петък, 31 януари 2014 г.

Пълнозърнести крекери







Продукти

250 г пълнозърнесто брашно
1 ч.л. бакпулвер
100 г фини овесени ядки
50 г ленено семе
25 г тиквени семки
25 г слънчогледови семки
1 с.л. сол
1 с.л. кафява захар
1 с.л. олио
250 мл вода

150 г микс семена за поръсване









Приготвяне 

* Смелете слънчогледовите и тиквените семки. Смесете ги с овесените ядки, брашното, бакпулвера, солта, захарта и лененото семе. Разбъркайте и добавете олиото и водата. Омесете тесто, покрийте го с найлоново фолио и го оставете да престои 30 минути на стайна температура.

* Разделете тестото на три части. Всяка разточете на тънка кора с дебелина около 3 мм. Разточвайте върху набрашнен лист хартия за печене. Намажете корите с вода и плътно ги посипете с микса семена. Притиснете леко с точилката за да може семената добре да залепнат.

* Загрейте фурната на 160*. Пренесете корите заедно с хартията в три отделни тави и ги изпечете една по една за около 30 - 35 минути или докато станат твърди и хрупкави. След като изстинат напълно ги начупете с ръце на парчета и сервирайте със сирене, пастет или различни дипове. Да ви е сладко!








.

21 коментара:

  1. оххххх особено с това разтегло се сирене, напарво ми се иска да присегна и да си топна една вътре :)

    ОтговорИзтриване
  2. Пеп, знам,че ще те улуча право в сърцето с това сиренце.От една партия сме с теб.И за мръвките, и за сирената.

    ОтговорИзтриване
  3. леле, смятай как съм му се ококорила, щом в едно изречение два пъти съм се объркала :)
    Хайде, вземай сиренето и идвай, от мен глигана.

    ОтговорИзтриване
  4. Мислех да напиша точно същото като Пепи... Йоли, блаженство на квадрат е това твоето. Силно те прегръщам! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Много ми харесват, Йоли,
    чудесно съчетание на семена и ядки - изглеждат и звучат страхотно.
    А в компания със сиренето...
    Сърдечни поздрави за представянето на книгата и новите ти рецепти, с пожелания за още и много!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви,крекерите не са нещо ново,и вие ги правите.Но наистина,ако намерите от това сиренце,непременно го опитайте.

    ОтговорИзтриване
  7. Ей ме и мен на опашката за крекери и сиренце :) Ако не е останало от разтеченото, ще ти донеса, пък ти повтори крекерите, че с тази рецепта ме целна баш в любимостите ми!! :)
    Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. А какво е сиренето може ли да попитам?:) Мая

    ОтговорИзтриване
  9. Къде ми е сега тъмната биричка?;)Чудни!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Ох ... чудесно съчетание на семенца и ядки :)
    и сиренце за гарнитура!
    Топъл февруарски поздрав мила Йоли!

    ОтговорИзтриване
  11. Супер хрупанки,Йоли и пак така провокативно снимани,че ти идва да се пресегнеш към монитора!Непременно ще ги опитаме в някой мързелив неделен ден!Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  12. Ще се радвам да ги опитате,момичета.Благодаря ви.

    ОтговорИзтриване
  13. Аз ги пробвах даже два пъти и са СТРАХОООООТНИИИИИ. Благодаря на Йоли за чудесната рецепта и я препоръчвам на всички, като искам да кажа че стават много бързо и не мисля че има място къде да се объркат. Това е нещо полезно което можете да хапнете към 16.00 в работата, когато ви се иска да изядете целия свят ...

    ОтговорИзтриване
  14. Ех,че хубаво!Много,много ти благодаря.Страшно се радвам,че са ти харесали Наистина няма какво да объркаш по тази рецепта,съвсем елементарта е.Да ви е сладко на всички у дома!

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте!Може ли вместо с микс от семена да се поръсят само със сусам?

    ОтговорИзтриване
  16. Вече два пъти е правя рецептата, страхотни са крекерите. Благодаря за вкуснотиятя.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря! Страшно съм щастлива, че ти харесват! Заповядай в сайта ми yoli.bg, тъй като тук няма да публикувам повече нови рецепти.

      Изтриване
  17. Йоли, а колко време ще се запазят хрупкави? Трябват ми за понеделник вечер ,а днес е събота ? Благодаря ти предварително !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, не се притеснявай, ще са хрупкави. Само не ги завивай в нищо. Сложи ги в панерче и ги остави на масата или на плота. Покрий ги с една салфетка са не се прашат и това е. Благодаря ти, ще се радвам да опиташ.

      Изтриване
  18. Благодаря, Йоли. Ще ги направя днес за утре вечер .

    ОтговорИзтриване