като латекс.Ужас,заради мен!

    ОтговорИзтриване
  42. Ами аз да ти кажа, писах в рецептата твоите мерки,защото не знаех как да посоча колко съм използвала,понеже тук където съм, желатина е на пластини и пише за 500 мл течност колко пластини да използвам.Единственото нещо което мога да променя за следващо правене е да сиропирам повече блатовете с прясно мляко,особено втория.Ако искаш погледни снимките в блога ми.На вкус тортата беше чудесна,никой не направи забележка за консистенцията на крема.Всичко е от качеството на желатина мисля.

    ОтговорИзтриване
  43. Привет отново :) Да се отчета, направих втори опит с тортата, промених някои неща, сложих тъничък пандишпанов блат, който сиропирах. За еклерите направих отделен крем, там сложих много малко желатин и крема беше една идея по-течен отколкото трябва,но следващия път ще го коригирам. Останалия крем направих в количество каквото е в рецептата с 500 мл. мляко и с малко по-малко от 1 пакетче желатин (д-р Йоткер) и... тортата се получи лека и пухкава каквато бе в моите представи :)
    Виждам по коментарите, че при другите се получава чудесен резултат и с 2 пакетчета желатин, може би проблема е в мен и моят вкус, но при 2 пакетчета и двата шоколада в крема не ми се получи. Може би наистина има значение и качеството на желатина както е казала Гоголина.... не знам.
    Исках да споделя резултата от втория ми опит :)
    приятен и усмихнат ден :)
    Яна

    ОтговорИзтриване
  44. Златна си ми ти, Янче! Чудесно е, че нподеляш.Знаеш ли колко пъти съм променяла рецептите си точно от такива коментари? Много ми е важно, защото само така мога да се уча. Разбира се,че не всичко е точно в тях и веднага ги корегирам когато някой има оплакване и не се получава. Много,много ти благодаря наистина и се радвам,че е станала хубава тортата. Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  45. Здравей, Йоли!
    Много много харесвам и теб, и рецептите ти :) Вече пробвах портокаловия купол, шоколадовите листенца за украса и портокаловите корички-розички и всичко стана страхотно :) Утре имам рожден ден и мисля да пробвам еклеровата торта, но имам едно въпросче :) Понеже сама приготвям еклерите, можеш ли да ми кажеш рецепта за истинския яйчен крем за еклери? Този, който всички познаваме и обичаме :) Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
  46. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  47. Благодаря ти мила.Така се радвам,че харесваш рецептите ми.И весел празник утре.Лично аз предпочитам яйчен крем от 4 жълтъка,500 мл мляко,ванилия,захар на вкус и 4 с.л.брашно.Слагам и малко лимонова кора.След като се охлади добре го ръзбивам много добре с миксер и го смесвам с 1 ч.ч.бита сметана за да се олекоти.С този крем мисля,че еклерчетата са най-вкусни.

    ОтговорИзтриване
  48. Изглежда страхотна, Йоли! Ще изненадам гостите си с нея на рожденния си ден след месец.Но имам един въпрос - рецептата за еклерите за колко броя е - толкова колкото трябват за тортата, повече или по-малко?

    ОтговорИзтриване
  49. Хилял,много ще се радвам да я пробваш.Рецептата си е за доста еклери,които можеш да сервираш отделно,а да си отделиш само колкото ти трябват за тортата.Или пък направи 1/2 доза, тоест тестото да ти е от 250 мл вода,75 г масло и 150г брашно.Пак ще са повече,но не толкова много.Благодря ти и успех!

    ОтговорИзтриване
  50. Аз ти благодаря.Дано да се получи.А после, разбира се, ще ти се похваля с резултата. :)

    ОтговорИзтриване
  51. Йоли, ако не разполагаме с грил има ли друг начин да получим този загар...защото май във фурна не е много добра идея.

    ОтговорИзтриване
  52. О,хич пък не го мисли това.Като нямаш грел имаш горен реотан на фурната,нали?Пускаш фурната само на горен реотан да се загрее,слагаш скарата високо и върху нея тортата.Само за минутка и ще е готова.Наистина я дебни,буквално казано,че ще се овъгли за секунди.Гарантирам ти,че вътре ще си остане студена и стегната.А ако се притесняваш изобщо не я запичай.Поръси я с малко какао или настърган шоколад и ще стане повече от чудно.Благодаря ти за хубавия въпрос,наистина не всеки има грил на печката си.

    ОтговорИзтриване
  53. Златна си.Мерси!

    ОтговорИзтриване
  54. Здравей, Йоли!
    Приеми моите поздравления послучай представянето на твоята книга. Пожелавам ти тя да е първата от още много за напред.Бъди здрава и нека никога не стихва творческия ти ентусиазъм.
    Преди няколко дни направих еклер тортата-божественият крем и ефектният вид я поставят в челната десетна на моите любими торти. И тъй като я направих за семеен празник, получих "овации" и от моите близки. Но това, което постигнах е благодарение на теб, Йоли, на твоите подробни обяснения, снимки и готовността ти да споделяш опита си. Благодаря ти от сърце!
    Поздрави! Валентина

    ОтговорИзтриване
  55. Благодаря ти мила Вале за прекрасните пожелания и хубавите думи.Много си мила.Радвам се,че ти хареса тортата.Да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  56. Привет, Йоли!
    След като останах безкрайно доволна от тортата с поширани круши - твое произведение, която направих преди месец, сега реших да приготвя еклеровата ти торта, по повод предстоящия си рожден ден.
    Пробно днес направих доза еклери. Силно казано - направих, защото те не се получиха. Преди повече от 15 години съм правила, тогава - дали беше късметът на начинаещия, или друга причина - станаха великолепни. А сега - не. Просто не се надигнаха, останаха си като плоски курабийки.
    Тестото ми беше по-редичко, като сипвах с лъжичка в тавата, не оставаше като орехче, примерно, а се разливаше. А спазих рецептата и начина на приготвяне. Къде бъркам?

    Поздрави,
    Ина

    ОтговорИзтриване
  57. Здравей Инче.Първо да ти благодаря за тортата с крушите.Много се радвам,че си я харесала.За мен това е едно изискана и фина торта.Много ме зарадва!

    Еклерчетата - щом ти е станало по-редичко тестото значи са му дошли в повече яйцата.Може да са били по-големи.Нищо де,изобщо не е фатално.Пробвай пак с малка доза.С миксера става за нула време.Като почнеш да прибавяш яйцата едно по едно,следи си сама гъстотата на тестото.Трябва да е меко,лъскаво и пластично,но да не пада,да не тече от лъжицата като гребнеш,а да си остава на топчица.И като видиш,че е така,просто спираш да прибавяш яйца.Пробвай и така и кажи после.И с печенето внимавай - 180 до 200* на загрята фурна и без да отваряш вратата по време на печене.Нека добре се изпекат,не се подлъгвай по цвета им.Те са си златисти така или иначе,но това не значи,че са изпечени.Ако са по-меки ще спаднат като ги извадиш.Трябва като ги почукаш с пръст да са твърди отвън и да "бият"на кухо.

    ОтговорИзтриване
  58. Йоли, така съм се заПалила по теб и рецептите ти(които вече успях да отворя) че снощи До 12 ч съм била в кунята. Тази вечер продължавам с Тази торта, утре е Р Д на мъж ми и трябва да съм готова! Много добре ми изглежда, но искам да те питам две неща-колко време се пекат еклерите и това количество на крема не е ли малко и за пълнене на еклерите и за заливка? Много ти благодаря

    ОтговорИзтриване
  59. Биби, голяма си скица!Ама така пък да ти се радвам! Благодаря ти скъпа!

    Виж сега,първо за крема.Основата е от 500 мл мляко. Не забравяй,че като го разделиш на две прибаваш по 100 г шоколад към всяка част и после и 1 ч.ч.разбита сметана, а тя като се разбие бухва двойно.Точно тази торта,която виждаш не съм я направила много висока.Винаги можеш да направиш двойно количество крем,и да остане ще си го хапнете така.сама си прецени.Еклерите - ох,ами докато се изпекат,знам ли?Никога не засичам.Може би около 20-тина минутки.Не отваряй вратата на фурната по време на първите 10-15 минути.После ги погледни.Трябва да са твърди отвън и да "бият"на кухо като ги почукаш с пръст.Успех и чакам после да споделиш резултата.

    ОтговорИзтриване
  60. Моля ми Йоли,
    Ето че ден след РД, вече мога да ти споделя, че всичко на трапезата беше по твои рецепти - картфени крокети( прекрасни), слънчогледов дип( идеален), охлюви с маслини от бутер тестото(брилянтни), спаначени бискитки(уникални), зеленчукова торта с пълнеж снежанка украсена по твоя начин( произведение на изкуството), сьомга със сос ( чудесна) И накрая еклер тортата(божествена) която можеше да я направя малко по сочничка но next time! Изказвам ти цялата си благодарност и признателнот към теб, че те има, че си надарена от Бог да бъдеш такава и да радваш толкова много хора!!! Прегръщам те и чакам с нетърпение на живо да те видя!!!
    Биби

    ОтговорИзтриване
  61. Ей,чета и се шашкам!Ама какво момиче си ти!Много,много ти благодаря,Биби.И аз те прегръщам и те чакам с нетърпение.

    ОтговорИзтриване
  62. Пак привет от мен, Йоли!
    Еклерите ги направих - при мен даже повече от 20 мин. печене изискваха, просто ги наблюдавах през стъклото на фурната и когато добиха златист цвят, изключих, след 5 мин. отворих малко вратичката, след още 5 мин. - още повече. Така не спаднаха, а станаха точно такива - "звънтящи", леки и ефирни, като хартиени. Като ги напълних (обикновен млечно-яйчен крем), станаха много вкусни. Това беше пробна мини-доза, колкото домашните да знаят какво ги чака след няколко дни :-)
    Понеже сега ще захващам да правя блата за тортата, но не точно той ме притеснява, реших да питам в аванс - колко мл е чаената ти чаша, да знам каква да ползвам при оразмеряванет за крема. Както и Биби, и мен той ме притеснява - ще стигне ли, да стигне и да остане по-добре, отколкото да трябва да правя нова доза, когато и времето ми вече ще е кът.

    Поздрави и пожелания за приятни, слънчеви почивни дни!
    Ина

    ОтговорИзтриване
  63. Инче,сигурна бях,че ще станат превъзходни!Улучила си ги точно навреме с печенето!Браво на теб!

    Давай и ти така с крема,я направи доза и 1/2 , пък и повече да е,не е беля, ще го хапнете така.Наистина зависи колко "кремозна" искаш да ти е тортата.

    ОтговорИзтриване
  64. Прекрасна е тортата!Тъкмо я правя,но в последствие не можах да разбера намазвам блата с тъмния крем.А еклерите пълня със светлия? А после с какво заливам еклерите?

    ОтговорИзтриване
  65. Благодаря ти.Много ще се радвам,ако ти хареса.Написала съм,че еклерите се пълнят с кафевия крем.Първо върху блата намазвам малко бял крем, върху него,ако е останал кафяв от пълненето на еклерите намазвам и нега.После пареждам еклерите и заливам с останалия бял крем.Но ти винаги можещ да направиш обратното,ако ти харесва повече.Целта е да има контраст в пълнежа на еклерите и основния крем.Това е.Успех и да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  66. Йолии :) Стана Прекрасна...Великолепна.Благодаря за хубавата торта.Вкъщи всички много я харесаха и се изяде супер бързо :)
    Мисля,скоро пак да я направя :)

    ОтговорИзтриване
  67. Аз ти благодаря Боби!Толкова се радвам,че е станала хубава торта.Да ви е сладко на всички и хубава неделя.

    ОтговорИзтриване
  68. Благодаря за хубавата рецепта. Малко я преработих, защото моите хора предпочитат шоколадов крем (и удвоих количеството на крема). Вече правя тортата за четвърти път и винаги се изяжда светкавично. Браво!

    ОтговорИзтриване
  69. Браво на теб!Няма начин да не е прекрасно с повече шоколадов крем!Благодаря ти за идеята и да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  70. Какво имате предвид с "течно масло"? :)

    ОтговорИзтриване
  71. Имам предвид стопено масло.Тоест,масло в течно състояние.Съжалявам,че не е ясно,веднага ще го корегирам.Благодаря.

    ОтговорИзтриване
  72. Здравей Йоли, сладкиша ти е страхотен...Имам един въпрос относно крема.Мога ли да го използвам за торта покрита с фондан, или е доста мек за такава?
    Предварително ти благодаря

    Ема

    ОтговорИзтриване
  73. Не е мек,Еми,но не е и за фондан.Страхувам се,че ще ти го размекне.Не рискувай.Крема може да го ползваш за пълнеж,но за измазване си направи маслен.Благодаря ти много.

    ОтговорИзтриване
  74. здравей Йоли много ми хареса торта ти и искам да я направя само да те попитам относно желатина като казваш да не го разтваряме имаш в предвид да го изсипем директно от пакетчето в крема или аз съм разбрала погрешно? Питам те защото не съм много веща в сладкарството а искам да се опитам да направя твоята торта.:)

    ОтговорИзтриване
  75. Да,принципно когато изсипваш желатин в нещо горещо той се разтваря от топлината.При условие,че и крема е още горещ няма проблем да се разтвори и така.Но ако не искаш да рискуваш си го стопи първо него с малко водичка на водна баня. Успех и да ви е сладко.

    ОтговорИзтриване
  76. благодаря ти Йоли за отговора и съвета после ще споделя крайния резултат. усмихнат ден от мен :)

    ОтговорИзтриване
  77. Благодаря ти Йоли за страхотните рецепти, които ни поднасяш по толкова красив начин :) Вчера направих еклеровата торта по повод рождения ден на съпруга ми и стана страхотна.Използвах готови еклери. Преди време правих тортите " Естерхази" и "Династия" наистина страхотни попадения,а и гостите ми винаги са доволни от вкусния резултат ;) Бъди жива и здрава и продължавай да ни радваш с нови изкушения.

    ОтговорИзтриване
  78. Мммм,страхотно! Избрала си си най-хубавите торти. И на мен са ми любими. Благодаря ти от сърце за милите думи и доверието. Да ви е сладко на всички у дома.

    ОтговорИзтриване
  79. Здравей, Йоли. От много време следя твоя блог, но като начинаеща готвачка, чак сега се престраших да пробвам тази торта :) Много ми се иска в самия пълнеж да сложа някакъв плод. Мислиш ли, че е добра идея, дали ще си пасне като вкус с този крем ? Спряла съм се на череши, ягоди или вишни.Също така под каква форма е препоръчително да са - пресни, на сладко ? Благодаря ти предварително

    ОтговорИзтриване
  80. Здравей,много се радвам,че си решила да направиш тази торта,благодаря ти за доверието.Разбира се,че ще стане много добре с плодове,особено с тези,които си избрала.И разбира се,пресни,непременно пресни,още повече,че сега са в изобилие.Бих те посъветвала да заложиш само на ваниловия крем,да пропуснеш шоколадовия.Той няма да кореспондира особено добре с плодовете.Но с белия крем ще е чудно.Благодаря ти отново и успех с тортата.Ще чакам да кажеш после как се е получило.

    ОтговорИзтриване
  81. Направих днес тортичката за 6-та месечинка на нашия син.Мисля,че се получи,със сигурност няма да се гребе с лъжицата като една друга еклерова торта. :)
    Единствената промяна,която си позволих,че не залях с белтъчната глазура понеже не обичаме белтък.

    ОтговорИзтриване
  82. Много се радвам, че се е получила хубава торта. Разбира се, че ще промениш нещата според вкуса си, от това по- хубаво няма. Благодаря ти от сърце, да е живо и здраво малкото сладурче!

    ОтговорИзтриване
  83. Здравей, Йоли направих тази торта и стана страхотна. Благодаря за рецептата и за това, че си създала един страхотен блог. Бъди все така чаровна и всеотдайна към нас читателите! Антония

    ОтговорИзтриване
  84. Благодаря ти мила Тони.Така се радвам,че се е получила хубава торта.Да ви е сладко на всички.Бъдете ми здрави!

    ОтговорИзтриване
  85. Здравей, Йоли направих еклерова торта за рождения ден на дъщеря ми,стана перфектна,много сполучлива рецепта.Благодаря!!!

    ОтговорИзтриване
  86. Много се радвам,Анелия.Не ти,аз на теб благодаря за доверието.Да е жива и здрава дъщеря ти,макар и със закъснение.И разбира се,да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  87. Благодаря за страхотната рецепта!

    ОтговорИзтриване
  88. Здравейте , Йоли. Първо честита 2014г. желая Ви много лични и професионални успехи и да продължавате да ни радвате с оригиналните си и много вкусни рецепти.Направих еклеровата торта за новогодишната нощ,позволих си само да използвам за блат от новата шоколадова торта с подправки и направих двойна доза крем, гостите ми бяха възхитени.Направих и солената торта за N-ти път,освен че е много вкусна е изключително атрактивна. Ще се говори за тази вечеря . Благодаря ти от сърце

    ОтговорИзтриване
  89. Благодаря ти от сърце за поздравите,доверието и хубавите думи.Много съм щастлива,че избра рецепти от блога ми за празничната ви трапеза.Щастлива и успешна да е 2014г и за теб и близките ти.

    ОтговорИзтриване
  90. Zdravei Yoli,
    obojavam torti s mnogo krem tazi e tochno za men i estestvenno ia napravix dvoina doza za 35-40 choveka i stana straxotna..pochti vsiaka nedelia v kashti ima goliamo parti s torta ot tvoite(vseki pat razlichna) za radost na priateli i komshii..kakvo da se pravi xobito mi e da pravia torti i ima goliam broi jelashti da gi probvat ))) Ti si straxotnata prichina da se zapalia po sladkarstvoto.Blagodaria ti.Xybav den.
    Pozdravi
    Valentina

    ОтговорИзтриване
  91. Не мога да повярвам на всички тези коментари. Снимките наистина изглеждат винаги страхотни и рецептите също. Каквото и да съм направила обаче никога нищо не ми се е получило както трябва. Имам чувството, че нещо липсва в рецептите и не е обяснено както трябва или просто са спестени детайли. Нямам претенции да съм супер готвач, но винаги всичко ми се е получава с изключение на тези рецепти. Голямо разочарование. Съответно и тортата не ми се получи изобщо.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей. Първо да кажа Честита Нова година. Жела я ти много здраве, усмивки и по-малко разочарование по отношение на готвенето. Ужасно съжалявам да чуя тези думи, просто не знам какво да ти отговоря. Възможно е рецептите ми да не са добри, възможно е да имам пропуски, категорично нищо не спестявам, пиша ги така, както ги и правя. Но някак си не мога да повярвам, че нищо не се получава. От нито една опитана рецепта? Все нещо трябва да се получи добре. Наистина не знам какво да кажа. Много съжалявам за разочарованието ти, мога само да ти предложа да опиташ рецепти от другите блогове и да забравиш за този. Няма смисъл наистина да се мъчиш с рецепти, които не се получават. Все пак искам да ти благодаря за това, че си опитала рецептите ми, независимо, че не са се получили добре. Наистина от сърце ти пожелавам много хубава година и страшно съжалявам, че изгубих в твое лице един читател и може би фен. Благодаря ти отново, бъди здрава.

      Изтриване
  92. И как бе, г-жо Анонимна на всички други ни се получават рецептите на Йоли, единствено на Вас не се получиха?! Да, действително когато изпълняваш дадена рецепта за първи път, е нормално да има някакви различия с оригинала (и на мен се е случвало), но ние тук ги споделяме с Йоли и заедно решаваме проблема....и при следващия опит нещата се случват! Ама чак пък нищо, никога да не Ви се получи от нито една рецепта! Нещо не е наред във Вас г-жо, не в рецептите на Йоли!...И определено негативното Ви отношение и анонимното Ви коментиране, го доказват! Ани Канева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, благодаря ти за подкрепата. Много се шашнах на думите на госпожата. Признавам, че ми стана много кофти. Не съм безгрешна, не съм и професионалист, а само любител. Греша, и то непрестанно. Опитвам се да се уча от това и мисля, че успявам. Просто се изненадах, че нито една рецепта не се е получила... ха сега де. Най-добре е госпожата наистина да потърси рецепти другаде. Не искам да се разочарова от готвенето, защото не и се получават моите рецепти. Благодаря ти още веднъж. Добре, че има хора като теб за да ни усмихват!

      Изтриване
  93. Какви ги дрънка тази госпожа ? Няколко пъти правя Дулсе де лече , става перфектна ! Днес реших да пробвам Еклер торта . Още не е готова но надявам се и тя да ми се получи . Слънчев ден желая Йоли ! Поздрави Тодорка Колева .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Доре, няма нищо странно. Не и се е получило на жената, много жалко наистина, но се случва. Хора сме, и аз греша доста често. Много се радвам, че ти харесва тази торта. И у нас се хапва с удоволствие. Надявам се да останеш доволна и от еклер тортата. Много ти благодаря за доверието. Много!

      Ако искаш да следиш нови рецепти заповядай в сайта ми yoli.bg, тъй като тук няма повече да публикувам. Благодаря.

      Изтриване
    2. Привет Йоли ! Стана страшно вкусна тортичката ! Направих я с готови еклери , всичко друго спазих по рецептата . Почерпих гостите ми за Тодоров ден , останаха очаровани . Благодаряти за споделените рецепти ! Честита Баба Марта ! Поздрави - Тодорка Колева .

      Изтриване
  94. Поздравления Йоли , и за Еклер тортичката ! Страшно вкусна стана , почерпих си днес гостите за Тодоров ден . Поздрави Тодорка Колева .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието, Доре. Много се радвам, че ти хареса тортата. И най- вече, че си в избрала за празника си. Бъди ми жива и здрава! Ако искаш да следиш нови рецепти, заповядай в сайта ми yoli.bg, тъй като тък няма да публикувам повече.

      Изтриване
  95. Йоли, мисля че сгафих само едно нещо... току що я направих тортата, но светлия крем, стоеше на точици и си мисля, че е от желатина... явно не бил добре стопен, какво ще стане ако не е напълно стопен? Иначе еклерите ми се получиха, малко твърдички станаха, но съм сигурна че ще омекнат залети под крема. Имам и още един въпрос, ако до утре сутринта останалите еклери не омекнат да ги залея ли със захарен сироп или по-добре не?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нищо не е станало, мила. Изобщо не обръщай внимание, не пречи, че има тук-там нестопен желатин. Всъщност, той просто е станал на бучици не защото не е бил стопен, а защото е станал топлинен шок от смесването на топло и студено. Получава се понякога, не се тревожи. Еклерчетата ще омекнат със сигурност, а и по-добре да са твърдички в началото. Много, много ти благодаря. Надявам се всички да харесат тортата.

      Изтриване
    2. Тортата беше великолепна просто. Еклерите се получиха, бяха си омекнали идеално на сутринта, бях сиропирала блата, ама си мислех че ще стане на каша, е не беше. Хареса се на всички много. Единственото което не ми се получи, като приключих с белтъците и ги бях разнесла върху тортата, я сложих във фурната,включена единствено отгоре, и не само че не се запече, както ти си го показала на снимката, ами и самата торта тръгна да се разтича, хубаво че я наглеждах постоянно, че я махнах и бутнах в хладилника, та не стана необратим гаф, поправих се и сложих допълнително карамелизирани ядки отстрани.

      Изтриване
    3. Ех, че хубаво! Много, много ти благодаря още веднъж за доверието. Радвам се, че тортата се е харесала на всички. Желая ти една прекрасна неделя!

      Изтриване
  96. Здравейте! Прекрасна торта, но искам да попитам проблем ли ще е ако направя тортата един ден по- рано или може да и спадне белтъчената глазура?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей. Ще се радвам да опиташ тортата и още повече, ако ти хареса.

      Не, няма да спадне белтъка за един ден. Ако с притесняваш, просто сложи още малко захар в белтъците. Тя служи за консервант и ще ги сърхани добре. Ще е хубаво, ако обгориш малко глазурата. Това ще запази допълнително формата и. Благодаря ти за доверието.

      Изтриване
  97. Ганка Неделчева
    Направих тортата за Гергьовден, но без бялата глазура отгоре.
    Обрах овациите на всички. Получи се страхотна торта. Крема стана чуден. Блата най-отдолу го направих пандишпанов и леко го сиропирах. Тортата стана сочна и парчетата се режеха много правилно.
    Благодаря за рецептата!
    Скоро ще я направя отново, че от тази успях да опитам само едно тънко парченце.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за доверието и хубавия коментар, Гане! Много ме зарадва! Да ти е сладко ... следващият път като успееш да си хапнеш.

      Изтриване
  98. Здравей, Йоли! Принципно не обичам да оставям коментари, но няма как да се въздържа. Не обичам сладкарството,защото всичко е под мярка и все не ми се получават нещата. За първи път правих еклери по твоя рецепта, защото си го написала като за "индианци". Получиха се страхотно,реших да направя и тази торта-стана от първия път. Адмирации за рецептите и за описанието им. С уважение, Светла Величкова!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Светле! Изобщо не можеш да си представиш колко ме зарадва този коментар! Благодаря ти за доверието и добрите думи. Изключително съм щастлива, че се е получило добре. Ура..... голям кеф!

      Изтриване
  99. Мила ми Йоли,направих Еклер тортата за рождения ден на Силве.Правила съм много от твоите торти,знаеш и винаги за специални поводи.И този път не сбърках като ти се доверих.Великолепна е тази торта!Гостите ни останаха очаровани!Благодаря от мен и цялото ми семейство!Публикувала съм снимка на стената ми във Фейсбук:) Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, сладурке! Къде си ми ти! Така ми се иска да те видя! Много е далече тази Испания от мен в момента. Благодаря ти мила. Много, много ме зарадва! Прегръщам те и аз!

      Изтриване
  100. Здравейте, Йоли!
    Бихте ли ми казали дали мога да използвам крема за по-сложни украси с шприц и др.?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей и от мен! Да, няма да има проблем, гъст е този крем и ще стане за шприцоване. Но трябва да внимаваш в кой момент ще го направиш. Ако кремът е започнал вече да се желира няма да стане. Трябва да го улучиш докато е стенел много гъст, но все още е мек. Благодаря ти за доверието.

      Изтриване
  101. Йоли, благодаря за рецептата. Много е сполучлива и я препоръчвам на всички, които искат да я пробват. :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз искам да ти благодаря за доверието, хубавия коментар и препоръката. Много, много се радвам, че ти е харесала тортата! Да ти е сладко!

      Изтриване
  102. Здравейте! Тортата изглежда невероятно. Висля да я направя другата седмица за РД на майка ми. Но исках да ви попитам с какъв размер е формата, в която печете блата? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце за доверието! Много ще се радвам, ако тортата се хареса на всички! Формата е стандартната за торти 26 см. Може и в 24 или 28 см. Няма голямо значение. В единия случай става малко по-висока или обратното.

      Изтриване
    2. Благодаря Ви! Ще споделя за резултата :)

      Изтриване
  103. Разкошна торта! Благодаря, Йоли! Всички вкъщи са във възторг!

    ОтговорИзтриване
  104. Соня Кръстанова24 ноември 2023 г. в 12:16

    Здравейте, Йоли,
    Правих тази торта преди години. Страхотна е! Днес исках да ползвам рецептата Ви за еклери от линка по-горе, но за съжаление не се отваря, или поне при мен не работи линка.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Соня. Извини ме за неработещата линк-връзка. Оправих я.

      Изтриване
    2. Соня Кръстанова26 ноември 2023 г. в 17:40

      Благодаря! Заемам се :)

      Изтриване