понеделник, 9 април 2012 г.

Карамелени яйчица

43 коментара:

  1. Толкова е вкусно :)
    Взех си едно яйчице!
    Усмихната "страстна" седмица и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Йоли, страхотно предложение! Много красиво изглеждат яйчицата! Прекрасна вечер и весели празници! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Йоли, обожавах тези бонбони! Скоро купувах на децата - ами наистина не са същите, така че ще се възползвам от рецептата ти и ще им направя! Много са изкусителни и красиви, браво!
    Хубави празнични дни ти желая!

    ОтговорИзтриване
  4. Йолинка,ама много са сладички тези яйчица....направо цялата чаша ми се ще да си взема....
    Приятен ден-прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотна идея, Йоли! А и толкова са изискани:)

    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  6. Ще направя бонбонките, Йоли! Чудесни са! Знам, че ще са и много вкусни, обичах Лакта. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. йоли,да знаеш как те обичам .
    тука лакта не се произвежда ,след 20 години можах отново да опитам лактата ,моят всяка година ходи на павел баня ,най после не забрави и ми донесе доста.на голямата щерка като бях брмен.на ден ядях по кутия лакта ,целувам те за лактата и не само за това те обичам много.супер си мила.
    Направих за закуска твоето лучено хлебче,сложих го в блога
    Добре , че те познавам макар и задочно .

    ОтговорИзтриване
  8. Отново много красота и усет!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  9. Пак съм аз, Йоли :) Каква сметана да ползвам - течна сладкарска ли?
    Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви момичета.Светли празници и на вас!

    Зори,аз ги правих с млечна, но не виждам причина да не станат и с растителна.Може и ти като мен да пробваш с 1/2 доза.

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно изглеждат!
    Тъкмо си набавих продуктите и почвам да ги правя.
    Поздрави! Стела

    ОтговорИзтриване
  12. Йоли, направих сместа, но не е гъста, а е като боза примерно? Защо така?

    ОтговорИзтриване
  13. Опитах се да ги направя, но сместа ми стана много течна и не се стяга.. Защо??

    ОтговорИзтриване
  14. Ох, прекрасни са. Толкова, че днес пробвах да направя и аз, но с растителна, уви...нищо не се получи, нито се сгъсти, нито нищо:((
    После се наложи да добавя бисквити и все пак да завъртя някакви бонбони.За мен е голяма радост да следя всички публикации тук. Светли празници!

    ОтговорИзтриване
  15. Ммомичета, непременно ще пробвам с растителна сметана и то още утре.Ще ви пиша какво е станало.Наистина нямам представа.При мен с млечната се получи от раз,много бързо и лесно.Изчакайте наистина да пробвам и веднага ще пиша.Нека не давам акъл сега.

    ОтговорИзтриване
  16. Йоли, страхотна рецепта!
    Аз обаче ще се изкалпазаня и ще си купя от Пени Маркет готови бонбони лакта, ще ги разтопя и ще ги потопя в шоколад.
    Наси

    ОтговорИзтриване
  17. Йоли, миличка това са прекрасни неща! Великолепни идеи имаш и много, много ме вдъхновяват! Позволявам си да ги прилагам в моя полза и да знаеш много се получава:)). Целувам те и желая весели празници на теб и цялото ти семейство! Руми

    ОтговорИзтриване
  18. Йоли, пропуснах да те помоля, ако може да снимаш какви продукти използваш (поне тези сметани, защото са толкова много и различни, че човек съвсем се омотава :$), за да не се получават фалове :)). Благодаря ти предварително! Още веднъж целувки!

    ОтговорИзтриване
  19. Здравейте, направих ги и станаха супер! Благодаря за рецептата!
    Тайната е във продължителното варене на сметаната и захарта.Аз също бях на път да се откажа. Варих докато започна да карамелизира захарта(около час)
    Йоли, дали е възможно да се направят с друг вкус?
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  20. Ще се радвам да споделиш какъв е резултата. Тъй като предположих, че растителната няма как да се изпарява и да остане на масло, аз самата добавих масло, но пак не се получи.Течността си е в повече, но както и да е. Исках да питам само, дали първо карамелизираш леко захарта, за да знам за следващия опит:)) Поздрави и сладък Великден!

    ОтговорИзтриване
  21. Ужас момичета, изтормозих се с тази растителна сметана.Но както каза .... ох,момиче мило, защо не си си оставила името? Как сега да те нарека? Та, както пише в по-горния пост, тайната е в по-продължителното варене на сметаната. тай като в растителната има много повече вода явно.Става чудесно обаче,не се отказвайте.Просто я зарязвате на котлона заедно със захарта и си правите нещо друго през това време. Има какво да се изпарява.А за вкуса .. може да не слагате кафе, а шоколад или пък какао.Иначе самият карамелен вкус е достатъчно наситен и не подхожда с нищо друго.И аз незнам.Благодаря на всички.Ама такива сте ми готини!

    ОтговорИзтриване
  22. НЕВЕРОЯТНИ СА НАПРАВИХ ГИ. ПРОСТО НЯМАМ ДУМИ. ВСИЧКИ В КЪЩИ ПОЛУДЯХА ПО ТЯХ. СЕГА ЩЕ ИМА ДА ГИ ПРАВЯ ПРАВЯ ПРАВЯ......... СТРАХОТНА СИ ЙОЛИ. БЪДИ ЗДРАВА И ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ

    ОтговорИзтриване
  23. Йоли, ще ми кажеш ли дали със заквасена сметана ще стане?
    Поздрави! Теди

    ОтговорИзтриване
  24. Страхотно Ванче!Много ти благодаря,че ги опита.Радвам се,че са станали.А рецептата е толкова елементарна наистина.Съжалявам за ядовете на хората със сметаната.

    Теди,не,сигурна съм,че няма да стане със заквасена.Купи си малка кутийка млечна на Президент или давай с растителната.

    Весели празници на всички!

    ОтговорИзтриване
  25. ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
    Честит празник, Йоли!
    С най-сърдечни пожелания за здраве и слънчево настроение тук, в концертната зала и по ТиВи-то;)

    ОтговорИзтриване
  26. Blagodaria za rezeptata !

    KARAMEL MU
    http://recepty.bg/kul_rec_69-4594-Karamel-Mu

    ОтговорИзтриване
  27. Мъх,благодаря ти!

    Благодаря и за чудесната рецерта за Карамел Му. Непременно ще пробвам.

    ОтговорИзтриване
  28. Христос Воскресе!
    Йоли, нека светлината на неговото воскресение да дари живота ви с много топлина,нежност и разбирателство.В къщата ви винаги да има здраве и любов!

    ОтговорИзтриване
  29. Здравствуйте

    Ваш блог привлек наше внимание качеством своих рецептов.

    Мы будем счастливы, если вы его зарегистрируете на Ptitchef.com, чтобы мы могли внести его в наш список.

    Ptitchef является справочником, в который входят самые лучшие кулинарные сайты интернет-сети. Многие сотни блогов уже записаны и с помощью Ptitchef рекламируют свой сайт.

    Чтобы записаться на Ptitchef, зайдите на http://ru.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form или зайдите на http://ru.petitchef.com и нажмите на "Добавить ваш блог-сайт" на верхней панели.

    С наилучшими пожеланиями

    Винсент
    Petitchef.com

    ОтговорИзтриване
  30. Анонимен18 май 2012 г., 4:55

    Здравей отново, Йоли! След като опитът ми с "Фалшив Гараш" беше успешен, смятам да пробвам и тези бонбони. Искам само да попитам: сметаната, захарта и ванилията заедно ли се слагат да се варят или първо се оставя захарта да се карамелизира и после се добавя сметаната? Сигурно е глупав въпросът ми, но аз съм още мнооого начинаеща... :) Поздрави от Варна, Екатерина

    ОтговорИзтриване
  31. Заедно слагаш всичко,Кате и вариш докато наистина стане карамелен цвят и се сгъсти.Сама ще го усетиш.Ако ползваш растителна сметана може би ще се свари за по-дълго време.Поне така пишат някои от читателите ми.Успех и много ти благодаря!

    ОтговорИзтриване
  32. Анонимен19 май 2012 г., 9:00

    Здравей, Йоли! Благодаря, че ми отговори! Днес ги пробвах, в кварталния магазин имаше само растителна сметана, но бях нетърпелива да пробвам и ги направих с нея - с продължително варене на слаба температура се получи необходимата гъстота :) Опитах се да ги оформя с ръце като топчета и горе долу се получи, но не посмях да ги топна в разтопен шоколад, защото ме беше страх да не се разтопи карамелът... Овалях ги в настърган шоколад. Бих искала да ги направя за първия рожден ден на дъщеричката ми след 20-тина дена и искам да станат по-ефектни. Ти с ръце ли ги оформяш или с някакви форми? И има ли опасност да се разтопят, когато ги топвам в шоколада? Благодаря ти предварително, Йоли! Поздрави, Екатерина.

    ОтговорИзтриване
  33. Да, мила, всичко с ръце правя. Но ти можеш да излееш сместа на плочка и после да нарежеш квадратчета. Аз ги направих като яйчица заради Великден. А за шоколада бъди спокойна, няма да мръдне карамела. Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  34. Здравей мила Йоли, имам едно въпросче, извини ме ако ти се стори тъпо но между "Загладете с лъжица" и "Докато карамела е още топъл оформете бонбони като малки Великденски яйчица" какво се прави? Не разбрах защо се слага в тавичка и кога точно се оформят бонбонките? Отново се извинявам за въпроса.

    ОтговорИзтриване
  35. Здравей Гале.Моля те да ме извинеш,но не обяснявам добре понякога.Затова винаги питай като не е ясно.С радост ще отговоря.Никак не е тъп въпроса ти,напротив.Просто аз не съм обяснила достатъчно ясно.

    Така ... като сипеш сместа в съдчето веднага си го позаглади с лъжица. За да е що годе равно.Като на снимката,която съм показала.Не е задължително, но... май на мен така ми хареса повече.

    После, докато тази смес е още топличка, но не гопеща, че ще те опари, просто откъсваш с пръсти малки части, които оформяш на топчета или яйца. Ако е студена става трошлива, не е пластична. Затова се налага да се направи това докато сместа е още топла.Понеже превих тези бонбони за Великден ги оформих като яйчица.Но изобщо не е задължително.Това са карамелени бонбони.Можеш просто с нож да ги нарежеш на кубчета.

    И да обобщим.Значи,като направиш карамелената смес тя е още вряла, трябва да се поохлади някъде.И затова първо я сипваш в някакъв съд.И после,като стане по-хладка,топличка само,си я правиш на бонбонки.Каквито ти си решиш като форма. Това е.Дано сега съм обяснила по-добре.Ако не,питай пак.Успех и да ти е много карамеленко.

    ОтговорИзтриване
  36. Сега вече ми е идеално, страшно много благодаря за бързия отговор, имам останала половин литър сметана и смятам още днес да се възползвам от страхотното предложение. Отново много благодаря, трогната съм. Всичко добро!

    ОтговорИзтриване
  37. Давай Гале.Успех ти желая.Само да знаеш,че с растителната сметана трябва да вариш малко повече сместа,отколкото с млечна.

    ОтговорИзтриване
  38. :( моите не станаха. уж спазвах точно рецептата а изобщо не ми се получи такава смес че да го оформя на каквото и да е . сместа ми стана течна....като гъст сироп

    ОтговорИзтриване
  39. Брех,защо така?Много ми е мъчно да го чуя.И след като изстина сместа,пак ли беше на сироп?Може би е трябвало да я вариш повече.Сметаната ти каква беше?Млечна или растителна?Както и да е,само да не вземеш да хвърлиш сиропа!Сакън!Ще ти свърши чудесна работа в сладкиши,кремове,сладолед.Много ти благодаря,че опита.И много съжалявам,че не се е получило както трябва.

    ОтговорИзтриване
  40. ами сладка сметана течна,my day. да и след като изтина пак си беше на сироп.е,късно е де вече го хвърлих. но пък аз съм начинаеща и може и аз да не съм направила нещо като хората :) не се притеснявай,ще чакам да покажеш в предаването как се правят и ще опитам пак :)

    ОтговорИзтриване
  41. Ох,в предаването не съм правила тази рецепта.Сметаната,която си ползвала е растителна,може би тряба да я вариш по-дълго време.Предполагам,че в това е бил проблема.Благодаря ти отново,че опита и че не ми се караш за провала.Много ми е мъчно когато хората ми се доверяват,а не им се получи нещо.Повече ме е яд и от вас самите,повярвай.Прегръдки от мен и весели празници.

    ОтговорИзтриване
  42. Макар и късно, но все пак и аз ги направих. Половин доза. Три дни поред все по половин доза - за усъвършенстване. Първият път сложих 1 с.л.пудра захар. Брейййй, едва ги направих, то са трохи....няма спойка. Вторият път без пудра захар - еее. добре станаха. Третият път внимателно добавих 1/2 чаена лъжичка пудра захар - но постепенно и бъркайки непрекъснато на огъня. Гледам да не се получи тронлива смес, че "парен каша духа". Станаха добри! За което благодаря. И понеже става много въпрос за сметаната - аз използвах животинска MADETE, като долу на кутийката пише 31%. Важното е да е животинска. За около половин час на бавен огън се сгъстява сместта. И няма как да не кажа че съм доволна. Още веднъж благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много си ми мила, Вили. Радвам се, че след толкова неудачи най-сетне се е получило добре. Да са ви сладки на всички у дома! Благодаря ти!

      Изтриване