четвъртък, 6 ноември 2008 г.

Есенна баница с гъби и праз






Продукти

1 пакет кори за баница - 400г
125 г масло

1 голям стрък праз
2 с.л. олио
500 г гъби
1 ч.л. мащерка
100 г кашкавал
100 г пушено сирене
100 г краве сирене
сол и черен пипер на вкус

4 яйца
3 с.л. квасена сметана
сол на вкус

2 с.л. стопено масло за заливка






Приготвяне

* Нарежете праза на парчета, дълги 4 см и ги разполвете. Задушете го в олиото докато омекнат. По-малките гъби оставете цели, а големите нарежете на едри парчета. Сипете ги при праза, подправете с мащерка, сол, пипер и задушете до готовност. Оставете сместа да изстине. Нарежете видовете сирене на кубчета и ги разбъркайте с гъбите и праза.

* Намаслете кръгла тава и на дъното сложете 3 листа от корите. Краищата на корите трябва да излизат от ръба на тавата.

* Вземете една кора и я намажете с масло. Разнесете част от плънката.







 * Хванете с ръце четирите краища и свободно смачкайте кората така,че да заприлича на роза. Поставете я в тавата.








 * По същият начин пригответе и останалите кори. Подгънете краищата на корите, които излизат от тавата.










* Разбийте яйцата и сметаната, посолете на вкус и залейте корите. Поръсете отгоре с маслото за заливката. Печете баницата в предварително загрята на 200* фурна.






* Баницата е изключително вкусна, ако сложите диви гъби. Аз съм я направила със съждивки и масловки. Да ви е сладко!





16 коментара:

Dani каза...

Е, как съм я изтървала :)
Чудесна е, Йоли!
Поздрави!

Йоланта Делибозова каза...

Ах,Дани,благодаря ти. Наистина е чудесна,опитай я някой път.

Лорета каза...

Страхотна рецепта,облизахме си пръстите!Определено ще присъства често на трапезата ни.Аз пропуснах топеното сирене ,защото не съм почитател,но и без него беще нещо изключително.Техниката на приготвяне ми се видя странна,но разбрах смисъла след като опитах баничката.Благодаря за чудесното предложение!:))

Йоланта Делибозова каза...

Мерси,Лори. Май си права за топеното сирене.Напълно съм съгласна даже! Да ви е сладко и пак благодаря!

Анонимен каза...

здравейте, Йоли!

действително тази баница е много въздушна, лека и вкусна! Просто обра точките като нещо ново на трапезата. А и аз,и снаха ми обичаме да правим баници за домашната дружинка.

Моля Ви, когато описвате стъпките на готвенето на ястията, да не пропускате някои "стъпчици" - НАПР.в този случай - наръсването с останалото масло и малкото солчица в заливката. Не винаги можем да ви гледаме как приготвяте храната по ТВ.

Весели празници!!!

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря от сърце за милте думи.Много се радвам,че ви се е харесала баничката. Да ви е сладко на всички.Разбира се,ще се постарая да съм малко по-точна и конкретна в стъпките на приготвянето.Понякога наистина забравям важни неща.Затова винаги ми обръщайте внимание на пропуските, а аз веднага ще ги поправя.Благодаря още веднъж и весели празници!

Marina Nova каза...

Страхотно вкусна! Видях я в предаването ти по Юлисима и веднага я направих. Вече редовно ще е на нашата трапеза, а и гости ще посрещам с нея. Благодаря и за всички други рецепти. "Редено по ноти" стана също неразделна ст от менюто на семейството ми. Весели празници!

Йоланта Делибозова каза...

Оооо,Много с радвам Марина.Можеш да си експериментираш с плънката както ти си искаш.Или пък каквото се намира в хладилника.Благодаря ти от сърце и весели празници.

Анонимен каза...

Страхотна рецепта !!!

Благодаря Ви Йоли за тази хубава баница. Тази рецепта ще присъства мн често на нашата трапеза, защото вече е любимата баничка на съпруга ми.

Поздрави и продължавайте да ни радвате с лесни и вкусни рецепти !

Хриси

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря ти Хриси.Много се радвам,че ви допадна баничката.Да ви е сладко на всички в къщи!

Galya Davidova каза...

Миличка, снощи бяхме на Йоли-гала-вечеря, правих тази чудна баничка, и пълнените кюфтенца дето се пекат в оная странна печка - аз по твой съвет си я пекох в нормарката фурна. Всичко стана много, ама много вкусно и различно от това което съм готвила до сега. Много съм доволна от твоите рецепти и съвети. Благодаря ти пак и пак и пак.

Йоланта Делибозова каза...

Станала е Йоли-Галя вечеря!Благодаря ти миличка,много ме радваш!Наздраве на всички ви!

Анонимен каза...

За първи път отварям този сайт и ВСИЧКО ми изглежда страхотно и нямам търпение да си купя продукти веднага след работа и да пробвам рецепта за заленчукови ролца със сирене...
БЛАГОДАРЯ на Йоли ;-)

Йоланта Делибозова каза...

Ще съм истински щастлива,ако ти хареса.Благодаря ти,да ви е сладко.

Анонимен каза...

Здравейте на всички !Ако може и аз да се включа .Това изкушение го направих ,но вместо гъби с кайма.Много се притеснявах-никога не бях правила такава баница,а ми даваха съвети-омазваш ей така ,с олио ей така и айде по-на бързо-не ми звучеше особенно добре.Но това тук е друго.Да ви кажа получи се нещо уникално добро.Поздрави от цялото ни семейство и на теб Йоли -за поредната помощ.УНИКАЛНА СИ :)

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря ти мила.Така ме зарадва!Аз да си призная - не мога да понасям баници с олио.Ама никакви.Никога не ги правя с олио,само с масло и понякога слагам и малко мас.За мен олиото определено влошава качеството на баниците.Благодаря ти отново.