неделя, 26 юли 2009 г.

Лимонов чийзкейк







Продукти

Блат

300 г чаени ванилови бисквити
200 г печени безсолни лешници
150 г меко масло

Крем

500 г сирене Рикота
200 г захар
400 г заквасена сметана
15 г желатин ( 1 и 1/2 пакетче )
сок и кора от 1 лимон
50 мл лимонов ликьор
2 ванилии

Желе

300 г вода
сок от и кора от 1 лимон
100 г захар
1/2 капсула лимонова есенция
50 мл лимонов ликьор
10 г желатин (1 пакетче )
жълта сладкарска боя








Приготвяне

* Сипете в кухненския робот бисквитите, лешниците и маслото. Смелете докато получите маслени трохи. Сипете ги в тортена форма с подвижен борд и с притискане оформете на блат.

* Разбийте с пасатор сиренето със захарта. Прибавете сметаната, ванилията, сокът и кората от лимона, както и ликьора. Накрая добавете желатина, разтворен на водна баня в малко вода. Сипете крема върху бисквитената подложка и оставете в хладилника да се стегне.

* Сварете за няколко минути сироп от водата, сока и кората на лимона. Прибавете останалите съставки. След като се охлади махнете лимоновата кора и прецедете през цедка.  Поставете сиропа в хладилника. Като започне леко да желира го изсипете върху вече стегнатия крем. Оставете сладкиша за няколко часа в хладилника за да се желира добре.

* Гарнирайте с бита сметана и резени лимон. Да ви е сладко!







.

42 коментара:

Dani каза...

Много красива снимка,а за чийзкека не се и съмнявам,че е много вкусен.Поздравления!

PetyaL. каза...

Интересни рецепти и страхотни снимки имаш.Поздравления за старанието!Специално за чийз кейка веднага препращам линк към една друга фенка на сладкишите.

Drago каза...

Ммм...Веднага ми стана любима!

Благодаря вкусно Йоли! :)

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря от сърце,приятели. Заслугата за снимките е на сп.Brava Casa.Приготвих този сладкиш за юлския им брой и техният фотограф ги направи.

Dani каза...

Поздравления за публикациите ти в Brava Casa/снощи ровейки в интернет ги видях.Обичам да гледам списания за обзавеждане/това е "тихата ми страст"

Geta каза...

Поздравявам ви за всичките си прекрасни рецепти!

Често са модели на вдъхновение за мен.

Дори и тази торта съм подготвен за сина си годишнина.

Той имаше голям успех!

Congratulate you for all your wonderful recipes!
Were often models of inspiration for me.
Even this cake I prepared for my son anniversary.
He had great success!
Congratulations again!

Geta каза...

Congratulate you for all your wonderful recipes!
Were often models of inspiration for me.
Even this cake I prepared for my son anniversary.
He had great success!
Congratulations again!
Поздравявам ви за всичките си прекрасни рецепти!
Често са модели на вдъхновение за мен.
Дори и тази торта съм подготвен за сина си годишнина.
Той имаше голям успех!
Поздравления отново!

Виолета Василева каза...

Йоланта, поздравявам те за всичко по блога ти. Аз се занимавам много всеотдайно с кулинария от 10 години и вече малко неща ме провокират и впечатляват, но твоите рецепти го правят. Поздравления за труда!

Йоланта Делибозова каза...

Много ти благодаря Вили.Прекрасно е да чуеш добри и позитивни думи от кулинар.Всички имаме сега благодарение на теб денят ми ще започне с усмивка.Хубав ден и на теб.

foodie @ tastingspot каза...

i like your pictures and would like to invite you to share them on tastingspot.com

Анонимен каза...

Благодарим за хубавата рецепта.Вчера го направих и има чудесен вкус и вид.

Йоланта Делибозова каза...

И аз благодаря за доверието и хубавите думи. Да ви е сладко!

Анонимен каза...

Искам да попитам какво точно ще рече подвижен борд? Защото го срещам в доста рецепти и ми стана интересно.Багодаря предварително :)

Йоланта Делибозова каза...

Подвижния ринг или борд е всъщност страницата на тортената форма,която се откопчава и маха от дъното.Продават се и само ринговете,които са разтегатилни и са много удобни за всичко.Просто е практично.Стават с най-различен диаметър.това е.

Анонимен каза...

здр йоли аз сум на 12 но се занимавам с сладкарството професионално.много харесвам твоят чийзкейк.дори се чудя да си направя блог но не ми се занимава особено много

Йоланта Делибозова каза...

Ах,че хубава новина!Само на 12?Давай напред, а за блога имаш пред себе си цял един живот.Когато ти се занимава,тогава!Но пък разчитам да си обменяме рецепти,нали?Благодаря ти много за чудесния коментар!

miroslav popov каза...

и аз ти благодаря йоли тъкмо преди малко те гледах по телевизията

miroslav popov каза...

йоли вече имам блог ако искаш го разгледай

Йоланта Делибозова каза...

Успех Миро!Ще те следвам с радост и огромно удоволствие!

kovatcheva каза...

Йоли, утре ще правя това изкушение и се питам дали няма да са ми много три желатина в крема? Не ми се иска да получа гумена консистенция? Мога ли да намаля желатина или е нормално това количество?

Йоланта Делибозова каза...

Много ти благодаря, че ми обърна внимане. Мислех,че 1 пакетче желатин е от 20г. Сега специално погледнах и видях,че пише 10г. Веднага го поправих в рецептата.В крема желатина е 1 пакетче и 1/2,тъй като течността не е малко.А за глазурата е 1 пакетче за да е много плътна.Леле,колко работа си отворих ...знаеш ли на колко рецепти трябва да поправя тази грешка?Много ти благодаря отново и дано не съм те затруднила и сладкиша ти не е станал на латеск.

Анонимен каза...

Йоли ,страхотен чийзкейк наистина

Йоланта Делибозова каза...

Много ти благодаря!Това е лесен сладкиш,защото не иска никакво печене.А и мисля,че не би могло да има гаф при него,лесен е.Много си мила,да ти е сладко!

Shinka Bekirova каза...

Йоли, пак невероятна рецепта. Много, много добър сладкиш. Благодаря за рецептата. Целувки!!!

Shinka Bekirova каза...

Целувки, Йоли!!! Горния коментар е от мен.

Йоланта Делибозова каза...

Блгодаря ти мила.Имаш и моите целувки!

Анонимен каза...

Кремена Дянкова
Миля Йоли , искам да те питам колко е голяма тавичката в която си го пекла този разкошен чийзкейк?

Йоланта Делибозова каза...

Здравей Креми.Пека всички подобни сладкиши в стандартна тортена форма.26 см мисля. Но ти направи в каквато имаш.Единствената разлика е,че ако ти е по-малка формата ще стане по-висок чийз кейка и обратното.Ще се радвам,ако го опиташ.Благодаря ти.

Анонимен каза...

Мила Йоли, поздравления за страхотната рецепта и за така интелигентно и фино поднесените кулинарни изкушения.
Веднъж направих чийзкейка по един повод и гостите останаха очаровани, сега ще го правя за юбилея на свекърва ми, дано пак успея да се справя, защото вкусът е божествен!
Само да допълня, че когато го правих нямах рикота, а използвах сирене Котидж и импровизацията никак не беше лоша!
Поздрави и все така продължавай със страхотните рецепти!
Ели

Йоланта Делибозова каза...

Много добра идея,Ели.Не се бях сетила за това сирене.Много ти благодаря,супер е направо!Да ви е сладко на всички,много си мила.

Анонимен каза...

Здравей Йоли, правя доста от твоите рецепти и винаги се получават без проблем, а на вкус всичко, което съм пробвала е било прекрасно. Сега искам да направя този чийзкейк, но искам де те попитам с какво мога да заменя лимоновия ликьор, без да разваля рецептата.
Поздрави,
Анна

Йоланта Делибозова каза...

Ани,много ще се радвам,ако опиташ този десерт.Не е труден,а е лек,ароматен и вкусен.Изобщо не се занимавай с ликьора.Просто го пропусни,не го заменяй с нищо.Достатъчно е в крема да има лимонова кора за да замирише на свежест.Благодаря ти и успех!

Анонимен каза...

Благодаря ти, Йоли за бързия отговор. Щом няма да разваля консистенцията на самите кремчета, направо ще пропусна ликьора.
P.S. Държа да отбележа, че скоро правих торта "Виртуоз"(дано не бъркам името, защото в блога ти тази торта май е с друго име), та това е най- невероятната торта, която съм правила, а и яла изобщо. И на всичките ми гости им хареса много. Благодаря за хубавите рецепти!
Поздрави,
Анна

Анонимен каза...

Е нямаше просто начин да не го направя лимоновия чийзкейк! Оказа се съвършеният летен десерт, не че сега, през декември, не беше изяден до шушка, разбира се. Йоли, защо ли тъй ми се чини, че на този сладкиш някъде през юли, ако му се наредят върху блата ягоди, запази се лимона в белия крем, но се покрие най-отгоре с желиран ягодов сок, ще стане интересно? Ще опитам като му дойде времето и ще споделя резултата.
Поздрави!
Милена

Йоланта Делибозова каза...

Е как няма да стане!Ти си го измислила вече!Браво за креативността,Миленка.Много го обичам това качество у хората!Благодаря ти и весели празници!

Анонимен каза...

Здравейте, очарована съм от нещата които ни показвате.Правила съм няколко от вашите рецепти и наистина са страхотни.Не намерих форма за контакт а имам едно запитване отностно желатина в чийзкейка.За Нова година ще правя, плънката е само от пудра захар, заквасена сметана и крема сирене, но за да не стане на каша като предният път искам да се застраховам с желатин в плънката, бихте ли ме насочили колко да използвам за да стегне добре но да не стане прекалено желиращо.Дозите ми са 400гр заквасена сметана и 6 пакетчета крема сирене.Оставям имейла си : ramona_manova@abv.bg
Благодаря предварително!

Йоланта Делибозова каза...

Здравей Рамона. Благодаря ти за милите думи. Радвам се, че харесваш рецептите ми.Ще ти отговоря тук,но за по-сигурно ще го направя и на посочения от теб имейл.Винаги като работиш с желатин спазвай указанието на опаковката.То е съвсем точно.Купи си на др Йоткер,„е нашия малко мирише неприятно.Поне на мен не ми допада.Едно пакетче е от 10г и е предвидено за 500г течност.Сама си прецени колко ти трябва.За 400г сметана бих сложила 20г,не повече,защото и сиренето е плътно.Желая ти весели празници и да ви е сладко!Сигурна съм,че ще се получи превъзходен чийз кейк!

Анонимен каза...

Здрасти Йоли!За пореден път правя вариация на този твой чийзкейк!Да знаеш,винаги се получава чуден и различен!Правих с компот от дюли,с праскови,с портокали,с ягоди,с вишни и шоколадов такъв подарявах,а тази Рикота направо си я замених с приготвена от мен извара и пак става прекрасно!Даже днес за рождения ми ден ще е част от почерпката!С признателност за идеята и рецептата:Петя

Анонимен каза...

Скъпа Йоли,
Честит 8-март! Послучай празника направих твоя лимонов чиизкейк и се получи много добре. Вкусно и красиво...
Благодаря за хубавите рецепти и прекрасно оформен сайт. Бъди здрава и продължавай да ни радваш.
Величка Влаева

Йоланта Делибозова каза...

Много си мила,Величка.Благодаря ти от сърце за топлите думи и доверието.Радвам се,че е станал хубав сладкиш и сте се подсладили на празника именно с него.

Вельона Костова каза...

Йоли,без да преувеличавам ,но след 2 часа прекарани тук вече това ми е лзбимата страница.Поздравявам те за всяка една ( буквално )рецепта.

Йоланта Делибозова каза...

Благодаря ти Вели, много си мила. Радвам се,че ти харесват нещата тук,надявам се да опиташ нещо и да ти хареса.Желая ти весели и светли Великденски празници.