четвъртък, 18 април 2013 г.

Пана кота с мед и сини сливи






Продукти

100 мл прясно мляко
400 мл течна млечна сметана
150 г мед
ванилия
20 г желатин
300 г сини сливи - пресни или замразени

100 г млечен шоколад за кошничките


Глазура

80 мл течна сметана
80 г натурален шоколад
20 г масло










Приготвяне


* Стопете млечния шоколад на водна баня и намажете с него дъното и стените на малки силиконови или хартиени форми за бонбони или кексчета. Оставете ги да се стегнат за няколко часа.

* Нарежете сливите на парченца и ги задушете за кратко с 2 с.л. от меда. Може да ползвате и сладко от сини сливи или други плодове, които обичате.

* Смесете млякото, сметаната, останалия мед  и ванилията. Загрейте ги  без да завират. Прибавете сливите и разтворения на водна баня желатин. Разбъркайте леко за да не се получат мехурчета въздух. Така след желиране крема ще остане съвсем гладък. Оставете го да се охлади напълно и го разсипете в шоколадовите форми. Приберете ги в хладилника за няколко часа до пълно желиране. Чак след това отстранете силиконовите или хартиени форми от шоколадовите кошнички.

* Смесете продуктите за глазурата и ги загрейте. Разбъркайте на гладък крем. Разпределете го върху крема докато още е леко топъл. Гарнирайте  десерта по желание.









* Може да направите десерта и в други форми, а не в шоколадови. Да ви е сладко!








.

37 коментара:

  1. Направо ме заплени със снимките-невероятно примамлив десерт с толкова красиво представяне!Много ми хареса,Йоли,много!

    ОтговорИзтриване
  2. Йоли,ти си върхът!Браво миличка!Възхищавам ти се от все сърце и ти благодаря за прекрасните изкушения на които си ме научила!Даниела

    ОтговорИзтриване
  3. Йоли, вълшебница си!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Много е красиво, Йоли!Връщах се гледам снимките няколко пъти!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  5. Йоли, прекрасна пана кота ни показваш. Направо нямам думи...
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Искам я! Обожавам подобни десерти и това предложение много ми хареса. Благодаря за чудесната рецепта, Йоли!

    ОтговорИзтриване
  7. Невероятен десерт и снмки, Йоли!

    ОтговорИзтриване
  8. Много изкушаващо,страхотно изглежда, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  9. Йоли, изключително вкусно предложение! Успявам винаги да "нахраня" сетивата си при теб!
    Усмивки! ツ

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви много.Кремчето е от най-лесните,знаете това.Повечето от вас го правят редовно.Истината е,че изнамерих замразени сини сливи във фризера и реших да ги употребя все пак преди да са узрели таз годишните.Нямах време,нямах продукти кой знае какви и хоп,появи се това десертче.И за по-засукан вид го сложих в шоколад.Нали е пролет,настроение да има.

    ОтговорИзтриване
  11. Йоли,
    приказно красиво и впечатляващо ефектно, а за вкуса няма съмнение!
    Страхотна идея, с неустоимо изкушаващо представяне и снимки!
    Сърдечни поздрави и пролетно настроение, Диана

    ОтговорИзтриване
  12. Йоли, поздравления както винаги вълшебно нещо си сътворила! Моля Ви кажете ми от къде вземате млечна сметана, аз намирам само растителна?

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря отново. Този крем наистина е добре да се направи с истинска сметана. Така има силно млечен и нежен вкус. Аз купувам на Президент в кутии. Има я в по- големите хранителни вериги.

    ОтговорИзтриване
  14. Тъкмо се зачудих откъде пък намери сини сливи и ми стана ясно. Страхотно предложение, Йоли!

    ОтговорИзтриване
  15. Здравей Отново ! :)))

    Искам да те попитам дали не мога да направя кремчето с ягоди или с друг плод - Моля те да ми дадеш съвет :)))

    Поздрави
    Чанита

    ОтговорИзтриване
  16. Ка да не може, Чани!Даже ще стане още по-хубаво. Аз просто имах сливи във фризера и ги наместих набързо. С ягоди ще е далеч по-ароматно.Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  17. Здравей, Йоли!

    Кремчетата изглеждат уникално красиви и вкусни. Бих искала да Те попитам сметаната подсладена ли трябва да бъде т.е. сладкарска?
    Поздрави за прекрасния блог и всички твои кулинарни шедьоври :-)

    ОтговорИзтриване
  18. Здравей и ти.Честно да ти кажа,няма значение.Ако е подсладена ще стане по-сладичко като сложиш меда.това си е въпрос на вкус,опитай и ако не ти е достатъчно сладко просто добави още малко мед или захар.Просто препоръчвам конкретно за този крем сметаната да е млечна,а не растителна.Благодаря ти много за хубавите думи.

    ОтговорИзтриване
  19. Очарователна е тази пана кота … като бонбон е !
    Идеята е чудесна Йоли , а снимките ти вече няма да коментирам … само ще ги гледам …изкусителни са:)
    Поздрави миличка!

    ОтговорИзтриване
  20. Здравей ,

    сетих се за още една подробност.

    Възможно ли е да направя кошничките и да ги напълня с крема,след което да ги оставя в силиконовите молдове цяла нощ в хладилник,а чак на следващия ден преди сервиране да ги извадя от формите и да ги залея с топлата глазура.

    Дали ще се получи :)))

    Поздрави
    Чанита :)

    ОтговорИзтриване
  21. Е как да не може.Може всичко.Ще направиш така,както ти е най-лесно на теб.Аз махам формите преди глазурата,защото ме е страх,че ще я разваля,ако ги отлепям след като съм я сложила.Мека е и предпочитам да не рискувам.Но ти както си решиш,Чани,наистина направи така,както ще ти е по-лесно.Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  22. Този разкош сьщо вчера го направих.Много ефектно и вкусно,само,че в крема сложих портокалов сок и захаросани мандаринови корички.Обожавам те!Даниела

    ОтговорИзтриване
  23. Много се радвам,че хареса крема,Дани.Благодаря ти и честита Цветница.

    ОтговорИзтриване
  24. Йоли,
    Десертчето се получи много вкусно, но препъникамък за мен се оказа изваждането от формичките - при силиконовите шоколадовите кошнички се поначупиха, а хартиените не можах да отлепя. Използвах млечен шоколад на "Милка". Къде може да съм сбъркала? Дай съвет, моля те :)

    ОтговорИзтриване
  25. Ралка,има две възможни причини. Едната е в самия шоколад. В повечето "купишки" шоколади слагат нишесте за съжаление. и разни други боклуци. Много хора са имали проблеми и с Милка, независимо,че се ползва с името на известна марка. Незнам дали има нишесте в тях или не, просто казвам, че и други са имали поблеми.Другото е, ако самата шоколадова обвивка е много тънка. Тогава се начупва, особено, ако е в по-твърд силикон.За хартиените съм изненадана, не ми се е случвало да не се отлепят.И още нещо се сетих, ако не е темпериран шоколада трудно се втвърдява и отлепва.Нещо такова се е случило май. Но отитай пак,непременно.И не ти го казвам за да направиш тази нецепта, не.А защото шоколадът е нещо прекрасно за обработка.с него ставатвсякакви форми,фигури,украси...Заслужава си да му хванеш цаката и после само да дадеш воля на въображението си.Благодаря ти,че опита.

    ОтговорИзтриване
  26. Благодаря ти за бързия и подробен отговор, Йоли! Но следват нови въпроси :) Ти какъв шоколад ще ме посъветваш да ползвам? Аз наистина нямам опит в работата с шоколад - колко време след разтопяването трябва да се изчака или как се познава, че моментът за работа е настъпил?
    И благодаря за поощряването! Аз наистина ще опитам отново, защото снимките ти са твърде красиви и изкушаващи!
    Приятна вечер ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  27. Много ме радваш,Рали.само така!Знаеш ли,понаписала съм нещичко за работа с шоколад.Ето,погледни тук.

    http://yoli-www.blogspot.com/2011/01/blog-post.html

    И ето тук ...

    http://yoli-www.blogspot.com/2009/04/blog-post_8102.html

    Надявам се да съм ти полезна.

    ОтговорИзтриване
  28. Моя грешка, че не потърсих в блога преди да попитам - така ясно написано и онагледено, ама а де :)
    Да ти кажа честно засърбяха ме ръчичките, Йоли, и ти си "виновна" за това :)

    Благодаря! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  29. Здравей,Йоли! Преди малко опитах да напиша нещо тук, но май не се публикува. Ще пробвам пак. Аз съм Цветомира. Писала съм ти и друг път. Винаги жъна възторжени реакции след като изпълня нещо от твоите опуси. Днес маковото руло направо обра точките - толкова изискано и деликатно! Но сега на въпроса. Излязоха сините сливи и идва ред на тази красота, която отдавна съм планирала. Искам да питам за желатина. Казваш разтапяне на водна баня, но преди това в какво количество течност да се разтвори? 100 мл вода на 10 гр, както пише на пликчетата или по-малко? Да не се разводни крема? Сега ако съм успяла да публикувам и предния коментар ще имаш 2 с еднакъв въпрос! :-) Поздрави и ти благодаря за Вдъхновението!

    ОтговорИзтриване
  30. Сърдечно благодаря Цяети за милите думи. Не се притеснявай за желатина, просто спазвай инструкциите на опаковката. Аз го разтварям в малко вода, просто да го покрие един пръст. А можеш да го сложиш и в топлата сметана, само да се разтвори напълно, това е целта. Успех и още веднъж благодаря.

    ОтговорИзтриване
  31. Здравей ,уникални са тези кошнички и искам да ги направя,но да ме ориентираш колко броя кошнички да си направя,като гледам силиконовите ми формички са същата големина като твоите. Само да кажа,че направих шоколадовите кошнички и вътре сложих тирамису стана страхотно. Още един въпрос след като ги правих с шоколад и после като измих формите и като изсъхнаха побеляха от какво може да е случвало ли ти се е? Благодаря

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Асене. Много ти благодаря за доверието. Ще се радвам да опиташ. А аз ще направя твоето тирамису. Страшно ми допадна идеята ти!

      Честно да ти кажа, не помня. Имам 12 формички. Всички ги напълних, но остана крем. Ще го сипеш в нещо друго, не е страшно. А за побеляването на формите, да, става редовно. Не е грешката в теб. И на ръка ги мия, понякога в миялната. Все побеляват. Но, ето ти една тайна, която знам от професионален сладкар. Когато се излива шоколад във форма, било силиконова или пластмасова, винаги я минавай отвътре с памуче, леко напоено със спирт. Етилов спирт например. Така шоколада се отлепя много лесно и е гладък и лъскав. Успех приятелю и благодаря.

      Изтриване
  32. Здравей!
    Сметаната има ли значение дали е сладкарска или готварска? Ако е сладкарска трябва ли да бъде разбита предварително...? Малко съм на вие с повечето кремчета...:)
    Опитах.. Да, опитах да го направя, но някъде сгафих яко;( Стегна, гладък е, но като опиташ... все едно има един пакет брашно вътре.Като прахлясал е самия крем.. От какво може да д?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей и от мен. Първо да ти благодаря, че опита крема. Много странно е това, което казваш. Продуктите са съвсем обикновени, няма никаква причина да има вкус на брашно. Просто няма какво да придаде подобно усещане. Възможно е да е някой от продуктите, знам ли? Няма какво да си сгафила, причината изобщо не може да е в теб.

      По отношение на сметаната: много е голяма заблудата у нас, че има различни сметани. Има само една единствена на този свят, която се прави от мляко. И може да е или подквасена - това е нашата кисела заквасена сметана, или течна. Такова нещо като готварска и сладкарска сметана не съществува. Подсладена прясна сметана също няма. Всички тези кутии, на които пише "подсладена" са от растителен произход, което автоматично ги изключва от групата на млечните продукти. Същото е и с готварската. Има сметанов крем за готвене, който е на сметанова основа и е с примеси на нишесте в него. Затова не се заблуждавай като купуваш. Търси само нормална течна или заквасена сметана. Да е млечна, а не растителна. Това е всичко. Оттам нататък сметаната е и готварска, и сладкарска. Ползва се абсолютно за всичко. Извини ме, че съм толкова обстоятелствена, но знам, че заради многото растителна сметана у нас хората доста често бъркат нещата. Грешката не е в тях, а в нашата търговска мрежа.

      Изтриване