четвъртък, 29 юли 2010 г.

Плодова торта






Продукти за блата

1 яйце
2/3 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. кисело мляко
75 г течно масло
1 ч.ч. брашно
1/2 ч.л. бакпулвер
1 ванилия
2 праскови

Продукти за крема

400 г заквасена сметана
150 г захар
1 опаковка ванилов пудинг без варене
500 г праскови или кайсии
2 пакетчета желатин (20 г)

Продукти за плодовото желе

500 г праскови или кайсии
100 г кафява захар
1/2 ч.ч. вода
2 пакетчета желатин (20 г)

За гарниране

2 белтъка
80 г захар
1 ванилия
плодове по избор





Приготвяне

*  Разбийте яйцето със захарта на пухкав крем. Прибавете млякото,а след това и маслото. Пресейте брашното с ванилията и бакпулвера. Добавете ги към сместа и изсипете тестото в кръгла тортена форма,покрита с хартия за печене. Нарежете прасковите на резенчета и ги наредете върху тестото. Изпечете блата в предварително загрята на 180* фурна.






 *  За крема пасирайте до гладкост плодовете заедно със захарта. Стопете на водна баня желатина с малко вода и го сипете в плодовото пюре. Разбъркайте сметаната,а пудинга разбийте според описанията на опаковката. Смесете двата крема,прибавете към тях и плодовата смес и разбъркайте добре. Сложете блата в тортена чиния и го стегнете с пръстена на тортената форма. Върху него изсипете крема и оставете в хладилника да се желира поне за 3-4 часа.

*  За плодовото желе нарежете плодовете и ги карамелизирайте с кафявата захар. Добавете водата и варете докато карамела се разтвори. Отстранете от огъня и сипете желатина. Той ще се разтвори от горещите плодове. Пасирайте всичко и след като плодовата смес се охлади я изсипете върху желирания крем. Върнете тортата отново в хладилника за да се стегне и плодовото желе отново за 3-4 часа.

*  Разбийте белтъците със захарта и ванилията докато образуват твърди връхчета. Намажете с глазурата тортата отстрани,а отгоре гарнирайте с плодове по избор. За да останат максимално свежи ги намажете с малко стопен желатин. Да ви е сладко!









.

39 коментара:

  1. Йоли,
    ако ти се струва че липсва
    парченце да знаеш че съм си
    го похапнала с невероятно удоволствие :)
    Ако трябва да се изразя "по така" :
    размазващо е!!!!!!
    Прегръдки и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  2. Хехе, тази торта ми изглежда позната ....:)))
    Прекрасна е Йоли! Виждам, че и ти харесваш кремчетата на Dr. Oetker. Последният ми сладкиш с круши е именно с Gala vanille-mandel. Много са практични.
    Тортичката изглежда много сочна и ароматна. А за декорацията адмирации. Отново си вложила творчество!
    Прегръдки и лека вечер

    ОтговорИзтриване
  3. Хе,хе, Йоли,
    нямаше те известно време, но пък се връщаш с гръм и трясък и то какъв - сладък и очарователен. Тортата изглежда превъзходно, пък щом е плодова, още повече. И толкова много плодове, кой от кой по ароматен и неустоим.
    Прекрасно !

    ОтговорИзтриване
  4. Аууууууу! Това изглежда божествено!
    Е стига вече! Аз кога ще успея да ги пробвам? :)
    Наистина е невероятна! Аз не бих я срязала! :))))

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Ах,момичета,благодаря ви много.Тортичката я правих преди цели 2 месеца и все не ми оставаше време да я публикувам.Пак ме няма в София,преди септември няма да се появя,а и имам големи проблеми с нета.Разбира се,не ви забравям,имам достатъчно ненаписани рецепти,които си чакат реда.Благодаря ви още веднъж и почивайте активно,че лятото взе да свършва.

    ОтговорИзтриване
  6. Ако някой случайно ти каже някога, че има и други като теб, да не вземеш да му повярваш!

    Неповторимо си Йоли!

    И няма по-вкусно! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Йоли,
    Чудесно, свежо и естествено - неустоимо плодово изкушение. Изглежда ароматно, лятно и много красиво.
    Поздрав и усмихнати дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  8. Напълно подкрепям думите на Драго! :)
    Йоли, благодаря за милите думи!
    Хиляди целувки от мен! :)

    Руми

    ОтговорИзтриване
  9. Смятам да се помъча да направя тази торта за рождения ден на един специален човек, ама се почудих дали е възможно заместването на прасковите или кайсиите със сезонен плод като за пример портокал. Понеже ми е малко сложно да намеря праскови по това време освен ако не са консервирани, на компот и какви ли не още обработки, ама наистина бих предпочела пресните плодове.

    ОтговорИзтриване
  10. Ани,разбира се,че ще стане чудесно с портокал.Само го филирай първо за да отстраниш ципите,а и да стане по-красиво.Можеш да сложиш резенчета мандаринки,банани,ябълки нарязани на чипс ,но с кората ... круши,за червеничко - няколко коктейлни череши...и каквото ти хрумне.Като ги глазираш с желанин ше изглежда привъзходно.Весели празници и благодаря.

    ОтговорИзтриване
  11. Много благодаря за помощта и бързият отговор, за мое щастие има още време за приготовление, ама един ....два въпроса като имаме в предвид, че заместваме в блата кайсиите с портокал, тъй като никога не съм пекла портокали, не съм сигурна дали ще се получат същите чудесии като при ябълки,каисиики и т.н. А и за глазурата забелязах, че е кафявка, точно как се получава този 'ефект'? Съжалявам за новаторските въпроси, ама много МНОГО благодаря в аванс за всичката помощ!

    ОтговорИзтриване
  12. Ани,дано не съм закъсняла много с отговора.Глазурата е кафява,защото малко съм я поопърлила с домакинска горелка за брюле.Дано се получи наистина добре с портокали.И на мен ми е интересно какво ще кажеш после.Благодаря ти много.

    ОтговорИзтриване
  13. Здрасти опитахме тортата с ябълки и се получи превъзходно! Адски вкусно за хапване, а и не е никак тежко за ядене. Тестото ни се получи леко по твърдо отколкото трябваше но за първи опит си е супер!

    ОтговорИзтриване
  14. Много се радвам,Ани.Да ви е сладко и благодаря от сърце!

    ОтговорИзтриване
  15. Здравей, тортата ти изглежда превъзходно, реших и аз да зарадвам приятеля ми с нея, но тъй като по това време на годината няма много праскови се питам може ли прасковите да се заместят с банани. Ще съм ти много благодарна като експерт ти да ми отговориш,
    защото не съм много добра с тортите правила съм само Гараш.
    Поздрави Йоли, наистина е невероятно украсна, и много вкусна предполагам. :) :)

    ОтговорИзтриване
  16. Много ще се радвам,ако я направиш миличка.Не се притеснявай за плодовете,винаги можеш да ги заместиш със сезонни.Ако искаш да е по-ароматна я направи с ягоди вместо с праскови.Направо си купи замразени от големите магазини за хранителни стоки,ако ти се струват скъпи пресните.това за самата торта.А украсата - ето какво ти предлагам аз : вземи една ябълка и без да я белиш я нарежи на тънки лентички с белачката за картофи.Така ще можеш да направиш прекрасни розички за отгоре.Просто ги увий на спиралка.Но веднага ги намажи с желатин за да не потъмнеят.Между тях сложи резенчета банани,филирани портокали и няколко пресни ягоди за цвят.Глазирай и тях и готово.Ще имаш богата плодова украса - грейнала като слънце.Ако имаш още въпроси с радост ще ти отговоря.Поздрави и успех!

    ОтговорИзтриване
  17. Преди седмица направих тортата - стана уникална! Е, посмених плодовете с каквото разполагах вкъщи, но пак стана великолепна. Само дето за такива новаци в кухнята като мен не е лошо да се спомене колко време трябва да стои в хладилника, за да стегне хубаво желатина :-)))

    ОтговорИзтриване
  18. Много благодаря. Веднага ще напиша колко време е добре да престои една торта с желатин. Много те моля да ме извиниш за пропуска. Но да знаеш, че е най-добре сама да пробваш как се е желирало с лек допир на ръката.Всеки продукт се желира за различно време. А ти изобщо не си новак щом се е получила хубава торта, независимо от моя пропуск. Благодаря ти отново и да ви е сладко на всички!

    ОтговорИзтриване
  19. пак аз,искам и тази торта да спретна,та да ми е плодова цялата маса:)))и сега разбитите на сняк белтъци,които се слагат накрая само така ли остават без нищо друго да се правят.т.е.сурови?Горелка нямам ,за да ги покафеня....и се чудя дали няма да се свлекат от тортата дори и в хладилник?Или да си спестя ядовете и да ги заместя с бита сметана?

    ОтговорИзтриване
  20. Белтъците се слагат наистина в последния момент под загрят грил.Веднага покафеняват и няма нищо страшно за самия сладкиш.Белтъците са разбити само със захр без нищо друго.Пробвай с тях,сметана и без това слагаме май на всичко.Няма да се свлекат от сладкиша в хладилника толкова бързо,но наистина са хубави като се добавят в последния момент.

    ОтговорИзтриване
  21. миличка,благодаря ти за прекрасната рецепта.Тортата стана великолепна,без да преувеличавам и на вид и на вкус,дори не сложих нито белтъци,нито сметана,защото ми хареса повече с пластовете.Страхотна си,радвам се ,че съм част от блога ти и мога да се уча от хора като теб!!!

    ОтговорИзтриване
  22. Ми сладурка си и това е то!Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  23. С какво може да се заменят прасковите през това време от годината , благодаря предварително. Изглежда много вкусна.

    ОтговорИзтриване
  24. Благодаря и аз.Тортата е лека и ароматна.Няма никакъв проблем да се направи със замразени плодове - ягоди,малини,праскови,кайсии,сливи.Не е нужно да са пресни,щом не са зедонни.Може и с компот от праскови или кайсии.А ако не държиш конкретно на вкуса,който аз съм предложила,може да се ползват портокали или манго.Но това са по-скъпи плодове.Няма смисъл.За блата можеш да набодеш резенчета ябълки.Крема може да го направиш с пасирани плодове от компот кайсии или праскови.Желето също.А за украса можеш да нарежеш един портокал на тънки кръгчета и готово.Същото можеш да импровизираш и с червени плодове.С други думи,май искам да кажа,че най-добре е да ползваш плодове,които в къщи всички обичате.Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  25. Йоли, мисля да правя тази торта. Изглежда страшно апепитно, но ми се иска за сложа праскови от компот в блата. Според теб дали ще стане тикляв...все пак плодовете от компот са по воднисти?

    ОтговорИзтриване
  26. Ще стане, не се тревожи. Изцеди ги хубаво и нарежи на по- малки парчета. И ще е ОК . Благодаря ти, ще се радвам да опиташ тортата.

    ОтговорИзтриване
  27. Здравейте,днес ще правя тортата,но не разбирам дали желатина да е по 20 грама всяко пакетче или общо

    ОтговорИзтриване
  28. Много ще се радвам да опиташ тортата,Деси.Можеш да комбинираш различни вкусове,както на теб ти хареса.Например и с ягоди,череши и кайсии ще стане чудно,не е нужно да спазваш точно това,което съм написала в рецептата.

    В България 1 пакетче желатин е от 10г.Датова съм написала и двете мерки ... и като пакетче,и като грамаж.Някои си купуват насипен желатин и ще им е по-удобно да си го претеглят.В пакетчетата е размерен по 10г.Така че,слагаш 2 пакетчета в крема и 2 в желето и готово.Успех и благодаря.

    ОтговорИзтриване
  29. Аз благодаря,купих 4 пакетчета,но се замислих като прочетох 20 грама сега съм спокойна

    ОтговорИзтриване
  30. След 12 часа кремът се желира много слабо и се разтича- най-вероятно съм допуснала грешка. Може ли да се направи нещо и какво? (Различно от това да отида да купя друга торта , тъй като е за утре.. а не се получи. Предполагам грешката е в изпълнението ... на снимката изглежда напълно правилно.. Благодаря предварително Ивона

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, много съжалявам да чуя това, Ивона. Погледнах продуктите в рецептата. 2 пакетчета желатин дори е много, категорично трябва да стегне добре. Всяко е за 500 мл течност, просто не е възможно да не стегне. Не е в теб грешката, ако си спазила пропорциите. Предполагам, че желатина е бил стар, слаб или нещо такова. Аз купувам само на др Йоткер, българският ми мирише неприятно. Какво да направиш сега .... ако кремът ти не е стегнал и е съвсем течен ще трябва да го изгребеш с лъжица и да сложиш още желатин. Няма друг начин, просто трябва да го махнеш от тортата. Надявам се, че е в ринг или в тортена форма. Другият вариант е да го махнеш и смесиш с масло, но няма да стане хубаво като вкус. Просто плодовата торта не се връзва с маслен крам. Успех ти желая, надявам се все пак да е стегнал крема. Непременно ми пиши какво се е получило.

      Ще се радвам, ако вече пишеш в сайта ми yoli.bg, тъй като тук повече няма да публикувам нови рецепти, а и ми е трудно да се занимавам и с блога и сайта. Благодаря ти за разбирането и весели празници!

      Изтриване
    2. Йоли, просто не исках да започвам в новия сайт на чисто с моите обърквации..
      Махнах крема и вместо него разбърках направо само пудинг. Направих нещо като бразилския сладкиш за същия ден. И от двете няма и следа вече.. Извинявам се за коледното безпокойство просто ме обзе моментна паника. Последно "Коледните меденки" всеки следващ ден са все по хубави и още на третия става време за втора доза- мини работилница се заформи тук.. Весело прекарване на последните часове от този декември:) Ивона

      Изтриване
  31. Йоли, тортата е чудесна!! Направих я за подарък на едно мило момиче, което предпочита плодови торти. Много я хареса. Аз използвах праскови и направих точно по рецептата, с изключение на белтъците. Аз украсих отстрани с кайсии.
    Благодаря ти за чудесната рецепта!!
    Даниела

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, така се радвам, Диди! Благодаря ти много за доверието и милите думи! Да ви е сладко на всички!

      Изтриване
  32. Привет Йоли. Готвя се да правя тортата и имам един въпрос - как се карамелизират плодовете за плодовото желе? Съжалявам, но съм новак и задавам много въпроси при всяка една рецепта ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей и от мен. Няма проблем, не е нужно човек всичко да знае, а и няма как. Карамелизирането е винаги до стопяване на захарта и получаване на приятен златисто-кафяв цвят. посипи плодовете със захар и ги остави на котлона докато захарта започне да се стопява и става с карамелен цвят. Тъй като плодовете отделят вода няма да се получи гладка еднородна маса, остават кристали. Тук целта е само да имат карамелен вкус. Затова след това се слага вода и се получава карамелен сироп. Благодаря ти, ще се радвам да опиташ тортата.

      Изтриване
  33. Здравей Йоли .Не успях да намеря пудинг без варене и взех на Др. Йоткер оригинлен пудинг , който се вари около минута. Мога ли да го използвам?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, изобщо не се притеснявай. Просто с пудинг без варене е по-лесно и бързо.

      Изтриване